• Quarantine: Screen zum Spiel Quarantine.
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Spielesammlung

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9,99€
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  • Auslieferung:
  • Plattform: PC Release: 09.02.2017 Steam DB
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Preise Update 14.08.21

Über das Spiel

Quarantine ist ein rundenbasiertes Strategiespiel, in dem die Bekämpfung einer weltweite Pandemie im Vordergrund steht.

Als Leiter von Pandemic Defense, einer internationalen Behörde für Biosicherheit, musst du die richtigen Antworten auf Ausbrüche tödlicher Seuchen finden. Ein neuer Erreger ist aufgetaucht, und jede Sekunde zählt – unser Überleben hängt von deinen Entscheidungen ab.

Stelle ein Expertenteam für hochriskante Einsätze auf der ganzen Welt zusammen. Erforsche die Krankheit, rüste deine Technologien auf und dämme den Ausbruch ein, bevor sie uns alle infiziert – und dahinrafft.

Finde ein Heilmittel. Rette die Welt. Gewinne den Krieg gegen diese Seuche.

Features:
  • Beeindruckende Grafik und authentisches Setting. Basierend auf realen wissenschaftlichen Maßnahmen zur Bekämpfung von Seuchen. Triff harte Entscheidungen und erlebe eine nie dagewesene Spannung in einem zeitgemäßen Kampf für die Menschheit.
  • Kämpfe gegen 3 tödliche Erreger – Viren, Bakterien, Prionen –, jeder mit charakteristischen Verhaltensweisen und zerstörerischen Auswirkungen.
  • Stelle dein Team zusammen. Wähle aus zahlreichen Experten auf vier Gebieten – Medizin, Wissenschaft, Diplomatie und Sicherheit –, um sie bei kritischen Einsätzen auf der ganzen Welt ins Feld zu schicken. Verbessere stetig ihre Fähigkeiten – und sorge im Angesicht der wachsenden Gefahr dafür, dass sie am Leben bleiben.
  • Vergrößere deine Reichweite. Gründe Feldbasen und kümmere dich um deine Finanzen. Lass die Städte nicht im Chaos versinken: die Existenz deiner Organisation – und die der ganzen Welt – hängt davon ab.
  • Teuflische Seuchen-KI. Dämme deinen Gegner ein, bevor er weitere Orte befallen und neue Katastrophen auslösen kann – es ist nur eine Frage der Zeit, bis der Erreger mutiert und deine bisherigen Maßnahmen wirkungslos sind.
  • Verbessere deine Technologien. Schalte Upgrades und neue Einsätze im facettenreichen Tech-Baum frei, um deine Strategie anzupassen und deinen Spielstil weiterzuentwickeln.
  • Gehe ins Labor. Sammele an Hotspots Bio-Proben, um die zufällig generierten Eigenschaften der Krankheit zu erforschen. Nutze die Ergebnisse, um das Blatt zu wenden und ein Heilmittel zu finden.
  • Stundenlanger Wiederspielwert. Verbessere deine Resistenz mit einfachen Herausforderungen, um für das Schlimmste gewappnet zu sein. Drei Schwierigkeitsmodi, vier Anführer, verschiedene Ausgangsorte sowie ein unvorhersehbares Gameplay sorgen dafür, das kein Spiel wie das andere ist.

Systemanforderungen

  • CPU: i3-2125
  • GFX: 2 GB VRAM
  • RAM: 4 GB RAM
  • Software: Windows 7 or newer, 32-bit
  • HD: 5 GB verfügbarer Speicherplatz
  • DX: Version 10
  • INET: Breitband-Internetverbindung
  • LANG: Englisch
  • CPU: i5-2405S
  • GFX: NVIDIA GeForce GTX 770, 2 GB VRAM
  • RAM: 8 GB RAM
  • Software: Windows 10 64-bit
  • HD: 5 GB verfügbarer Speicherplatz
  • DX: Version 12
  • INET: Breitband-Internetverbindung
  • LANG: Englisch

Steam Nutzer-Reviews

359 Produkte im Account
3 Reviews
Nicht Empfohlen
400 Std. insgesamt
Verfasst: 25.05.17 00:38
Spielbeschreibung:
Bei Quarantine handelt es sich um ein rundenbasiertes Strategiespiel, in dem man die finanziellen Ressourcen und die Aktionen seiner bis zu 5 Agenten verwaltet um eine die Weltbevölkerung bedrohende Seuche zu bekämpfen.

