• Sid Meier's Starships: Screenshots Februar 15
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  • Plattform: PC Veröffentlicht: 12.03.2015
14,99€
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Preis Update 08.05.24

Über das Spiel

In Sid Meier's Starships baut man eine interstellare Zivilisation auf, indem man die Galaxis erkundet, den eigenen Einfluss- und Herrschaftsbereich erweitert, futuristische Technologien erforscht und taktische Raumschlachten (im Runden-Modus) mit einer Armada aus individualisierbaren Raumschiffen bestreitet. Zudem müssen Missionen gelöst werden, in denen es gilt, Feinde zu bekämpfen, Planeten und deren Zivilisationen zu beschützen, eine Föderation aufzubauen, den eigenen Einfluss zu steigern und schließlich eine Ära des Friedens einzuleiten.

Systemanforderungen

Noch haben wir keine Systemanforderungen für dieses Spiel eintragen können oder es sind noch keine bekannt.

Steam Nutzer-Reviews

131 Produkte im Account
41 Reviews
Nicht Empfohlen
1677 Std. insgesamt
Verfasst: 10.02.22 11:25
Nett, und das ist alles positive was man dazu sagen kann. Für zwischendurch eventuel ok aber das Spiel wird so schnell Langweilig das man sagen muss. Last die Finger davon es gibt besseres.
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280 Produkte im Account
10 Reviews
Nicht Empfohlen
43 Std. insgesamt
Verfasst: 16.04.21 02:47
Big betraying game. After Civ 4, Sid Meier is for me a name for bad games now. If they want to make tablet/phones games they should do, but not betraying Computergamer with the name of Sid Meier.

Don`t Support betrayers to buy that game.
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229 Produkte im Account
15 Reviews
Empfohlen
2110 Std. insgesamt
Verfasst: 27.12.15 18:57
Sid Meier's Spiel, darunter stellen sich viele bestimmte Dinge vor, umfangreiche Stadtkontrolle, unzählige Forschungen, Resourcen, Einheitentypen, Welten, Konstellationen, Diplomatie, ec. Das lassen wir jetzt alles fallen und sehen uns dieses Spiel an.
Im Weltraum, Planeten werden ru­di­men­tär verwaltet Anzahl der Städte, Minengrößen, Wunder. Dann kann man 9 Richtungen Forschen, was große Auswirkung auf den Kampf hat und seine 1, einziege, Flotte verwalten (Schiffe Reparieren, Tunen, anmalen fehlt). Dann geht man auf die große Reise erobert Planeten und erzielt die Galaxisherrschaft!

Naja, einigen mag das etwas wenig sein. Und es wurde nicht bis zum absoluten Ende, bis man runter fällt, erweitert. Es bleibt überschaubar und man kann ein Spiel innerhalb von wenigen Stunden schaffen (nicht nur auf den Mini Karten gegen 1 Gegner). Das ist doch super!

Dazu sei noch 1 geschrieben. Das Spiel ist, was weiß ich, der Rest oder das Hobby von ein paar Entwicklern. Es hat nicht den maximalen Preis von normalen Spielen und ist dennoch Bugfrei, Balanciert und sieht Schick aus, wenn man nicht mit der Lupe guckt. Für 1/4 von dem Preis von einem normalen Spiel, macht es viel Spaß und hat etwas Abwechslung.

Und im Vergleich zu anderen Weltraum Runden Strategie Spielen ziehen ich das hier allen anderen vor.
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1054 Produkte im Account
3 Reviews
Nicht Empfohlen
769 Std. insgesamt
Verfasst: 20.03.15 13:32
Sid Meier's Starships ist ein wenig eindrucksvolles Rundenstrategiespiel, in welchem man die Kontrolle über eine Raumflotte übernimmt, die zu fernen Planeten aufbricht und das sich oberflächlich am großen Bruder Civilization: Beyond Earth orientiert oder zumindest nach außen hin gern diesen Eindruck vermitteln möchte.
In Wahrheit aber sind die zugrundeliegenden Spielmechaniken eher schlicht und so beliebig, dass außer dem Vokabular und ein paar wiederverwerteten Assets kein nennenswerter Zusammenhang mit der Vorlage besteht und auch darüber hinaus eine seichte Spielerfahrung geboten wird, die Mühe hat ihre Wurzeln im iOS-Bereich zu verbergen.

