• Folk Tale: Screenshot zum Titel.
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Über das Spiel

Folk Tale is a fantasy village builder ARPG game in which you lead a ragtag band of peasants in growing a thriving market town, while dastardly minions plot your downfall! Recruit heroes and head out into the wilds to fight back against evil. Or, you know, to get sweet sweet loot. Either or.

Players are comparing Folk Tale with Warcraft 3, The Settlers, Banished, The Guild 2, Majesty 2 and Black and White 2. Folk Tale is not a pure play role-playing game such as Pillars Of Eternity, and adopts more of a MOBA approach to hero abilities than a CRPG.

Systemanforderungen

  • CPU: Intel CoreTM2 Duo 2.4 Ghz or better, AMD AthlonTM X2 2.8 Ghz or better
  • GFX: NVIDIA GeForce GTX 460 / ATI Radeon HD 5850 or better
  • RAM: 4 GB RAM
  • Software: 64-bit Windows 7, Windows 8, Windows 10
  • HD: 1.4GB HD space
  • SFX: Windows compatible sound card
  • DX: 9.0c
  • Peripherie: 1280x720
  • LANG: English
  • CPU: Intel CoreTM2 Quad 2.7 Ghz or better, AMD PhenomTM II X4 3 Ghz or better
  • GFX: NVIDIA® GeForce® GTX 560 or better
  • RAM: 4 GB RAM
  • Software: 64-bit Windows 7, Windows 8, Windows 10
  • HD: 1.4GB HD space
  • SFX: Windows compatible sound card
  • DX: DirectX 11
  • LANG: English

Steam Nutzer-Reviews

39 Produkte im Account
2 Reviews
Nicht Empfohlen
889 Std. insgesamt
Verfasst: 31.12.16 13:01
Dieses Spiel überzeugte mich mit seiner kreativität und verstecktem Humor.
Ich hoffte das bald mehr Inhalt dazukäme ... oh weeeh .. ich weiß nicht wie viele jahre inzwischen ins Land gegangen sind, aber hier passiert nicht viel und das was passiert verschlimmert nur das Gefühl eines unfertigen games.

Geldverschwendung !
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116 Produkte im Account
2 Reviews
Nicht Empfohlen
307 Std. insgesamt
Verfasst: 26.01.17 10:52
I bought the early access 4 years ago, today I have a look to it and it is still not finished? REally?
Looks like many companies using the early access thing to sell unfinsihed games and keep people in line with minor updates whilest in parallel the devs working on the next early access...

What a shame.
This was my first early access game and will be my last.
Thank you guys!

Do not by it!
That game will never be finished!!
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213 Produkte im Account
2 Reviews
Empfohlen
672 Std. insgesamt
Verfasst: 07.08.16 11:49
Folk Tale wird mit einer Mischung aus allen Möglichen RTS und Simulationsspielen beworben. Kann das Spiel wirklich halten was es verspircht?

Zuersteinmal dauert die Entwicklung schon sehr lange was prinzipiell nicht schlecht ist, da der Release eines unfertigen Spiels weitaus ergärlicher ist als eine lange Entwicklung. Was im Trailer gezeigt wird ist in der Beta auch nutzbar. Selbstverständlich gibt es noch einige Bugs die im Spiel ins Gewicht fallen können. Sehr viele negative Kommentare beziehen sich auf bugs und auf den sehr langsammen Entwicklungsfortschritt des Spiels.

Ich habe mir das Spiel angesehen und die Kampagne durchgespielt sowie die Sandboxfunktion mit den drei unterschiedlichen Karten. Prinzipiell sind diese angenehm interessant gestalltet, mit einem Haufen Gegner, kleinen Events und Dungeons. Was mich stört sind die völlig übertrieben kosten zum Aufwerten der Gebäude. es lohnt sich viel mehr eine größere Menge von diesen zu bauen. Das ist sehr schade da die Aufwertungsstufen sehr reizvoll aussehen. Außerdem spart dies Platz.