Hierzu bewegt man jede Runde seine Agenten zwischen verschiedenen Städten auf der Weltkarte um Patienten zu behandeln, Städte unter Quarantäne zu stellen, Proben zu sammeln oder Forschungszentralen (generieren zusätzliches Einkommen) zu errichten. Zusätzlich kann man gegen Geld Verbesserungen für seine Agenten erforschen und, mit genügenden Proben, Teile eines Heilmittels zu entdecken.

Die Krankheit hat je nach gewähltem Szenario unterschiedliche Parameter, die Mutationsrate, Verbreitungsgeschwindigkeit, usw. beeinflussen. Am Ende jeder Runde breitet sie sich in weitere Städte aus oder intensiviert sich in bereits infizierten Städte. Erreicht die Krankheit in einer Stadt Intensitätsstufe 4, gilt diese Stadt als verloren und kann nicht mehr betreten werden.

Der Spieler gewinnt, wenn ein Heilmittel entdeckt wird oder die Krankheit ausgerottet wird. Das Spiel ist verloren, wenn zu viele Menschen an der Krankheit erkranken.

Urteil:
Quarantine gleicht in Präsentation und Spielverlauf einem Brettspiel. Die Agenten werden auf dem Spielfeld versetzt, man wählt eine Aktion für den Agenten, wählt gegebenenfalls ein Forschungsziel und beobachtet dann den Zug der Krankheit. Dabei ist die Benutzeroberfläche und das generelle Art-Design sehr schön und ansprechend ausgearbeitet.

Dabei mangelt es meiner Meinung nach an strategischer Tiefe:
  • Agenten unterscheiden sich nur in den Erfolgswahrscheinlichkeiten (Auch ein Sicherheitsbeamter kann Patienten behandeln)
  • Jedes Szenario lässt sich mit der gleichen Stategie lösen
  • Ein Spiel dauert maximal 25 Runden
  • Aktuell gerade einmal 4 Szenarien, die sich alle gleich spielen

Aufgrund dieses Mangels an Spieltiefe ist der Wiederspielwert sehr gering.

Während der 3,5 Monate langen Early Access Phase wurde dieses Problem kaum angegangen. Lediglich die Einführung von Bewegungsreichweiten der Agenten machte Quarantine herausfordernder.

Auch ansonsten geschah während der Early Access Phase nicht viel:
list]
  • Einige Bugfixes
  • Verbesserungen der Benutzeroberfläche
  • Lokalisierungen
  • Ein neues Szenario
  • [/list]

    Meines Erachtens nach eignet sich dieses Spiel eher für kurze Spielrunden auf dem Tablet, vorallem da man nach 5-10 Stunden alle Szenarien und Herausforderungen gemeistert hat.

    Aufgrund des Mangels an strategischer Tiefe und des geringen Wiederspielwerts, kann ich Quarantine nicht empfehlen.


    PS: Ich finde es eine Unverschämtheit den regulären Preis des Spiels nach Beendigung der Early Access-Phase um 33% zu senken. Nachdem man den Entwicklern Vertrauen vorgeschossen hat und sich über die Foren und Umfragen an einer potentiellen Verbesserung des Spiels beteiligt hat fühlt man sich danach ein wenig betrogen.
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    242 Produkte im Account
    1 Reviews
    Nicht Empfohlen
    77 Std. insgesamt
    Verfasst: 22.06.17 14:05
    Das Spiel ist jetzt keine Weltrevolution aber wer Plague Inc. mochte wird Quarantine auch mögen behaupte ich mal.

    Es ist relativ leicht zu erlernen aber bietet auch nur wenige Möglichkeiten gegen die Krankheiten vorzugehen. Grundsätzlich gibt es zwei Taktiken von denen eine immer aufgeht: Entweder man versucht sehr schnell eine Heilung zu finden oder man dämmt die Verbreitung mit Quarantäne Zonen und Sanitätern ein.

    In maximal einer Stunde hat man dann auch die fünf Szenarien durch und kann dann selbst Szenarien erstellen oder den Workshop nutzen oder noch besser sich selbst Ohrfeigen weil man gerade 10€ für eine Stunde Unterhaltung ausgegeben hat....Ja die dritte Option ist wirklich die Beste.