Dass Starships nur ein kleines Spiel sein möchte, muss per se noch nichts Schlechtes sein – vorausgesetzt man weiß, worauf man sich einlässt.
Woran es hapert ist nicht so sehr der mangelnde Umfang, sondern eher das Fehlen einer erkennbaren Richtung und eines spielerischen Kernpunkts, auf den es sich konzentrieren könnte.
Es versucht Elemente der klassischen Civ-Aufbaustrategie zu übernehmen und sich gleichzeitig auf die Kontrolle der Raumflotte und deren Trips durch die Galaxie zu konzentrieren, erreicht aber in keinem dieser beiden Bereiche den nötigen Tiefgang, um über kurze Zeit hinaus interessant zu bleiben.
Was man hier vorgesetzt bekommt, ist einerseits ein überwiegend einfallsloses Flotten- und Ressourcenmanagementsystem, das stur auf vertikale Verbesserungen setzt und dessen Experimentierpotential man schon nach kurzer Zeit ausgeschöpft hat, andererseits sehr gewöhnliche 2D-Hexfeld-Taktikgefechte, deren Unterhaltswert das Spiel zumindest für ein paar Stunden noch retten kann.

Was es hingegen nicht gibt, sind Diplomatieoptionen, die den Namen verdienen, echtes Crewmanagement, Möglichkeiten fürs Schiffsdesign, die über das Verteilen von Statpunkten hinaus gehen und selbst rudimentäre taktische Kniffe wie das Anvisieren einzelner feindlicher Schiffssysteme im Kampf. Einen Multiplayermodus wird man ebenso vergeblich suchen.

Das ist schade, denn das Konzept hinter Starships ist eigentlich nicht uninteressant, die Umsetzung ist für Fans ernsthafterer Strategietitel des Altmeisters jedoch enttäuschend.
Wer hingegen nicht mehr erwartet, als ein paar schnelle Rundengefechte für Zwischendurch, mag hier für ein Weilchen noch angemessen unterhalten werden.

https://www.youtube.com/watch?v=luDs_od_FnI
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172 Produkte im Account
6 Reviews
Nicht Empfohlen
195 Std. insgesamt
Verfasst: 19.03.15 19:48

Großer Name - Kleiner Spielspaß



Wovon handelt Starships?
Sid Meier's Starships, ein weiteres rundenbasiertes Globalstrategie-Computerspiel, das sich mit dem bekannten Namen des kanadischen Spieleentwickler 'Sid Meier' kleidet. 'Global' mag hierbei der falsche Fachterminus sein, da der Spieler nicht wie im kürzlich zuvor erschienenen 'Beyond Earth' auf einen einzigen extraterristischen Planeten gebunden ist. Tatsächlich knüpft 'Starships' am genannten Spieltitel an und befasst sich mit der Erkundung von Planetensystemen im Zeitalter der Interplanetaren Raumfahrt.
Zumeist stehen dem Spieler die vorhandenen Charaktere aus 'Beyond Earth' zur Verfügung, welche allerdings keiner jener Fraktionen angehören, sondern nur von den drei bekannten Affinitäten beeinflusst sind. Sobald das Oberhaupt, sowie die Zugehörigkeit ausgewählt wurden liegt es am Spieler mit seinen ersten beiden Raumschiffen den Heimatplaneten hinter sich zu lassen und fremde Planeten zu erkunden. Dort angekommen, werden die Raumfahrer meist gezwungen die irdischen Ur-Einwohner von Piraten zu befreien oder sonstige, ähnliche Missionen auszuführen.


