Costume Quest 2
Sammlung
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Über das Spiel

Systemanforderungen
- CPU: 1.8 GHz dual core CPU
- GFX: 256 MB GeForce 8800, Radeon 3850, or Intel HD 3000 Graphics
- RAM: 4 GB RAM
- Software: Windows Vista
- HD: 1500 MB verfügbarer Speicherplatz
- SFX: DirectX Compatible Sound Card
- DX: Version 9.0c
- LANG: Deutsch, Englisch, Französisch, Italienisch, Spanisch
- CPU: Intel Core 2 Duo at 2.2 GHz, or AMD Athlon 64 at 2.2 GHz
- GFX: 512 MB GeForce 220, Radeon 4550, Intel HD 4000 Graphics
- RAM: 4 GB RAM
- Software: Windows 7
- HD: 1500 MB verfügbarer Speicherplatz
- SFX: DirectX Compatible Sound Card
- DX: Version 9.0c
- LANG: Deutsch, Englisch, Französisch, Italienisch, Spanisch
Steam Nutzer-Reviews
Empfohlen
918 Std. insgesamt
Verfasst: 09.10.18 19:41
???? Costume Quest 2 ????
Das Sequel des erfolgreichen ersten Teils von Double Fine. Nicht unbedingt besser, sondern anders. Gameplay Wer ist der größte Feind von Süßigkeiten? Genau: Der Zahnarzt! So ist dieser im zweiten Teil unser Gegner. Die Protagonisten des ersten Teils sind auch dieses Mal wieder am Start und es gibt einige Änderungen im Vergleich zum Vorgänger. Die lustigen und humorvollen Dialoge blieben hingegen, ganz wie man es vom Entwickler gewohnt ist, erhalten. Als wesentliche Veränderung erachte ich das Kampfsystem. Im ersten Teil simpel und einfach gehalten, erscheint es mir nun unnötig kompliziert. Jeder Charakter hat eine Zahl von 1-3, die Spezialfähigkeiten oder andere Auswahlmöglichkeiten sowie der Fokus welcher Gegner attackiert wird, sind per WASD zu bestimmen. Der ausgeteilte Schaden scheint in Relation auch gesunken zu sein, sodass Kämpfe jetzt gefühlt länger dauern. Erlittener Schaden bleibt im Anschluss an Kämpfe erhalten und man muss sich heilen. Dafür kann man jetzt quasi auch Gegner "farmen". Das raubt dem Ganzen den Charme des Vorgängers. Süßigkeiten können nach wie vor für Karten ausgegeben werden, deren Verwendung ist jedoch jetzt leicht verändert. Ansonsten können die Kostüme aufgewertet werden. Hier ist es äußerst positiv, dass die Kostüme im zweiten Teil weitestgehend andere als aus dem ersten Teil sind. Die Fähigkeiten hat man natürlich angepasst und passen entsprechend. Grafik & Sound Grafisch hat man am Altbewährten festgehalten, genauso bei der musikalischen Umrahmung. Es bleibt niedlich und knuffig, mit typischem Setting während Halloween. Die Kameraperspektive bleibt nach wie vor ab und an hinderlich. Gefühlt eher häufiger als in Teil 1. Musikalisch passt das Ganze, wie schon erwähnt, auch weiterhin. Für die Errungenschaften sollte man sich vorab informieren, denn ich musste das Spiel einmal komplett neu starten. Fazit Das Spiel ist in meinen Augen nicht mehr so charmant und auch die Nutzerreviews bestätigen meinen Eindruck. Während Costume Quest 1 noch 94% positive Bewertungen aufweist, sind es hier "nur" 85%. Ich empfehle den Kauf von Teil 2 daher mit Vorbehalt und empfehle einen Sale (z.B. zu Halloween) oder gleich den Griff zum Bundle. Es ist jedoch ein gutes Spiel, könnte allerdings für Spieler von Teil 1 zu Enttäuschungen führen! Mein Review zu Costume Quest[i] Liste mit Lern- und Kinderspielen, empfohlen von der German Review Group [/i] Wenn ihr an weiteren Reviews von mir interessiert seid oder meine Arbeit unterstützen wollt, dann folgt meiner Gruppe und/oder der Kuration.
