- 15 Mastery Classes Embark on your adventure as one of five powerful classes and, through your journey, ascend into a unique Mastery Class that unlocks more specialized abilities and build-options.
- 100+ Skill Trees Every skill has its own augment tree that will allow you to control, alter, and empower your playstyle. Transform your skeletons into archers, your lightning blast into chain lightning, or make your serpent strike summon snakes to fight alongside you!
- Hunt Rare & Powerful Loot Fill your arsenal with magic items that you may craft to perfection, change the rules of your build with powerful unique and set items, and always have that next upgrade just on the horizon with Last Epoch's deep and randomized loot system.
- Rewarding Crafting System The items you wield are yours to forge! Last Epoch’s community-revered crafting system allows you to control your character's power progression, featuring robust and deterministic upgrade mechanics.
- Uncover the Past, Reforge the Future Travel to different moments of time where you will discover the many factions and secrets that exist within the world of Eterra and fight to set the timeline onto a new path.
- Endless replayability With a wealth of classes and skills to customize, deep game systems, randomized loot, and continuing development, Last Epoch is a game that will keep you coming back for years to come.
- Easy to Learn, Hard to Master We’re committed to making gameplay approachable for new and veteran players alike by allowing you to jump into the fray quickly and providing many in-game resources. Though don’t be fooled, Eterra has many dangers waiting for you that require a mastery of combat and build-crafting.
- Zero Pay-To-Win Last Epoch will never offer gameplay advantages by being able to spend real money. We believe in creating a fair environment for all players.
Last Epoch
Sammlung
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Über das Spiel

Systemanforderungen
- Setzt 64-Bit-Prozessor und -Betriebssystem voraus
- CPU: Intel Core i5 2500 or AMD FX-4350
- GFX: nVidia GTX 660ti or AMD R9 270 with 2+ GB of VRAM
- RAM: 8 GB RAM
- Software: Windows 7
- HD: 20 GB verfügbarer Speicherplatz
- DX: Version 11
- INET: Breitband-Internetverbindung
- LANG: Englisch
- Setzt 64-Bit-Prozessor und -Betriebssystem voraus
- CPU: Intel Core i5 6500 or AMD Ryzen 3 1200
- GFX: nVidia GTX 1060 or AMD RX 480 with 4+ GB of VRAM
- RAM: 16 GB RAM
- Software: Windows 10
- HD: 20 GB verfügbarer Speicherplatz
- DX: Version 11
- INET: Broadband Internet connection
- LANG: Englisch
Steam Nutzer-Reviews
Empfohlen
617 Std. insgesamt
Verfasst: 16.01.24 21:30
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Empfohlen
1096 Std. insgesamt
Verfasst: 15.01.24 09:33
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2147 Std. insgesamt
Verfasst: 14.01.24 20:09
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6778 Std. insgesamt
Verfasst: 28.04.22 15:23
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1302 Std. insgesamt
Verfasst: 06.01.22 09:04
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207 Std. insgesamt
Verfasst: 03.01.22 10:25
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4902 Std. insgesamt
Verfasst: 04.07.21 15:35
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5811 Std. insgesamt
Verfasst: 14.05.21 12:38
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1175 Std. insgesamt
Verfasst: 28.03.21 09:07
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4306 Std. insgesamt
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Empfohlen
64 Std. insgesamt
Verfasst: 30.01.21 21:32
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840 Std. insgesamt
Verfasst: 07.12.20 10:59
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Nicht Empfohlen
444 Std. insgesamt
Verfasst: 30.11.20 11:10
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Empfohlen
28377 Std. insgesamt
Verfasst: 09.09.20 19:40
Bock auf ein Hack & Slay aber:
- Diablo 3 zu simpel? - Path of Exile zu mächtig? - Wolcen eine Enttäuschung? -> Kauf Last Epoch! Frage beantwortet? Dann kaufen und los! Du willst mehr Gründe?