Wie spielt sich Starships?
Leider können die Entwickler von 'Starships' keine neuen Maßstäbe für jene Art Strategiespielen setzen. Eine Menge wurde von den Vorgängern übernommen, welche ein ähnliches Konzept anwenden. Wie bei 'Beyond Earth' fällt auf, dass die Auswahl an Fraktionen wiederholt begrenzt ist. Schade, da jene Bandbreite bei den 'Civilization'-Teilen zu größerer Individualität und gleichzeitig zum Erfolg führte. Somit kann auch die Grafik nicht den größten Sid Meier-Fan überwältigen, sonder eher im Gegenteil. Persönlich konnte ich mir sehr gut vorstellen, dass jene Grafik 5-jährige da durchaus begeistern könnte, im Grunde also eine Qualität, die ich mir auf meinem Tablett-PC eher vorstellen könnte.

Abgesehen davon wird einem nie genau klar, wofür das Spiel entwickelt wurde. Planeten besiedeln können wir nicht, statdessen nur mit Einfluss oder erfolgreich abgeschlossenen Aufträgen an unserem galaktischen Imperium anschließen. Einmal einverleibt kann man Planeten ausbauen, ähnlich wie bei Städten in 'Civilization' und 'Beyond Earth', womit man mehr Ressourcen erhält.
Gleichzeitig sind die Kämpfe mit Piraten und anderen Parteien um Planeten relativ unspektakulär. Anders als in Spielen wie 'Galactiv Civilization' nimmt man zwar am Kampftreiben teil und verschießt manuell Torpedos oder startet Jäger, ist demnach aber eher niedlich wenn man epische Raumschlachten erwartet. Spiele wie 'Sins of a Solar Empire' haben da den Bereich besser abgedeckt.


Fazit
Gott sei Dank ist Sid Meier's Starship nicht dermaßen überteuert wie 'Beyond Earth'. Unklar ist mir jedoch, wieso man so ein unfertiges, langweiliges Spiel, als große Spielemacherschmiede, veröffentlichen kann. Großartig, dass Firaxis Games endlich zu den Sternen greifen möchte, wobei das Konzept nicht unbedingt schlecht ist. Vermutlich habe ich als Fan ein weitaus komplexeres Spiel erwartet, zudem ich mit 'Galactic Civilization', einer ausgezeichneten Weltraumstrategie, verwöhnt wurde. Somit hatte 'Starships' nach wenigen Minuten die Wirkung einer Schlaftablette und Dank dem nicht existierenden Mulitplayer kann ich mich nicht einmal gemeinsam mit meinen Freunden langweilen.
Vollen Herzens kann ich für Fans von Weltraumstrategie 'Galactic Civilization 3' empfehlen. Tatsächlich gibt es hier etwas mehr Spieltiefe und die Grafik ist annehmbarer. Epische Weltraumschlachten mit gigantischen Flotten sind dabei in anderen Games auch häufiger zu finden, als in 'Starships'.

Falls ihr mit mir nicht übereinstimmen könnt, stehe ich immer gerne für Diskussionen zur Verfügung.

