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  • Auslieferung:
  • Plattform: PC
  • Release: 14.07.2016
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Preise Update 07.08.20

Über das Spiel

Überlebe eine Zombie-Apokalypse mit "Final Fantasy"-artigen Rundenkämpfen und dramatischem Permanent Death. Manage Überlebende, übernimm gefährliche Quests auf der Suche nach Ressourcen, Nahrung und neuen Verbündeten, crafte Ausrüstung, triff harte Entscheidungen, verteidige dein Camp gegen Zombiehorden und erlebe nichtlineare Rogue-Lite Elemente (vergleichbar FTL). Ein innovatives Indie-Survival-RPG!

Nach dem Ausbruch der Zombieseuche konntest du zum Glück andere Überlebende finden und dich in einem Camp verbarrikadieren.
Doch deshalb bist du noch lange nicht in Sicherheit. Das Essen geht zur Neige, Verletzte müssen versorgt und Vorräte müssen beschafft werden.
Die Bedrohung von Untoten, aber auch menschlichen Banden steigt stetig an und du musst dein Camp vor Angriffen verteidigen.

Jeder Überlebende sollte beschützt werden, sonst werden euch die Horden an Untoten und menschlichen Gefahren jagen und ausschalten.
Sammle Items in der von Zombies verseuchten Gegend, crafte, kaufe und verkaufe Ausrüstung, um deine Truppe am Leben zu erhalten und im Überlebenskampf zu trainieren.
Der Rundenkampf ist an klassische Rollenspiele angelehnt. Du kannst strategisch vorgehen, verschiedene Waffentypen erlernen oder sogar Fallen und Bomben legen.

Solltest du dennoch einmal sterben, kannst du mittels erfüllter Herausforderungen Upgrades kaufen, um beim erneuten Spielen deinen Charakter direkt zu Beginn zu stärken.
Freigeschaltete berufliche Vergangenheiten deines Protagonisten erlauben es dir dich auf bestimmte Jobs zu spezialisieren.
Ein Neustart sorgt für veränderte Quests und andere Überlebende.

Eine Stärke von Dead Age ist die nichtlineare Story mit zahlreichen Konsequenzen, je nachdem wie du dich bei den Konflikten entscheidest.
Du kannst Überlebende heldenhaft retten, aber auch stümperhaft sterben lassen. Du kannst Romanzen zu einigen weiblichen Überlebenden aufbauen, oder aber auch Überlebende verärgern, was zu katastrophalen Kettenreaktionen führen kann.
Events sorgen jeden Tag für neue Gefahren und Situationen, in denen du versuchen musst, deine Truppe am Leben zu erhalten und die richtigen Entscheidungen zu treffen. Solltest du es schaffen viele Wochen zu überleben, hast du die Möglichkeit bis zu 6 Enden der Storyline freizuschalten.

Systemanforderungen

  • CPU: Intel CPU Core i5 3 GHz / AMD CPU 3 GHZ
  • GFX: Nvidia GPU GeForce GTX 660 / AMD GPU Radeon HD 7870
  • RAM: 3 GB RAM
  • Software: Windows 7, Windows 8 (8.1), Windows 10
  • HD: 2 GB verfügbarer Speicherplatz
  • LANG: Deutsch, Englisch, Polnisch, Französisch, Spanisch
  • CPU: Intel CPU Core i7 2.5 GHz / AMD CPU 3,5 GHz
  • GFX: Nvidia GPU GeForce GTX 770 / AMD GPU Radeon R9 290
  • RAM: 4 GB RAM
  • Software: Windows 7, Windows 8 (8.1), Windows 10
  • HD: 2 GB verfügbarer Speicherplatz
  • LANG: Deutsch, Englisch, Polnisch, Französisch, Spanisch

Steam Nutzer-Reviews

489 Produkte im Account
28 Reviews
Nicht Empfohlen
117 Std. insgesamt
Verfasst: 22.07.20 12:33
Okay I gave this game a second try but...I didn't find any reason to keep on playing.
The premise is an old one - a zombie apocalpyse started and you're a random survivor who has to deal with hordes of zombies and other survivors (some friendly, some hostile) and has to collect stuff so you can craft and uprgade gear and satisfy you're empty stomach.
The fact that this is a turn-based game is nice (as I'am glad about every turn-based game on the market) but it doesn't make up for the very underwhelming writing qualities and the subpar gameplay mechanics.
There is really nothing new here, and even that which is old, has been done better by other games before.
Here's an impression:

The enemy variety is really bad...yeah, I know it's about zombies so why the talk about variety? well even when it comes to zombies you could invent different enemy-designs and stats, I have encountered so far: nurses, cheerleaders, suit-wearers. That's it. So what a beautiful trio in front of you - zombies following their former instincts - a cheerleading zombie that cheers on the zombie nurses so that she treats the business-suit zombie with a little extra devotion.

The dialogue options in the game are the most superficial smalltalk you could probably engage in:
you meet anonther survivor who you saved together with her husband (who wanted to save her because he basically thinks a woman does not know what a gun is) and she want's to go with you on a date outside the camp, you fight another cheerleader and business zombie on the way, you then meet her in the middle of nowhere and she says she wants to go to a diner with you. Another 5 waves of the same zombies later, you reach the empty diner pick up another burger (at every location and after every fight there is always only one item to be obtained - and they're nearly always the same except of some clothes) you then have 3 dialogue options to go through: you say that your sister died, you state that you had a really happy family life with your parents before the outbreak' and then you finally say you had a girlfriend that left you for another man. She then states that she will do the same thing with you, she caresses your cheek and you can choose to do so, too. That will be the first and the last interaction with her, there won't be a jealous husband when you return to camp and probably no conclusion to your 'one hour-relationship'.
There is nothing more to the characters than one-liners that could be said about nearly everybody. It is an as profound experience as the first-grade English lesson in Germany where you state what your name is, where you come from and if you have pets and siblings. So don't come here for the dialogue...

And don't come here for the camping and the crafting mechanics, neither.
They are extremely bad thought-through. Again no variety and the amount of bullets and medicine you can craft are never enough for the repetitive zombie-waves that befall you. One job at a time...and the first quest I got 'craft linen trousers' I could not complete - I had two characters in the camp one of them -me- can't do a job without the passing of a day and the other one had to collect food. So there was absolutely no possibility to finish that quest in time.
And that is only one example of nonsensical quest design.

I could go on and say something about the skills, but in fact, they are exactly as superficial as the rest of the mechanics, you get the idea, it's a game I just can not recommend. There are so many better games out there...
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Meinungen

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Dead Age

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Plattform

77 Steam-Errungenschaften

Release14.07.2016 GenreAction-Strategie EntwicklerSilent Dreams PublisherHeadup Games Enginekeine Infos Franchisekeine Infos
Einzelspieler
Mehrspieler
Koop

Handbuch

Kein Handbuch vorhanden

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AppId 6000 Erstellt 26.07.20 00:45 (nilius ) Bearbeitet 26.07.20 00:48 (nilius ) Betrachtet 32 GameApp v3.0 by nilius