` - ein Entwicklerstudio das sich zuerst um den Inhalt kümmert und dann die Optik verschärft? Spätestens jetzt wäre ich verliebt, Du nicht auch? Der Ersteindruck war bei mir ehrlich gesagt schrecklich, das Tempo war dröge und die Grafik war altbacken. Aber lässt euch ja nicht davon täuschen. Selten so ein Hack&Slay gesehen, bei dem Ihr euren Charakter so individuell skillen könnt. Am Ende wird jeder (!) Skill seinen eigenen Skillbaum haben. Jeder Skill kann bis Level 20 verstärkt werden und dabei den Skill zum Teil komplett verändern. Anderer Schadenstyp, anderes Schadenselement, statt Nah- auf einmal Fernkampf. Und glaubt ja nicht das Ihr mit Level 20 einen gesamten Skillbaum pro Skill aktivieren könnt. Ich habe die Skillpunkte nie gezählt aber ich Wette, es gibt Skills mit 50 Skillpunkte! Ihr lest hier immernoch? Irre! Zeitverschwendung! Kauf das Ding! Ach der Download läuft noch und Du willst noch eine Geschichte hören. Bitte schön: Es ist Anfang des Jahres, ich spiele mit Begeisterung die Wolcen Beta (was für eine Ironie) und bin richtig gehypt. Wolcen hat mir wieder Freude für das Genre gebracht. Ich hatte die Beta durch, kein Bock mehr aber freute mich sehr auf Wolcen Release. Der wird Ende Januar nochmal verschoben, ein Zwischensnack muss also her. Last Epoch schlägt mir Steam vor! Noch nie gehört aber was solls? Ich installiere das Spiel und nach 1 Stunde refunde ich das Ding. Langsam, Einfach und hässlich. Ich lass mir die 30 € auf mein Steamkonto buchen. Spiele Wolcen, finde es zuerst geil und danach blöd. Erinnere mich an das langsame, hässliche Ding namens Last Epoch. Kaufe es nochmal (kein Schwerz), die 30 € waren ja noch auf meinem Konto. Ich spiele es, ich spiele es länger. Ich verliebe mich. Ich spiele eine Beta 469 Stunden. Ich bin verrückt. Guten Nacht!
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Empfohlen
877 Std. insgesamt
Verfasst: 06.07.20 20:50
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Empfohlen
1985 Std. insgesamt
Verfasst: 27.06.20 14:18
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5663 Std. insgesamt
Verfasst: 10.06.20 19:00
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7072 Std. insgesamt
Verfasst: 29.04.20 07:29
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Empfohlen
883 Std. insgesamt
Verfasst: 16.02.20 13:56
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Empfohlen
717 Std. insgesamt
Verfasst: 02.01.24 06:16
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3979 Std. insgesamt
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14947 Std. insgesamt
Verfasst: 23.12.23 19:05
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93779 Std. insgesamt
Verfasst: 23.12.23 13:53
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17856 Std. insgesamt
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49586 Std. insgesamt
Verfasst: 21.04.22 11:27
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21141 Std. insgesamt
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3480 Std. insgesamt
Verfasst: 08.03.22 22:16
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1638 Std. insgesamt
Verfasst: 04.03.22 21:00
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18260 Std. insgesamt
Verfasst: 01.01.22 16:13
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Empfohlen
2474 Std. insgesamt
Verfasst: 28.12.21 03:16
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1317 Std. insgesamt
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1055 Std. insgesamt
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64 Std. insgesamt
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20200 Std. insgesamt
Verfasst: 20.11.21 07:46
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8028 Std. insgesamt
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10051 Std. insgesamt
Verfasst: 17.11.21 22:24
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100226 Std. insgesamt
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4944 Std. insgesamt
Verfasst: 19.10.21 02:46
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Empfohlen
92 Std. insgesamt
Verfasst: 17.10.21 12:12
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Empfohlen
416 Std. insgesamt
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Nicht Empfohlen
2206 Std. insgesamt
Verfasst: 23.08.21 09:19
Last Epoch 0.8.2 (EA); Run-of-the-mill ARPG clone with significant flaws.
Last Epoch shows promise, but falls short on many facets:- Optimization - Expect frame drops from poorly optimized assets.
- Cloned - Classes, skills and itemization.
- Sound - Boss battle music is slow, and soft with zero sense of urgency or threat. Voice acting is sparse.
- Character Models - Blockish, non-customizable heroes, with a lack of equipment visual variety (intentional, see Vanity).
- Vanity - Despite the game still being in EA purchasable vanity DLC content is being developed.
- Loot Filter - Expect to use the built in loot filter system. The game punishes you for returning to town, or leaving an area by re-spawning the hostiles.
- Map Progress - Local map progress is routinely lost.
- Multiplayer - In development. You're provided with a singular chat room for all users.
- Chat Moderators - Biased moderators that do not enforce etiquette rules equally.