Euer Chippy x3
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1577 Produkte im Account
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256 Std. insgesamt
Verfasst: 14.03.15 02:11
Uije. Was soll man schreiben? 4X? Nein, noch nicht mal ein 4X light (da gibt es sogar auf Tablets bessere Alternativen z.b. Orion für iOS). Ein Civ? Erstrecht nicht, da ist selbst Civilization Revolution um längen komplexer. Für ältere Spieler; Selbst Star Wars: Rebellion war dagegen sehr komplex und spassiger. Also was ist es dann? Ein sehr sehr dünnes Rundenstrategie Spiel mit SF Szenario. Ob das Spiel nun im Universum von Civ Beyond Earth spielt oder nicht, macht keinen Unterschied. Die Fraktionen und das ganze Setting sind vollkommen ohne Bedeutung bzw austauschbar und es würde mich nicht wundern wenn es demnächst jedemenge Klone geben wird mit Lizenzen (Battlestar Galactica, Star Wars oder ähnliches).
Spielablauf; Planeten und Schiffe ausbauen/verbessern, zum nächsten Planeten fliegen und eine Mission erledigen (scheinbar immer Kämpfe noch nichts anderes gesehen), Schiffe reparieren und dann wieder alles von vorne. Eine wirkliche Strategie braucht man eigentlich nicht um zu gewinnen, planloses ausbauen der einzigen Flotte und alles und jeden angreifen reicht sehr oft schon um das Spiel zu gewinnen.
Die Optik geht in Ordnung aber die mangelhaften Optionen sind echt heftig. Keinerlei Optionen bezüglich Auflösung, Effekte etc. Noch nicht mal Fullscreen gibt es, sondern nur einen Fenstermodus bzw. maximierten Fenstermodus, Einige Bugs sind auch noch vorhanden.
Fazit; Ist es ein schlechtes Spiel? Nein, eigentlich nicht, nur sehr Inhaltsarm. Macht es trotzdem Spaß? Ja, läßt sich gut nebenbei spielen wenn man eigentlich einen Film/Serie schaut, da es kaum aufmerksamkeit benötigt. Mal schnell eine Runde spielen geht hier sehr gut und viele Partien sind in 1,5-3 Std. fertig aber das ist auch wiederrum das Problem. Schade das es wohl auch nicht über den Steam Workshop Modbar sein wird, das hätte diesem Spiel nur gut tun können. 15 € Wert? Nein, leider nicht. 5-7€ wären angemessen. Übrigens will 2K ebenfalls 15€ für die iOS Version was unverschämt ist auch dort gibt es besseres für weniger Geld.
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182 Std. insgesamt
Verfasst: 13.03.15 05:31
Hier zahlt man für den namen Sid Meier´s aber nicht fürs Spiel.

Schaut aus und spielt sich wie ein Handy Spiel für 0.99€.

Ein Lieblos dahin Programmiertes Spiel.
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268 Produkte im Account
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36 Std. insgesamt
Verfasst: 12.03.15 19:43
Da hat mich dann mal wieder der Name Sid Meier zum Kauf eines Spiel getrieben und ich bin - wie schon auch bei Civ BE - enttäuscht worden.

ohne lange den selben Text zu schreiben wie andere vor mir nur 2 Punkte:

A) Das ist imho nichtmal in einem BETA Zustand - es geht fast gar nix, von ner Einstellung der Grafikoptionen, bis hin zu diversen Bugs, dass man manchmal ganze Flotten nicht auswählen kann etc.
Hier ins Detail zu gehen, da fehlt mir aktuell die Energie und der Aufwand ist es nicht wert. (vlt. bin ich auch noch einfach zu verärgert und ich reiche es später noch nach)

B) Ist das klar ein Tablet Game Vom UI bis hin zu der Steuerung ist alles auf Tablet ausgelegt.
Dann einen schnöden CarryOver auf den PC zu machen ohne jegliche Anpassung ist m.E. ne Frechheit.


Sollte Sid so weiter machen, ist er für mich bald nen Name für schlechte Spiele. Vom einstigen Genie scheint mir aktuell nur wenig übrig zu sein.

Schade drum, sehr sogar.

Beste Grüße
Wulle
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57 Produkte im Account
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8664 Std. insgesamt
Verfasst: 24.04.22 19:40
Old School Turnbased strategy
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597 Produkte im Account
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114 Std. insgesamt
Verfasst: 19.03.22 16:21
In this game, you pilot around 1 fleet around a galaxy of planets, doing a couple of tactical skirmish battles to end your turn for rewards and ownership. All the while using your resources to build out your fleet with upgrades and new vessels, and your planets infrastructure. There is some racial/leader customization, but the options are limited.