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Nicht Empfohlen
20 Std. insgesamt
Verfasst: 21.04.17 17:48
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Empfohlen
785 Std. insgesamt
Verfasst: 13.02.17 19:05
Gameplay
Das Gameplay von Costume Quest 2 hat sich im vergleich zum Vorgänger nicht großartig verändert, hat aber einige entscheidende Neuerungen. Das Kampfsystem ist im Großen und Ganzen das gleiche wie im Vorgänger. Man bekämpft im Rundenkampf die Gegner. Bei Angriffen und Verteidigungsaktionen wird ein Quicktime-Event gestartet, das bei bestehen den ausgeteilten Schaden erhöht oder erlittenen verringert. Die drei Klassenelemente im Spiel bringen je nach resistenz Boni oder Abzüge im Kampf. Charaktere, die beispielsweise gegen magische Monster stark sind, erleiden durch sie weniger Schaden und verursachen ihnen mehr Schaden. Auf der anderen Weise erleiden Charaktere von Gegnern gegen deren Typ sie schwach sind mehr Schaden und fügen ihnen auch weniger zu. Anders als im Vorgänger hat man keine Kampfmarken mehr, die permanente Boni bieten sondern Sammelkarten, die man einmalig im Kampf einsetzen kann und bei bedachtem Einsatz große Auswirkung auf das Kampfgeschehen haben. Das war es dann mit den Neuerungen auch schon. Wie im Vorgänger läuft man in den einzelnen levels herum, geht von Haus zu Haus und sammelt dabei Süßigkeiten. Ziel ist es oftmals unter anderem, alle Häuser abzuklappern. Dabei wird man hin und wieder von Gegnern angegriffen. In den Levels sind oftmals zahlreiche optionale Secrets und Kostümteile versteckt, aus denen man sich ein Kostüm basteln kann, das benötigt wird, um im Spiel weiter zu kommen, denn wie im Vorgänger haben Kostüme auch hier oftmals besondere Eigenschaften und Fähigkeiten, die einem neue Wege ebnen, so kann der Pterodactylkostüm beispielsweise Laufhaufen hinwegblasen, die im Weg sind.Grafik/Soundtrack
Die Grafik hat den selben minimalistischen, kindlichen Stil wie im Vorgänger und passt damit gut zum Thema des Spiels. Der Soundtrack ist recht hörenswert.Zusammenfassung
Positiv:- einfach zu erlernendes, eingängiges Kampfsystem
- Hier und da Humor
- immer noch zu leicht für ältere Spieler. Taktische Ansätze gehen unter. Mehrere Schwierigkeitsgrade währen gut.
- Hauptmenü unnötig langsam in der Bedienung
- großteils repetatives Gameplay
Fazit:
Costume Quest 2 knüpft an der Konzept des Vorgängers an, wenn auch nicht komplett. Wer den Vorgänger gut fand und wem nach weiteren Süßigkeitensammelstreifzügen durch die verschiedenen Levels ist, der kann hier zugreifen. Wer ein ernsthaftes Spiel mit spielerischem wie erzählerischem Tiefgang sucht, sucht besser weiter.