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Empfohlen
5564 Std. insgesamt
Verfasst: 17.08.21 12:42
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Empfohlen
2723 Std. insgesamt
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Empfohlen
713 Std. insgesamt
Verfasst: 05.07.21 16:23
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1747 Std. insgesamt
Verfasst: 05.07.21 11:46
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Empfohlen
140 Std. insgesamt
Verfasst: 29.06.21 05:49
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Empfohlen
7151 Std. insgesamt
Verfasst: 26.06.21 15:42
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Empfohlen
3879 Std. insgesamt
Verfasst: 25.06.21 20:11
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Empfohlen
33977 Std. insgesamt
Verfasst: 24.06.21 19:37
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5307 Std. insgesamt
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Empfohlen
7680 Std. insgesamt
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Nicht Empfohlen
8712 Std. insgesamt
Verfasst: 25.05.21 15:56
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Empfohlen
4666 Std. insgesamt
Verfasst: 21.05.21 00:36
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Empfohlen
4965 Std. insgesamt
Verfasst: 13.05.21 14:12
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Empfohlen
6593 Std. insgesamt
Verfasst: 11.05.21 12:50
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Empfohlen
2487 Std. insgesamt
Verfasst: 13.04.21 22:04
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Empfohlen
5052 Std. insgesamt
Verfasst: 12.04.21 00:35
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Empfohlen
1522 Std. insgesamt
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Empfohlen
700 Std. insgesamt
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Empfohlen
11380 Std. insgesamt
Verfasst: 19.03.21 00:18
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Empfohlen
11610 Std. insgesamt
Verfasst: 15.03.21 13:28
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Empfohlen
1779 Std. insgesamt
Verfasst: 14.03.21 14:04
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Empfohlen
1009 Std. insgesamt
Verfasst: 12.02.21 14:25
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Empfohlen
2400 Std. insgesamt
Verfasst: 02.02.21 06:27
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Empfohlen
1506 Std. insgesamt
Verfasst: 27.01.21 21:37
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Empfohlen
12950 Std. insgesamt
Verfasst: 25.01.21 21:51
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Empfohlen
2947 Std. insgesamt
Verfasst: 11.01.21 01:25
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Empfohlen
4056 Std. insgesamt
Verfasst: 17.12.20 19:18
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Nicht Empfohlen
2809 Std. insgesamt
Verfasst: 14.12.20 22:24
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Empfohlen
5024 Std. insgesamt
Verfasst: 05.12.20 01:23
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Empfohlen
3819 Std. insgesamt
Verfasst: 03.12.20 00:13
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Empfohlen
17140 Std. insgesamt
Verfasst: 17.11.20 00:08
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Nicht Empfohlen
1697 Std. insgesamt
Verfasst: 03.11.20 22:57
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Empfohlen
2449 Std. insgesamt
Verfasst: 21.10.20 07:15
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Empfohlen
4425 Std. insgesamt
Verfasst: 18.10.20 22:38
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Empfohlen
3903 Std. insgesamt
Verfasst: 13.10.20 14:42
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34481 Std. insgesamt
Verfasst: 13.10.20 03:19
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7948 Std. insgesamt
Verfasst: 27.09.20 15:42
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Empfohlen
1487 Std. insgesamt
Verfasst: 17.09.20 16:17
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Nicht Empfohlen
983 Std. insgesamt
Verfasst: 16.09.20 07:20
What I like
- + Some of the spells are quite fun.
- + The ward mechanic is fun to play around with.
- + Spell passive trees, which can totally change your playstyle.
I don't really care
- ~ Story is okay, but mostly tell not show, lack of presentation.
- ~ Graphics and artstyle are okay/good, with some areas being mediocre at best.
- ~ FPS drops in some areas to 30-40fps (2080S).
- ~ Time travel mechanic has no real influence on the experience (right now).
- ~ Lots of one hit mechanics, even by normal mob types while playing the story and some really annoying champion affixes (resurrect, double)
- ~ Character passives are not very exciting
I don't like at all
- - The loot and its stats feel incredible boring, useless and generic, uniques and sets are very underwhelming.
- - The only reliable source of upgrades is the crafting system, so you are ignoring blue/yellow drops most of the time and just go for white items instead to find better bases. This should be something you want to do at late endgame, when you really try to push your build to the limit. Not all the time while playing. Feels forced.