    Aber jetzt mal ganz ehrlich: WHAT. THE. FUCK.? Haben die Entwickler keine Ideen gehabt oder kein Budget um wenigstens ein bisschen Umfang unterzubekommen? Wenn kein Budget vorhanden war warum dann Early Access?
    Selbst bei vielen 0,99€ Apps für Android/iOS bekommt man da mehr geboten.
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    481 Produkte im Account
    118 Reviews
    Empfohlen
    80 Std. insgesamt
    Verfasst: 27.04.19 12:11
    Ja Plague Inc ist eindeutig eine bessere Wahl und Quaratine ist nur im Sale zu empfehlen.
    Eigentlich will ich gar nicht so viel zu dem Spiel sagen, da das meiste schon in anderen Reviews gesagt wurde.

    Ich sag es mal so, es ist ein kleines Spiel, mit wenig Content und Möglichkeiten.
    Ihr habt ein Ziel, und zwar Krankheiten bekämpfen, es ist auch recht schwierig (Je nach Schwierigkeitsgrad) muss ich sagen, da sich die Krankheiten wirklich schnell verbreiten, und man dies ja verhindern soll.
    Aber wenn man den dreh mal raus hat dann sind die 5 Szenarien zügig durch.

    Es ist wirklich eines dieser Spiele wo man 1x kurzen Spaß dran hat, und dann wieder vergisst, hier haben die Entwickler einfach zu wenig geliefert.

    Fazit:
    Ist es schlecht: Nein
    Ist es empfehlenswert: Vollpreis nein, Sale Ja
    Wiederspiel Wert: Nein
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    6555 Produkte im Account
    21 Reviews
    Empfohlen
    459 Std. insgesamt
    Verfasst: 16.07.17 16:41
    Insgesamt kein schlechtes Spiel. Macht ein paar Stunden Spaß, dann ist man mit allen durch. Großen Wiederspielwert hat dieses Spiel nicht. Habe es mir für 3 € im Sale gekauft. Das ist es wert. 10 € würde ich allerdings dafür nicht ausgeben.
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    1911 Produkte im Account
    61 Reviews
    Nicht Empfohlen
    30 Std. insgesamt
    Verfasst: 09.02.17 16:28
    Leider aktuell noch ein ziemlich simples Strategiespiel. Anfänglich dachte ich noch die Entwickler hätten sich an dem Brettspiel Pandemie orientiert, aber leider kommt hier wenig Spannung oder Angst auf zu verlieren.
    Das gesamte Spiel baut sich auf durch Agenten, Forschung, Dienststellen und Ingeneure.

    Das Ziel ist es die Welt vor einer Pandemie zu bewahren. Wir haben also einen Krankheitserreger der sich nach und nach zufällig über den Globus ausbreitet. Angrenzende Städte sind hier immer das Ziel für weitere ausbreitungen, welche wir durch Quarantänen aber verhindern können. Durch die bereits oben genannten Hilfsmittel müssen wir, bevor zu viele Menschen auf der Welt infiziert sind, den Virus bekämpfen und heilen.

    Dafür haben wir Agenten die weltweit eingesetzt werden und können durch Operationen wie Quarantäne, Behandlung, Probensammlung die Krankheit eindämmen oder halt die Grundlage für die Forschung legen. ( Maximal 4 Agenten) Durch unterschiede der Agenten bekommt man Boni für bestimmte Fähigkeiten, z.B. Dienstellten einrichten um das monatliche Einkommen zu erhöhen.

    Forscher sind nicht aktiv auf dem Feld unterwegs und verkürzen die Erforschung der Merkmale der Viren. Maximal 4 Forscher kann man anheuern, andere Vorteile gibts dadurch nicht.

    Ingenieur verbessern bestimme Fähigkeiten, ähnlich wie Forschung, nur speziell auf die Operationen und Agenten bezogen. So können wir die Eindämmung der Infektion in Städten verbessern und sogar Infektionen in Städten komplett heilen, auch ohne dass wir das Heilmittel erforscht haben.