Wo wir schon beim nächsten Thema wären. Im Spiel scheint die Karte großzügig angelegt, ist sie aber nicht. umherziehende Wölfe, Spinnenhölen und Spawns für Bären machen es sehr schwierig sichere Plätze zu finden. Die Kaserne ist so groß das man sich zwischen ihr und 3 alternativen Gebäuden entscheiden muss. Zwar respawnen Helden wieder und man kann diese ausrüsten aber mit der Zeit werden die spawnende Spinnen so stark das 3 Helden auf lvl sieben kaum mit einer Spinnenkönigin fertig werden während Kampagnengegner in wenigen Sekunden weichgeklopft sind.

Das Balancing ist einfach schlecht. Sowohl bei den Aufwertungen, Als auch im Kampf. Die Spawnpunkte der Gegner wären nicht schlecht, wenn sie nicht die Bebauung der Karte maßgeblich beinflussen würden. Hierbei geht es nicht um die Planung einer kompletten Versorgung sondern teilweise nur um den Bau eines einzelnen Hauses. Die Sicherung der Versorgung kann ein sinvoller Teil eines RTS sein aber nur dann wenn das Wirtschaftsystem die Möglichkeit einer Armee auch zulässt und das tut es eindeutig nicht!

Warum hat dieses Spiel eine Positive Bewertung erhalten?

Während die Umsetzung nicht so Ideal gelaufen ist sind die meisten Problem jedoch einfach zu beheben. Kosten für die Aufwertungen kann man angleichen. Spwanpunkte der Gegner können zertört werden. Einfach Mobs können abgeschwächt werden und Kampagnengegner verstärkt. Die Kartengröße kann erhöht werden und die Gebäude können in Ihrer größe angepasst werden. Das Wirtschaftssystem das im Grunde nur auf Nahrungsversorgung setzt kann einfach erweitert werden. Die Karten sollten mindestens doppelt so groß sein. Also im Grunde alles machbar.

Genug der Kritik. Kommen wir zu dem Vorzügen von Folk Tale

1. Freies Bauen auf einer einzelnen Karte scheint für viele Spielentwickler ein Problem zu sein hier klappt es. Ich kann mein Gebäude setzen wo ich möchte. Außerdem ist es relevasnt wo und wie ich meine Gebäude baue um Produktionsketten effektiver zu gestalten.
2. Produktionsketten sind Relevant für den Aufbau der Siedlung
3. Craftingsystem. Absolut sinvoll für den Einsatz der Helden und für die Ausrüstung der Dorfbewohner.
4. Dorfbewohner können ausgerüstet werden.
5. Ereignisse auf der Karte.
6. Verteidigung der Stadt spielt eine wichtige Rolle
7. Arbeiter können Ressourcen auch ohne passendes Gebäude abbauen.
8. Wirtschaftssystem kann nach eigenen Vorstellungen gestaltet werden (überversorgung usw.)
9. Stufenaufstieg bei Helden und Bewohnern.
10. die Unterschiedlichen Karten sind abwechslungsreich gestaltet.
11. Steamworkshop und Editor
12. Viele weitere kleine Dinge die dieses Spiel gegenüber anderen RTS und Aufbauspielen weitaus angenehmer, individueller und interessanter gestaltet.

Das Spiel verfügt also über ausreichend Qualitäten die bereits vorhanden sind und nicht nur über Potenzial, welches noch erschlossen werden muss. Der Kauf lohnt sich somit. Sobald die kleineren Bugs behoben werden und die Balance angepasst wurde kann dieses Spiel locker mit den in der Beschreibung genannten Titeln mithalten und die besten Inhalte vereinen.