- - Crafting system itself misses some really cool stuff, maybe a RNG-factor that can push your craft to new heights. Right now it's just up to 2 prefixes and suffixes you are able to choose (standard stuff like +dmg, +crit, +resistance), each with ranks 1-5, with a chance to destroy/craft block your item. I find this shallow and boring.
- - Spell leveling system. To level a spell is okay with me, but the reset of the spell after trying another one is not.
Verdict
Last Epoch fails for me at core ARPG mechanics. I'll reconsider my review at launch, but right now I just can't recommend it.
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Empfohlen
2188 Std. insgesamt
Verfasst: 16.09.20 00:40
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Empfohlen
5543 Std. insgesamt
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11707 Std. insgesamt
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19445 Std. insgesamt
Verfasst: 21.08.20 22:46
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Nicht Empfohlen
276 Std. insgesamt
Verfasst: 20.08.20 21:00
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Empfohlen
1205 Std. insgesamt
Verfasst: 13.08.20 21:31
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Empfohlen
1313 Std. insgesamt
Verfasst: 12.08.20 00:42
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Empfohlen
12087 Std. insgesamt
Verfasst: 08.08.20 22:53
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Empfohlen
279 Std. insgesamt
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Empfohlen
6730 Std. insgesamt
Verfasst: 27.07.20 17:33
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Empfohlen
1448 Std. insgesamt
Verfasst: 26.07.20 13:50
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Nicht Empfohlen
654 Std. insgesamt
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Empfohlen
1495 Std. insgesamt
Verfasst: 29.06.20 05:58
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Nicht Empfohlen
253 Std. insgesamt
Verfasst: 28.06.20 02:56
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Empfohlen
25854 Std. insgesamt
Verfasst: 13.06.20 21:27
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Empfohlen
3114 Std. insgesamt
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Empfohlen
18467 Std. insgesamt
Verfasst: 30.04.20 12:47
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Empfohlen
1064 Std. insgesamt
Verfasst: 29.04.20 04:57
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Empfohlen
1299 Std. insgesamt
Verfasst: 25.04.20 01:40
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Empfohlen
4312 Std. insgesamt
Verfasst: 05.04.20 20:50
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Empfohlen
1170 Std. insgesamt
Verfasst: 05.04.20 13:56
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Empfohlen
554 Std. insgesamt
Verfasst: 29.03.20 05:30
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Empfohlen
537 Std. insgesamt
Verfasst: 28.03.20 23:11
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Empfohlen
2102 Std. insgesamt
Verfasst: 28.03.20 08:22
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Empfohlen
4741 Std. insgesamt
Verfasst: 12.03.20 10:20
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Empfohlen
2336 Std. insgesamt
Verfasst: 21.02.20 21:51
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Empfohlen
898 Std. insgesamt
Verfasst: 07.02.20 22:51
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Empfohlen
5097 Std. insgesamt
Verfasst: 05.02.20 17:21
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Empfohlen
1732 Std. insgesamt
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Empfohlen
8655 Std. insgesamt
Verfasst: 29.01.20 10:36
Here is why I think this game is worth your time and money – right now
I like ARPGs since Diablo brought this Genre to life. As a huge Diablo II fan I was waiting for a successor. As many others I was disappointed with Diablo 3. It’s a good game but it cannot follow in the footsteps of D2. Torchlight and Path Of Exile both couldn’t either (for me). When Last Epoch got my attention I was skeptical towards the presentation of the game. The Graphics were not that impressive and in gameplay videos the combat looked not that smooth. What convinced me to participate in early access was the Reddit community. There was so much confidence in the skills of the developers and the potential of the game. So I jumped in and I don’t regret it. I will start with the current issues of the game from my point of view: Graphics: Although the engine got updates and the game looks ok now the game does not look like state of the art right now. LE is not able to compete with Warhammer or Wolcen not to mention Diablo 4 or Path Of Exile 2. The same goes with the physics – not state of the art. I am sure there will be additional updates and tweaks but I don’t expect LE to transform into a visual blockbuster. Gameplay / Combat: The combat actually feels not as smooth as in other games. But this is something the devs work on with improving animations, effects and sounds. This definitely will change till full release. Performance: There are many complaints of people with high end systems that the game has low fps and stutters. This is a problem right now that the devs prioritize, but it is not solved, yet. The weird thing is that I don’t have a high end system and are playing at maximum settings without issues – rare fps drops but far away from being unpleasing. Content: Because I am writing this preview about the actual state of the game right now during Beta and Early Access this is an issue. The story