    Warum das Spiel dennoch keinen Spaß macht?!?!
    Ich hab in knapp 1ner Stunde das Tutorial gespielt und 2 Partien auf der Weltkarte abgeschlossen. Einmal in Einfach und Normal. Beides war nicht sonderlich herausfordernd da dass Spiel wohl zum einen noch mehr Vielfalt braucht und besser balanciert sein muss. So fällt schnell auf dass das behandeln von Infizierten zum Start das Augenmerk sein sollte, dann einen Diplomaten einstellen und neue Dienststellen für die Hälfte des Preises ausheben. Die kommenden Agenten die ich hole sind relativ egal, solange es keine Diplomaten sind.. Wissenschaftler wäre sinnvoll da dieser schneller Proben sammeln kann. für die Forschung. Obwohl Ingeneure einfach wichtiger sind, da man innerhalb von 8 Runden bereits erforschen kann dass man Städte komplett heilen kann ohne das Heilmittel zu kennen.

    Ich verstehe dass es sich um einen Early Access Titel handelt, aber generell wird mir nur suggeriert es gäbe mehrere Lösungswege für eine Partie, obwohl es nur einen richtigen Weg gibt. Ansonsten finde ich die Aufmachung ziemlich geglückt und hübsch gestaltet, was aber leider nicht über das aktuell zu seichte Game Konzept hinweg tröstet. Da muss noch viel nachgebessert werden.
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    187 Produkte im Account
    8 Reviews
    Empfohlen
    142 Std. insgesamt
    Verfasst: 09.02.17 16:59
    Ein Gutes spiel noch sehr einfach gehalten ist aber noch nicht fertig das was bis jetzt im spiel ist macht laune und Lust nach mehr.
    Weiterlesen
    69 Produkte im Account
    2 Reviews
    Nicht Empfohlen
    35 Std. insgesamt
    Verfasst: 14.02.17 09:49
    Leider ist es stinkend Langweilig. Hatte mich gefreut mal die andere Seite zu spielen aber ist es immer der gleiche Lösungsweg. Bleib ich doch lieber bei den bösen und rotte die Welt bei Plague inc. aus. Leider keine Kaufempfehlung. Ausprobieren solltet ihr es aber, vielleicht sieht der ein oder andere Potenzial (man kann es ja bei Steam unter 2std Spielzeit max 2 wochen nach dem Kauf wieder zurückgeben)
    Mfg Outlaw
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    601 Produkte im Account
    36 Reviews
    Empfohlen
    35 Std. insgesamt
    Verfasst: 09.02.17 15:55
    Bisher sehr gut. Es magelt meiner Meinung nach aber noch etwas an möglichkeiten, aber es ist ja auch noch im EA
    Weiterlesen
    129 Produkte im Account
    4 Reviews
    Empfohlen
    151 Std. insgesamt
    Verfasst: 05.03.20 13:29
    Honestly, all of the reviews say that this game is easy but I don't know if my version is broken or something? I'm a bit baffled. The tutorial hardly gives you any advice and then tells you that you are fine.

    I was not fine. I've played this for about two hours and find myself confused. I start Bacteria on easy and do alright. I go to normal and cannot beat it. Seriously, I start with one operative and only get to make one turn while the disease - which starts in three separate locations, holy jesus - makes several; 2 to 3 to 4. Easily, I get overwhelmed while trying to treat/quarantine. Can I get any help here? What am I missing? (I don't mean to sound like a complete wimp as I have played Plague Inc, which is why I am even here. I've beaten Plague on Mega Brutal and all. Just wow. This blows my mind that I can't grasp this.)

    Despite my puzzling and all, I feel that this is worth getting for the price offered. This game seems like it has a ton of potential too. The art and voice acting really seem to draw you in. The scenarios are interesting and cool. However, if it has been given up on, I don't know what else to say. That's a shame, really.
    Weiterlesen
    3736 Produkte im Account
    82 Reviews
    Empfohlen
    917 Std. insgesamt
    Verfasst: 15.02.20 02:15
    As I played this game I just felt like the developers really wasted a lot of potential this game had by giving up on it too soon. I'm not sure what the reasons for this were.

    The game has good art. The limited voice acting is well done. The UI looks decent on most screens however some important information could have been added in some spots. The gameplay is fun for awhile and then wears off because more complexity needed added. Whether the developers wanted to build on the rpg type elements or just the gameplay itself would have really put this game at a point where it making the players happy and is selling more copies on steam. Content like more official scenarios, a better way to get player added content to the workshop, or even a pvp or pve gamemode. Even just small balance challenges would have helped to the different build paths (medic path op) and showed that the developers didn't completely giveup on this game after like 1 update from Early Access.