There are some okay idea's in this game, like planets having special unique upgrades that could be worth fighting over and the ability to customize your ships. Tactical maneuvering where facing during combat matters, usage of cover can matter in terms of damage mitigation and how to build out your fleet.

However, playing the game feels... stiff and bland. When you start out the game, after a nice intro video that suggests kind of an epic feel... you are met with a very bland menu. The game doesn't even start in Full Screen, which you have to turn on in the options which is basically the whole options menu besides some sound/music sliders. There are some important quality of life options missing that I'll point out.

So you start the game, and you are tasked to determine your race and leader. Some tooltips give some stats, but you have no idea on what those mean you on your first game. So you just pick something that sounds nice, and start the game.

The tutorial is 1 page of text and some images. Not too helpfull really, and coming from the developer that made way better tutorials in their other games this feels like this slipped up. Luckily the game can easily be learnt by 1 gameplay, so perhaps we can let it slide.

So you select one of the planets to help/liberate... and damn what is the flying animation slow. Wish there was an option to speed things up! It doesn't exist.
You get into your first mission screen, with 4 buttons and some generic background image. Click on any of the buttons to get a hint about the mission at hand. Why not use the screen, as there is enough real estate to display all the relevant information? I don't know; It's a waste.
So you start the tactical combat, and there is only a slight bit of information. You'll just have to mostly figure it out yourself. Fine... And then you have to deal again with slow ship movements. Whished there was an option for it to speed it up! Doesn't exist. Same for enemy movement... Stop wasting my time! Let's shoot the enemy after cleverly maneuvering in their back for bonus damage. Slow projectile flies to target, some explosion... Come on, hurry up already! I've got more units to do pew-pew with! For the love of everything gaming, stop wasting my time like this!

In the end, the combat isn't really... interesting. The choices your make for planets: not really either. There are some interesting opportunity cost choices to be made later, like 'should I build defensive structures versus economy vs the cool planetary upgrade that gives your fleet a unique bonus'? But most of the time, you just optimize for economy so you can scale out of control really quickly and stop everything flat... Sadly while waiting for slow animations to finish.

Don't bother unless you are looking for a chill 4X game in space and don't care about animations slowing you down.
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58 Produkte im Account
9 Reviews
Empfohlen
387 Std. insgesamt
Verfasst: 01.03.22 04:31
I've just given this game a thumbs up. Already there are gamers out there raising eyebrows or clicking their mouse to get out of range of my opinions. But wait, there's a reason why I recommend this game.

If you expect a deeply subtle and wide ranging speculative simulation of the far future, you will be disappointed, but that's not why the game is worth playing. Yes, it's relatively simple, turn based, uses old fashioned hexagonal spaces for tactical movement, and to be honest, somewhat lacking in variety. Strategy is reliant on moving a single fleet around the map. If you like micro-managing an entire interstellar empire forget it. That's all accepted.

Yet the simplicity of the way the game is played is actually the selling point. It's like a layered game of chess played with a science fiction background. Start a game and be finished by bedtime. If you view this as a time-filling bit of fun, the game makes sense. It's enjoyable. Like an ordinary board game in computer format. Works for me.
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304 Produkte im Account
17 Reviews
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107 Std. insgesamt
Verfasst: 22.02.22 23:24
Feels and plays like a cheap mobile game.
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72 Produkte im Account
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181 Std. insgesamt
Verfasst: 13.02.22 15:10
This isn't your normal Sid Meier game. It's not an ongoing game. I played for 3 hours and it was over. That's including the time it took to make dinner, so maybe 2 1/2 hours actually playing.

This game has such potential to be fleshed out, but you can only have one fleet, no management of the cities you construct, 8 ships total in your fleet and no real deep control of anything.