is not finished, yet. Not all announced classes are implemented. There is no multiplayer. There is no pvp. The endgame content after completing the game is not implemented. There are two endgame game modes, Monolith and Arena. According to the devs the Arena is just a placeholder and Monolith is not what the devs want it to be when it is finished. On the LE homepage you can look up what is planned for release. This sounds promising but many of those mechanics are not implemented. So why do I think that this game is worth its money at its current state? Because the game really has so much potential. Here come the pros that outweigh all the issues: Variety of classes: There are 5 base classes that divide into 3 sub classes each. Even with the subclasses the playstyle changes drastically within a base class. The classes feel very unique and are very well thought out Skill trees (Passives): There is one passive skill tree for each base class and one additional passive skill tree for each sub class. With every character level you get 1 skill point you can spend in that skill trees. With progression in those skill trees you also unlock active skills that are specific for the subclasses. For Example: By spending points in the Necromancer skill tree (Necro=subclass of Acolyte) you can unlock the skill “Summon Skeleton Mages”. At some point in the story you have to permanently choose a subclass. This provides some passive bonuses as well as a subclass specific skill. While you can still spend points in all skill trees of a base class you can only choose one profession. This decision is permanent. All passive skill points can be respeced. The level cap is 100 and there are quests that grant additional skill points. Skill trees (Skills): Every active skill has its own skill tree. These skill nodes provide passive bonuses for the skills like increased critchance, damage and stunchance (and so on..) as well as playstyle changers. For example a melee attack can be altered to be cast at range (Sentinel/Forge Guard - Forge Strike). You can specialize in 5 skills at a time. You earn skill points by getting xp. But you level your skills separated from your character level (passive skill points). You can respec single skill points or despecialise the complete skill to choose another skill to level. In both cases you lose you progression and have to relevel skill points. But this goes relatively fast and even more the higher your level is. Variety of builds: There are myriads of builds and variations, countless synergies between skills and passives. It’s like an ARPG sandbox where you can build every kind of character you can think of. It’s fun to theory craft exotic builds that are viable at higher levels. This is where the meta game begins. High complexity: LE’s set of rules is very complex. If you take a look at the character sheet you will see 4 tabs of stats (damage, defensive, minion and other stats) with 81 different stats (e.g. health on hit, slow chance, increased minion health generation or spell critical strike multiplier) on top of the general stats like health or fire protections. There are 7 different damage types and additional defenses like chance to receive a glancing blow or block protection. To get behind all these mechanics you have to spend a fair amount of time read the tooltips carefully and spend some time on the forums to read some guides and tips. For me this is the most important argument to play the game. The very high complexity is what makes LE outstanding compared to all other games. Items / Crafting: There are different rarities of items with up to 4 affixes per item that improve its stats. There is a crafting system where you can add affixes to items and / or upgrade them to a certain level. There are unique items that have stats that change your playstyle or require a specific character alignment to fully develop their potential. Developers: Eleventh Hour Games does an awesome job. The devs are very responsive. They discuss many aspects of the game with the community. They take criticism and suggestions very seriously and react to the player’s opinion. There is a very good early access forecast . They adhere to their deadlines and release patches and updates very regularly. Admittedly EHG delayed the release of LE. But this was for a good reason and was well accepted in the community. You can feel the spirit and that the devs work on this project with much blood, sweat and tears. I have no doubt that LE will become a very good ARPG. It’s not mainstream. It is for those people that miss complexity in the Genre and want to dive into a game. You should buy Last Epoch when:- Other ARPGs are too casual for you
- You’re looking for some old-school flavor
- Theory crafting is fun for you
- You want to be creative in building a character
- The listed issues don’t bother you
- You are able to accept that this game is in beta and not finished, yet. There are bugs and you are supposed to test it
- You want to take part in the development of a game
- You expect a finished game, perfectly balanced and polished with endless content, free of bugs
- The listed issues are unacceptable for you
- Patience is none of your attributes
Weiterlesen
Empfohlen
2417 Std. insgesamt
Verfasst: 29.01.20 07:51
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Release:30.04.2019
Genre:
Action-Rollenspiel
Entwickler:
Eleventh Hour Games
Vertrieb:
Eleventh Hour Games
Engine:keine Infos
Kopierschutz:keine Infos
Franchise:keine Infos
Einzelspieler
Mehrspieler
Koop
Kein Prisoner hat oder wartet auf das Spiel