Zum Schluss noch ein Kommentar in eigener Sache. Nur wenn wir solche Entwickler unterstützen und Ihnen helfen solche Spiele durch Greenlight auf den Markt zu bringen können wir auf alternative Spiele hoffen die nicht von den Publishern Zielgruppen optimiert auf den Markt gebracht werden. Vielleicht ist auch erst Folk Tale 2 ein Spiel welches eure Vorstellung komplett erfüllt, dafür muss jedoch erst einmal Folk Tale erfolgreich sein.
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280 Produkte im Account
5 Reviews
Empfohlen
247 Std. insgesamt
Verfasst: 10.03.14 19:01
Hat viel Potenzial, ist momentan aber noch nicht wirklich spielbar. Es gibt einen Sandboxmode und das Tutorial, mehr nicht.
Ich freu mich, wenns fertig ist. :)
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116 Produkte im Account
8 Reviews
Nicht Empfohlen
1325 Std. insgesamt
Verfasst: 15.11.15 03:26
Ich habe das spiel seit dem beginn. Ich kann es nicht empfehlen da sich seit dem auch nicht viel getahn hat. Die weiter entwicklung des spiels geht nur seeeeehhhhhhhhrrrr langsam voran. An sich hat es gutes potenzial um ein tolles spiel zu werden aber das wird nicht bis 2020 (oder spaeter) passiern. SPART EUCH DIE KOHLE (15.11.15)
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90 Produkte im Account
10 Reviews
Empfohlen
236 Std. insgesamt
Verfasst: 21.12.16 19:35
Grundsätzlich kein schlechtes Spiel, erinnert etwas an die Siedler + Cultures und Spellforce.
Schön würde ich es finden, wenn man alle Gegenstände an den Charakteren sehen würden statt nur die Waffe und den Schild. So das man Kreativ seine Siedler anziehen kann.
Auch eine Sammelfunktion wäre praktisch, statt jedes kleine Fass zu zerstören und den Inhalt aufzusammeln,
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90 Produkte im Account
14 Reviews
Nicht Empfohlen
930 Std. insgesamt
Verfasst: 25.03.18 17:44
Spiel ist tot ! Gibt seid mehr als 1 Jahr kein Update mehr.,,,
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1856 Produkte im Account
119 Reviews
Nicht Empfohlen
443 Std. insgesamt
Verfasst: 24.12.16 18:53
This is difficult for me, as I rarely write negative reviews. I'm the type of person who writes a review when I really enjoy a game; but I do feel like I have enough history/experience with this game to review it and having had so many friends ask me if it was worth a purchase in the recent Winter Sale, it's easier for me to put my thoughts down coherently rather than have to explain individually why the answer is no - even with the 40% discount. This is gonna get long, so I hope you like reading. Otherwise, you probably shouldn't be in the steam review section. Or you can just read the TL:DR. Start scrolling.

[h1]A Poor Start[/h1]

I bought this game in May 2013. This was back in the beginning days of Early Access, when we had little idea what to expect. I expected regular updates and what was advertised; but I think like many who bought the game back then, I was left sorely disappointed. The initial release was a bare bones poor excuse for a broken demo, with no ability to save, and a few hours of gameplay and little to no communication from the devs for the longest time.

[h1]Waiting Patiently[/h1]

I waited patiently, surveying patches as they came. These were incredibly slow to start with, but eventually - as the years, yes years - ticked by, as the game went on sale and I presume, as the developers obtained more funding, the game did shape up into something that's definitely playable. The game has come a long way, but even after 3.5 years of early access, it has a long long long way to go. It begins to beg the question how long is too long? What is unreasonable? On the one hand I appreciate developers not abandoning a game that clearly doesn't have the funding to be completed promptly - on the other, should they have taken my money in the first place without explaining how long a project was being funded?

[h1]History Aside - What the game is today[/h1]

But I don't think it's fair to rate a game positive or negative based on yesterday. I recently reinstalled after 6 months+ of not looking at it, and the rating of this review is based on what the game is today, in Alpha 29, as if I'd just purchased it and holy mega batman balls this game has CHANGED significantly from the beginning. Everything from the core design and artwork and writing - it looks like a completely different game. So I'm swallowing the bitter pill of 3.5 years of waiting and throwing myself into what is ultimately, my favourite genre, a game-starved genre that I will eagerly buy anything in. Psst, don't tell my husband I said that, he says I have too many games. How is 1050 too many, it's not even over 9000!

[h1]Strategy / Building[/h1]

The surface allows you to real time build your village and set up supply chains. This is what I really love; my favourite genre. It's pretty standard to be honest for this sort of game. You chop wood and turn it into firewood, you catch fish and eat them, you shoot animals and build a butcher. You reap wheat and turn it into bread. The problem is, this is a very standard supply chain feature for a strategy game. It does not have even half the depth of for example, The Settlers series. It's very very simple, and currently, it seems incredibly easy. 30 minutes into a game I had hundreds and hundreds of fish mounting up every tick. My villagers were set forever. Even if you set them at max food for max happiness; the food chain supply is incredibly easy to overstock on.