    I wanted to give this a thumbsdown for the developers abandoning the game and clearly not caring after disappointing sales in early access and release but the game is too good with its given potential and around 10-15 hours of entertainment going for 100% achievements and experimenting with different build paths in hard mode. $10 is too much for this game but if you get it in a good sale or cheap bundle then its worth it.
    Weiterlesen
    433 Produkte im Account
    3 Reviews
    Empfohlen
    301 Std. insgesamt
    Verfasst: 31.12.19 05:33
    So the game is fun. It's a bit too basic for hardcore or even moderate strategy geeks. I beat all the scenarios on medium in less than 4 hours, then tried one on hard just to see if it was any harder. It honestly didn't feel significantly different.
    So here's the issues with the game:
    1. Difficulty spikes early in each level, and if you can make it past that, you're almost guaranteed a win as long as you don't do anything dumb.
    2. Only one strategy seems worth pursuing. Start as a diplomat, ignore disease until you get all possible HQ built. Research Body Armor first. Then hire a medic, two security guys (or a second medic if the level doesn't have two security guys). Research Improved tactics or whatever it is that gives you a 5th team slot. You should be able to have a team of 5 by about turn 8-12. At that point the rest of the research is a bit of a formality, but I recommend going straight down the first tree, because the final tech's +1 to all quarantines basically makes the endgame easy mode. Then you just have to get out in front of the disease with your quarantines (by turn 12 you should never need to worry about money again, an income of 50,000 a turn is enough for every one of your agents to use quarantine every turn.) If you can cut off the disease's path to other continents at choke points, the game becomes easy whack-a-mole.
    3. Sort of related to point 2, but the diseases have very little real variation. A couple of minor stat differences in the way they spread is about it. You probably won't find yourself changing your strategy for any of them.
    The strategy I outlined in 2 worked fine for a virus on Hard, despite the disease's starting locations being on 3 different continents. In fact, I finished with over a million dollars, 41 spare disease samples that I gathered just because I didn't have anything better to do with some of my operatives, and literally every city in the world quarantined. Not because I needed to, just because I wanted to see if there was an achievement for it (sadly there isn't.)
    It should be noted here that I am NOT a hardcore strategy gamer. I rarely play games on hard at all. So if I'm able to trash levels on hard with no problem... the game is pretty easy. That said, I paid a buck for it, and I got about 5 hours of decently fun entertainment for it. So yeah, as long as you can get it on sale, I do recommend it...just not if you're a hardcore strategy geek. Anybody expecting a hard challenge here will definitely be disappointed.
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    31 Produkte im Account
    10 Reviews
    Nicht Empfohlen
    171 Std. insgesamt
    Verfasst: 22.01.20 06:52
    Function similar to Plague Inc, but instead of causing viral apocalypse, the player is trying to prevent it. The concept is good, the execution is mediocre at best, the trailer might look similar to plague inc, but it doesn't have the same level of difficulty and replayability of plague inc. The game felt rushed and unfinished, it's not exactly an outbreak sim, if you control several agents and key location on the map, you almost can't lose. Game is also really short too, like I said, good concept, bad execution.
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    643 Produkte im Account
    154 Reviews
    Empfohlen
    137 Std. insgesamt
    Verfasst: 30.10.19 09:37
    Not bad....It takes a couple hours to beat but once you've done one, you've done them all. My gf disagrees; she wanted to keep playing the other types right after we beat the first one. It is neat but boring to me after having experienced it once.
    Weiterlesen
    478 Produkte im Account
    15 Reviews
    Empfohlen
    153 Std. insgesamt
    Verfasst: 13.10.19 06:02
    You can try hard or simple mod in game, the different are how much money you needed
    and how many exp you get to beat disease down in the result.
    It will be great if develop more research or improve the feeling of those disease, let people truly understand their power
    Weiterlesen
    119 Produkte im Account
    9 Reviews
    Nicht Empfohlen
    173 Std. insgesamt
    Verfasst: 23.03.20 01:34
    Glad I got it on sale. The kernel of a good game is here, but it feels timely but like an unfinished mobile game in March 2020. It's too easy, and doesn't have much replayability. Try Plague Inc or Rebel Inc instead. Those are much more dynamic games.
    Weiterlesen
    412 Produkte im Account
    57 Reviews
    Empfohlen
    543 Std. insgesamt
    Verfasst: 30.05.20 21:08
    A very well made game but in my opinion it could have used some extra game mechanics to add more flavor.
    Doesn't feel lacking but it gets a lil bit repetitive pretty fast.
    Weiterlesen
    1005 Produkte im Account
    63 Reviews
    Empfohlen
    59 Std. insgesamt
    Verfasst: 27.07.20 03:58
    ---{Graphics}---
    ☐ You forget what reality is
    ☐ Beautiful
    ☐ Good
    ☑ Decent
    ☐Bad
    ☐Don‘t look too long at it
    ☐ Paint.exe