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Empfohlen
552 Std. insgesamt
Verfasst: 01.11.15 22:19
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Empfohlen
1227 Std. insgesamt
Verfasst: 03.05.15 05:12
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Empfohlen
1156 Std. insgesamt
Verfasst: 08.10.14 16:07
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Empfohlen
482 Std. insgesamt
Verfasst: 06.10.23 00:58
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Nicht Empfohlen
911 Std. insgesamt
Verfasst: 30.04.23 13:31
DETAILS
(+) The gameplay (outside combat) will be the same: You walk around in adorable new costumes, hit things on your way with your bag to obtain candy, and do quests. You can buy a map for each area with candy now, which conveniently tells you if you found all chests and costume parts. I found the maps mostly confusing, though (since they look like a kid’s drawing, and you still have to find your location). My biggest plus is that you can roller skate with every costume to speed walk. (+/-) Okayish storyline: An evil dentist wants to destroy Halloween? Not very groundbreaking. Nevertheless, one part of the story got me and improved my opinion. (-) Your health bar won’t heal after each fight anymore: You need to find a fountain (or eat candy) instead, resulting in more unnecessary walking. (-) The new battle system made me dislike fighting: In the first game, you could easily equip “battle stamps” for specific combat advantages. Now they made a card game out of it where you first have to select three (chaotically displayed) cards before combat, THEN select one of them during the fight and lose an entire move. You also have to consider their cool-down! Overall, it’s much more clicking and thinking if the card is worth it. Before, you also had to concentrate a little during the fights to click the correct button (E, Q, Space, or Shift) at the right time to fight/parry. Now you always press the same button (either 1, 2, or 3 depending on the character) and move with A and D to select a specific attack, card, or even run away. As I said: much clicking. Frame drops made it almost impossible to get the timing right, resulting in less overall damage and longer fights – even longer than with the changes they made. Not sure if it was because of all the said above, but the combat music annoyed me. (-) One of the worst letdowns was the overall look of the costumes in combat, which was the heart of the game for me. While I found them creative and badass in the first game, they now look 3D-ish and out of place. (-) More technical issues: My game crashed once and deleted part of my progress. One of my team members decided to randomly leave my group and run into a wall for a couple of seconds, too. Quests containing music acts were tonally out of place (= no sound while playing), thus making them feel unauthentic. (-) Even though I enjoyed the first area (and one near the end), everything was too dystopian and/or depressing for me. I get we needed to save Halloween, but still. (This comes from someone who loves cyberpunk vibes).
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Empfohlen
632 Std. insgesamt
Verfasst: 22.12.21 23:00
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Empfohlen
936 Std. insgesamt
Verfasst: 29.11.21 19:38
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Empfohlen
898 Std. insgesamt
Verfasst: 01.11.21 04:41
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Empfohlen
560 Std. insgesamt
Verfasst: 03.04.21 01:06
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Empfohlen
1233 Std. insgesamt
Verfasst: 02.02.21 06:10
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Empfohlen
471 Std. insgesamt
Verfasst: 02.01.21 00:28
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Empfohlen
200 Std. insgesamt
Verfasst: 18.12.20 11:20
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Empfohlen
904 Std. insgesamt
Verfasst: 31.10.20 10:49
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Empfohlen
573 Std. insgesamt
Verfasst: 26.10.20 05:09
The Good
Battle Cards can be used by anyone in battle. In the first game, you could acquire stamps that when equipped, can give you another action in battle, whether it’s a special attack, healing your allies or something else. You could only equip one stamp per character, unfortunately. In the sequel, you can collect battle cards instead of stamps, and the setup has improved for usage in battle. While you can only equip 5 cards at a time during battles, your entire team can now use the cards at anytime, instead of being limited to having each characters with one card. This makes the battles more manageable and experience less frustrations as a result.The Bad
Not a fan of Candy Corn Costume’s usage. One of the first costumes that you will have available will be the Candy Corn costume, which wasn’t used in the first game, but was worn by the kidnapped sibling. As far as what the costume is useful for... nothing, just nothing. All of the costumes that you can acquire has their own unique abilities and the Candy Corn’s ability is simply drawing enemy attacks to it and while wearing it, you can’t attack, which puts you down one character in battles. There’s an achievement for completing the game with the costume on from start to finish, but I feel that wasn’t really necessary.The Ugly