The buildings can be upgraded and that's a neat feature; and you can research plans and upgrades, which does add a little depth to the overhead map. On the whole though, I see no advantage to playing this over The Settlers if you want a supply chain game. Yeah, even the most recent one (7) which wasn't amazing. I feel like people looking for this sort of genre are looking for a lot more challenge and depth to their strategy, and this light-version doesn't scratch my itch for that at all, but does have potential for the future, if the buildings were vastly expanded and balance was approached.

[h1]ARPG Style Dungeon Crawler[/h1]

So you get story and quests in the campaign and you take your player controlled champions to various dungeons to fight and loot. You can equip a wide range of armor and weapons and there is a decent amount of enemies and environments currently implemented. This gives the game a really nice dual-aspect. You can level up and assign some basic stats, very RPG-lite but certainly an unusual feature in a building game. Strategy/management on the surface, and then action and loot in the dungeons. That's a great idea, but only if it's actually implemented well... yeah, you can see the next part coming can't you...

The Skill UI is impossible to use effectively. You have a party of heroes with unique abilities. These are pretty cool abilities, each champ is special and brings something new. But you can only select one. You can't pause, and you can't queue up abilities, and you can't switch between heroes effectively. So you basically have one character you can use, and the rest of the party is auto attacks. Why give us so many great abilities and then not give us the ability to switch between them in a meaningful way? The UI is also lacking. If it had a hotkey bar where you could set your skills it would be significantly improved. As it is you have to mouse click around the champion icon.

The idea is fantastic; the current implementation is frustrating.

[h1]There is no Pause[/h1]

The game needs a pause. It needs it desperately. Even when you are on the build menu, the game does not pause. Your villages are doing things, including getting attacked and dying, whilst you scroll through a menu trying to decide what to upgrade, research or build. We're in management. Just pause it! How can you have real time management with no ability to manage constructively when stuff is happening.

[h1]Writing & Storyline[/h1]

The writing is tongue in cheek sarcastic. It attempts to be witty, but honestly, it's tiresome. At first I thought the tutorial was entertaining, but the truth is after the first few instructions about Bob, it became eye-rolling. The entire game is written in a very light hearted fantasy-trope manner. And I guess that's okay, it's a certain style, and certainly some of the writing is very witty and sarcastic. But it also detracts from immersion when it's constant. I do think this type of writing is better when peppered in with seriousness; such as The Stanley Parable or Portal 2 - games that managed a witty and sarcastic sense of narration and humour but also built character and depth to the story. This is all surface waffle in exactly the same style throughout.

It's not a bad story though at it's core, I just think that the style should be used more sparingly and the game should try and take itself a bit more seriously to give the humour more impact. Personal preference, perhaps others will love the goofy writing.

Okay, I think that explains why when my friends ask me if they should purchase in the sale; my answer is still no.

[h1]TL:DR I'm currently pregnant, and to be honest my kid will probably have chance to play this game before it's fully released based on the current timeline. Things progress, but it feels like nothing is really implemented to the maximum of it's potential, and overall this game sits securely in the realm of the mediocre. Great concepts as tested in Alpha 29; but there are too many flaws that make this game frustrating and ultimately, not fun. In short; keep an eye on it, but spend your money on something else right now.[/h1]

Note: I do update early access game reviews. I will come back to this game, although likely not for another 6 months, and we'll see where we are then. In the past I have completely rewritten reviews, and I'll keep an open mind for the future... but developers should be aware that people who have supported this game for 3.5 years may not posess an unlimited amount of patience.
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Logo for Folk Tale
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100% 0 0
Release:30.05.2013 Genre: Strategie Entwickler: Games Foundry Publisher:keine Infos Engine:keine Infos Kopierschutz:Steam Franchise:keine Infos
Einzelspieler
Mehrspieler
Koop

0 Prisoner haben dieses Spiel schon

Kein Prisoner hat das Spiel

0 Steam-Errungenschaften

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AppId:3136 Erstellt:24.07.16 21:00 Bearbeitet: (nilius) Betrachtet:1072 GameApp v3.0 by nilius
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