    ---{Gameplay}---
    ☐ Very good
    ☑ Good
    ☐ It‘s just gameplay
    ☐ Mehh
    ☐ Starring at walls is better
    ☐Just don‘t

    ---{Audio}---
    ☐ Eargasm
    ☐ Very good
    ☐ Good
    ☑ Not too bad
    ☐ Bad
    ☐ Earrape

    ---{Audience}---
    ☐Kids
    ☐ Teens
    ☐ Adults
    ☑ Humans

    ---{PC Requirements}---
    ☐ Check if you can run paint
    ☑ Potato
    ☐ Decent
    ☐ Fast
    ☐ Rich boiiiiii
    ☐ Ask NASA if they have a spare computer

    ---{Difficulity}---
    ☐ Just press ‚A‘
    Easy
    ☐ Significant brain usage
    ☑ Easy to learn / Hard to master
    ☐ Difficult
    ☐ Dark Souls

    ---{Grind}---
    ☐ Nothing to grind
    ☐ Only if u care about leaderboards/ranks
    ☐ Isnt necessary to progress
    ☑ Average grind level
    ☐ Too much grind
    ☐ You‘ll need a second life for grinding

    ---{Game Time}---
    ☐ Long enough for a cup of coffee
    ☑ Short
    ☐ Average
    ☐ Long
    ☐ To infinity and beyond
    ☐ Unkown

    ---{Price}---
    ☐ It’s free!
    ☐ Worth the price
    ☑ If u have some spare money left
    ☐ Not recommended
    ☐ You could also just burn your money

    ---{Bugs}---
    ☑ Never heard of
    ☐ Minor bugs
    ☐ Can get annoying
    ☐ ARK: Survival Evolved
    ☐ The game itself is a big terrarium for bugs
    ☐ Fallout 76
    Weiterlesen
    460 Produkte im Account
    64 Reviews
    Empfohlen
    388 Std. insgesamt
    Verfasst: 31.08.20 09:53
    its a good game, but keep the price in mind, there isnt a lot here. its good for what it is, but if you want something a bit more id suggest plague inc. i enjoyed what i did play though and would recommend it if you need a little something more.
    Weiterlesen
    794 Produkte im Account
    107 Reviews
    Nicht Empfohlen
    1539 Std. insgesamt
    Verfasst: 12.08.20 18:57
    [h1]IN A WORD: MAYBE [/h1]

    [h1]IN SHORT:[/h1]
    Zitat:

    OF A SIMILAR NATURE TO: Pandemic (probably)
    WHAT TO EXPECT:
    Contemporary pandemic setting. Boardgame clone. Elegent design. Basic mechanics. Superficial depth. Narrow strategy options. Repetitive gameplay. Short games, very dependent on difficulty. Very polished production values. Singleplayer only. Workshop integration but little additional scenarios.
    ACHIEVEMENTS: BALANCED.
    STATUS: COMPLETE. BUT SHOULD BE IN EA. NOW UNSUPPORTED.
    WHEN TO BUY: ON A BIG SALE.


    More info below....

    [h1]THE LOWDOWN:[/h1]
    Quarantine is essentially a clone of a boardgame called Pandemic [which has its own digital adaptation.] Its easy to pick and start playing; 1) pick a strain of pathogen. 2) Choose a difficulty. 3) Select a starting specialist. Gameplay takes place on a global map with around two dozen plus cities which vary, depending on the scenario. The pathogen controlled by the AI then gets to infect a number of cities with a certain level of the strain before the player selects a starting location for their organization's HQ.

    Gameplay continues in alternating turns with the player managing the global situation and the AI taking the role of pathogen. Each strain has its own coded behaviour and attempts to spread across the globe to eradicate the human population, before the player attempts to find a cure and eradicate it.