Sequel feels shorter than the first game. It’s been a while since I last played Costume Quest 2, so when looking back at the game length, it feels roughly the same as the first game without the extra story, yet in hindsight, the sequel feels shorter compared to the first. When thinking what could be the possible reason for this, I look at how the game puts more focus on having you progress through the story and that there’s less focus on side activities, like trick-or-treating and mini-games. While the second game feels shorter, the experience and fun factor is still there and with some improvements, like the battle cards feature, this is another experience that shouldn’t be ignored.Developers (Headquarters)
- Double Fine Productions (San Francisco, CA)
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Empfohlen
762 Std. insgesamt
Verfasst: 07.10.20 20:38
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Empfohlen
429 Std. insgesamt
Verfasst: 08.07.20 20:15
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Empfohlen
371 Std. insgesamt
Verfasst: 09.06.20 12:56
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Empfohlen
420 Std. insgesamt
Verfasst: 29.05.20 07:48
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Empfohlen
480 Std. insgesamt
Verfasst: 15.01.20 13:18
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Empfohlen
549 Std. insgesamt
Verfasst: 10.12.19 14:52
Description
Costume Quest 2 is a short RPG that follows the gameplay of the first game : You trick or treat, defeat monsters, gather candy, buy stamps, collect costumes and save the day. Dr. Orel is the bad guy in this sequence and wants to create a future without costumes and candies by messing with magic and time.Review
It's a bit more challenging than the first one because you have to eat candy or find a fountain to recover HP and the fights are also more difficult and interesting, but it's basically the same as the Costume Quest 1. So I'm sure that if you've enjoyed the first game, you'll enjoy this one. If I had to choose one favourite I would definitely choose Costume Quest 1 because it was more related to Halloween than this one and also because everything was new. With Costume Quest 2 there are no more surprises, except for the story line that it's really well written.
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Empfohlen
622 Std. insgesamt
Verfasst: 07.12.19 02:39
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Empfohlen
411 Std. insgesamt
Verfasst: 03.11.19 02:14
Here's what you do:
Costume Quest 2 is an adventure RPG with turn based combat. This is a direct sequel to Costume Quest (1) and the story this time involves traveling through time to stop an evil dentist who wants to get rid of both Halloween and candy. The 2 main characters are the same twin brother and sister from before who are joined by a couple new characters along the way. The costumes you find along the way are what determine your abilities both in and out of battle. The costumes sort of act as RPG classes and they can be switched freely among your party members when outside of battle. In the field, your player character is able to use the unique field skill of the costume they are wearing, such as the wizard's ability to light up dark places or the clown's horn which is used for various interactions throughout the game.What I like:
+ All costumes are unique to this game (no repeats from the first game) (Well, a few costumes from the first game do exist in this game, but they were a preorder bonus, which I didn't get). + The button timing for attacks is more focused on timing and less on reaction by using consistent buttons per party member. + The roller skates (faster movement speed) are no longer tied to a costume, so you can use them all the time. + Same as the first game, you can choose to play as the boy or the girl as your lead character at the start of the game. + Same funny sense of humor in the dialog as the first game. + While you don't use the all same party members from the first game, they do play a part in the story.What I don't like:
- Not all costumes have an ability which can be used outside of battle. - While the first location is a spooky Halloween type place, the other locations of the future have less of a Halloween feel to them (for story reasons, of course). - The first game let you go back for extras at the end of the game, this game saves at a point of no return at the very end of the game where you can't go back.Conclusion:
I'm not sure if I like the first game more than the second. Costume Quest 2 has a superior battle system. CQ1 has a better connection to Halloween through it's level environments. Both games are about the same in difficulty. The first game is easier to get all the achievements. I still enjoyed this game, so I recommend playing the first game first. If you like that, this game can give you some more of the same and continue the story. If you want to go for all of the achievements, look them up first, one takes the entire game to do and you can mess it up very early (Candy Corn).Want a more detailed look? Watch the video review:
https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=1904318535
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Nicht Empfohlen
657 Std. insgesamt
Verfasst: 31.10.19 10:33
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Empfohlen
547 Std. insgesamt
Verfasst: 09.10.14 03:23
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Release:07.10.2020
Genre:
Gelegenheits-Spiel
Entwickler:
Double Fine Productions
Vertrieb:
Midnight City
Engine:keine Infos
Kopierschutz:keine Infos
Franchise:keine Infos
Einzelspieler
Mehrspieler
Koop
Kein Prisoner hat oder wartet auf das Spiel