    During a turn the player can perform a variety of actions. These include: purchasing more specialists, researching the strain and adopting new technologies. Specialists are moved from city to city to perform a variety of actions including; treating population to reduce global infection, quarantining cities to slow the spread of the pathogen, gather samples to undertake research and build more offices to generate more funds. Research aims to find a cure. While techs make available increased capabilities, efficient infrastructure or cheaper options. To speed-up both of those actions technicians and researchers can be employed with funds.

    There are occasional dynamic events that use up badly needed player resources. These can accelerate the spread of infection if they are not dealt with successfully. Specialists may receive injuries during actions but can rest to heal themselves. Each pathogen can also mutate which increases the effort needed to find a cure. Eradicating the pathogen in the cities or finding a cure through research brings victory.

    The game has Steam Workshop integration from which owners of the game can create and upload their own pandemic scenarios. There are less than a handful of scenarios. Only one of which I bothered to try a few times.

    [h1]THE GOOD:[/h1]
    + Pretty looking graphics.
    + Clean, crisp GUI.
    + Enjoyable for the first half-dozen games. Until gameplay begins to feel stale.
    + Cheap. Usually available on a hefty sale.

    [h1]THE BAD:[/h1]
    - Games over to quickly. Especially on Easy and Medium difficulties.
    - Superficial complexity. Only one scenario on Easy or Normal proved a challenge.
    - No great depth to strategy. Required additional mechanics. Unsupported beyond release.
    - No multiplayer. Could have added another dimension with other players responsible for their own corner of the world (office) and more so a player controlling the strain.
    - Everything seems overbalanced. There is little room for maneouvre or tailoring individual strategies. At least for the easier difficulties.

    [h1]AND THE ORDINARY:[/h1]
    * Well implemented mechanics. Missing badly needed depth. Esp. to tech and research elements.
    * A decent range of dynamic events. Needed more of them.
    * Well conceived scenarios. Just needed more of them. With greater depth.
    * Steam workshop could have added more user-made content but for a lack of interest.
    * Only mid-game phase seems varied. Early and End game phases have little variation.

    [h1]VERDICT:[/h1]
    Quarantine would seem the perfect title to be playing during these crazy times. At least if it had not been abandoned so quickly after release. The core game is well-designed, well-made with some good production values. Components meld together to form a very credible representation of coordinating the global response to a pandemic. The seed of strategic challenge is there but playing what is essentially the same game repeatedly, gets boring fast.

    From the number of scenarios to the depth of mechanics, there just isn't enough content. Games rarely play beyond the first twenty to twenty-five turns. The lack of components meant that while the mid-game phases were enjoyable and challenging, early-game phases seem inherently narrow in nature, while end-game phases tend to fizzle out. The same tactics can be used to complete almost all the scenarios on easy and normal difficulties. This makes for a superficial experience.

    Essentially the challenge boils down to a balancing act of; growing the organisation, minimising infection spread and treating infected population to keep the global rate below a threshold. Beyond this not even the dynamic events or the pathogen mutating can truly change the course of a game. They only serve to delay the inevitable, unless the player is sloppy or new to the game. While the researching of new technology or discovering the DNA of the pathogen to find a cure extends what little gameplay there is, it was no where near enough for me.

    The slick interface design and clean graphical polish do not quite make up for the lacking depth of gameplay and lack of features. Its a real shame because Quarantine isn't bad. It had the potential seed to be a very good game that I would expect to shine beyond its individual parts. As it is, it remains a shiny bauble. One that may attract attention but fades quickly, to be put aside for more meaningful pursuits. Achievement completion is possible but not that quickly or easily.

    Therefore I would grudgingly recommend this only on a big sale to anyone who may be interested in a distraction from their usual fare. Otherwise this can be safely passed unless searching for a game to remind yourselves of this year, 2020 - the year of Covid-19.
    Weiterlesen
    83 Produkte im Account
    1 Reviews
    Nicht Empfohlen
    125 Std. insgesamt
    Verfasst: 28.09.20 20:28
    If you are nostalgic and are looking for fun, just play Plague Inc
    If you want a good strategy game, go to Civ


    This game is too shallow to be enjoyable and has very little to offer in terms of content (just look at the average playtime on the reviewers and you will realise this) and strategy
    Weiterlesen
    55 Produkte im Account
    29 Reviews
    Nicht Empfohlen
    631 Std. insgesamt
    Verfasst: 31.07.20 00:24
    If you have a few bucks lying around, go for it. However, this game has a serious lack of content, you can easily finish the game in under 20 hours. The game is simple and will provide you with a few hours of fun, but that's really it. Considering this game has been considered finished for a while, it's doubtfull there will be more content in the future. This game really could have benifited from having the steam workshop.

    In short, if you want a few hours of fun and have some cash lying around, go for it. Otherwise you're better off playing Plague Inc, which is more in depth and will soon be adding a senario from the perspective of the WHO anyway. You could also just play the Pandemic board game lol.
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    Nicht Empfohlen
    239 Std. insgesamt
    Verfasst: 26.11.20 18:18
    nah
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    Empfohlen
    58 Std. insgesamt
    Verfasst: 23.07.20 02:43
    A kind of simplistic 'reverse Plague Inc'. One or two rounds shows you the entire game play, more or less. Still had fun for a few rounds anyways.

    I would not pay full price however, get it on a sale.
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    Nicht Empfohlen
    166 Std. insgesamt
    Verfasst: 30.06.17 13:45
    This is a pretty solid adaptation of the Pandemic game style. Simple, reasonably fun to play, but unfortunately also meanders after the third game. It quickly becomes a game of control nodes, rather than strategy, tactics without suprise. It has some great underlying concepts; the disease research centres, the unlocks, but it feels... bereft of further content. I want to like this game, I'd even be willing to go back and play it after a break, but it simply needs more complexity. Airborne strains/waterborne strains introduce new challenges to contain the contagion would be a simple thought. The virus mutates or somehow breaks containment- and now you have to react. World events are a fantastic addition to this game and could easily make this more modifier heavy. Or hell; two pathogens at once.

    Solid game; too simple to be distinguished among others of its kind- but it had/has the potential to be. Maybe wait for DLC/Updates. 6/10
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    101 Reviews
    Empfohlen
    153 Std. insgesamt
    Verfasst: 25.04.21 00:50
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    81 Reviews
    Nicht Empfohlen
    18 Std. insgesamt
    Verfasst: 08.12.21 21:26
    Quarantine is Plague Inc: Evolved's less impressive and less expensive clone but with the mechanics in reverse; you cure the pathogen to prevent a global pandemic, humanity's extinction, and general world wide apocalypse
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    Empfohlen
    178 Std. insgesamt
    Verfasst: 31.01.22 22:39
    Quarantine is a somewhat short turn-based table game, where you are supposed to fight a globe-scale disease, spreading by the terrorists. Some would add obvious conjunctions with Plague, Inc. - except this game puts you on the right side of the barrier. However, despite some common points, considering the topic of named titles, those two are really different games.

    The game pace is quite fast - you'll probably deal with all 5 major scenarios in 3-4 hours of playtime. While the diseases themselves are different, the solution is always the same - isolate the sources as soon as possible, and get more fundings to research the cure as fast as possible... Which, of course, is easier to say than do. Sometimes, though, I was lucky enough to heal the disease without even completing the R&D, just by isolating and treating all the damage fast enough.

    Now, speaking of the so-so part, well... There is some inconsistency between how well this game made overall and its size. The user interface, the possible variety of actions and challenges, all that stuff that hooks you to play more, feels somewhat misplaced, considering how quickly this game comes to a complete stall. On the other hand, were the game a bit more complicated, with more cities and more travel routes, and some more randomness spread here and there, it would probably feel much less balanced than it is now. And the overall balance is a kinda rare virtue for modern software (games included) development.

    So, I'd say, take it as it is, or walk by. The price is quite decent and fair, for such a short, but nicely made product. My mark is 7/10. A decent game for an evening or two, to try different approaches, complete the achievements, and move to something else.
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    Logo for Quarantine
    Rating auf Steam Ausgeglichen
    67.26% 113 55
    Release:09.02.2017 Genre: Rundenstrategie Entwickler: Sproing Interactive Publisher: 505 Games Engine:keine Infos Kopierschutz:keine Infos Franchise:keine Infos
    Einzelspieler
    Mehrspieler
    Koop

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    Kein Prisoner hat das Spiel

    22 Steam-Errungenschaften

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    AppId:3413 Erstellt:13.01.17 23:20 Bearbeitet: (nilius) Betrachtet:815 GameApp v3.0 by nilius
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