This should have been released as a mobile game only.
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449 Produkte im Account
144 Reviews
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1842 Std. insgesamt
Verfasst: 12.02.22 12:00
You have only one fleet to roam the galaxy. Ships may be improved individually through buying more powerful parts. More ships can be bought. A simple research tree improves ships and colonies. Planets can also be improved and provide resources proportional to their development level. NPC factions may be allied or enemy.
A casual, slow-paced well thought out game.
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12 Produkte im Account
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2320 Std. insgesamt
Verfasst: 10.02.22 21:23
Very simple to learn ( the entire user guide is a one screen popup. At the lowest levels, easy to beat, higher level, the enemy AI gets really smart. Play against lots of races, and you can loose to one you never even met if your not careful.
Huge Fun
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11 Produkte im Account
2 Reviews
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282 Std. insgesamt
Verfasst: 28.01.22 09:50
Enjoyed the 4 hr first playthrough. Fun for what it is, just don't expect Civilization or even Civilization Revolution. It's more streamlined than Civilization Revolution. I enjoyed the tactical space battles the most. The wonder to allow you to take 2 actions is quite helpful to tipping the odds in your favor, especially once you have a stealth-capable fleet.
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22 Produkte im Account
1 Reviews
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468 Std. insgesamt
Verfasst: 22.01.22 14:00
Finally, the beer and pretzels, play in a single evening, space strategy game I have been looking for! Simple mechanics with a good variety of play options to keep it interesting game after game. If looking for a hyper realistic or life usurping alternate experience, play Stellaris or Eve Onine. This is not Civilization in space either, nor does it try to be. If looking for a Civilization game, go play Civ VI!
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237 Produkte im Account
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1182 Std. insgesamt
Verfasst: 10.08.21 00:59
The worst, laziest Sid game ever... disappointing. So much could have been done with this, especially considering some of the other Sid Meier Civ games. Very much a missed opportunity. Play time on hard, large map is maybe a couple of hours... The AI is poor, the interactions limited, the menus and settings appallingly sparse.
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142 Produkte im Account
26 Reviews
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430 Std. insgesamt
Verfasst: 12.07.21 22:19
I liked it, pretty repetitive. You can get through the campaign in a few hours and not a ton of replay value. I would suggest waiting till its less than $10. Its one of those that you go back to once or twice a year and play a few rounds, say that was cute and then uninstall again until next time you have the itch. Its more of a demo campaign of a combat system than a full fleshed out game. Still, worth throwing a few bucks at to experience.
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92 Produkte im Account
19 Reviews
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2457 Std. insgesamt
Verfasst: 04.07.21 19:38
get addition to your Sid Meiers collection
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73 Produkte im Account
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Nicht Empfohlen
390 Std. insgesamt
Verfasst: 30.05.21 22:53
Really dumb, low-quality space strategy game that tries to take the Civilization model and make a space strategy game out of it. It uses the same leaders and nations from Civilization: Beyond Earth. Very little depth compared to a Civilization game. Basically just a money grab that was made in conjunction with Beyond Earth and had little effort put into it. I regret buying it.
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92 Produkte im Account
2 Reviews
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1740 Std. insgesamt
Verfasst: 21.05.21 08:03
It's an ok game. Quite simple but at the same time it's nice to play it sometimes. I already got back to it when I looked for something a bit more casual. If you are looking for a bit more simple strategy game that you'll most likely be able to master then this is the game for you.

There are several negative reviews of the game pointing out that it's too simplistic. In my opinion it's not an issue. It's just another type of the game. Also some funny comments pointing out that there is no tutorial and in the next sentence pointing out how simple the game is. Why would you need the tutorial if it's simple? I think many people are disapointed by simplicity of this title, so I think it's important to make sure that you're looking for a more casual game than other Sid Meyer's titles. Then you should be fine. Otherwise better avoid the game.

Overall I think it's good quality and price is also ok for the game with a bit limited content and complexity.
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176 Produkte im Account
7 Reviews
Empfohlen
606 Std. insgesamt
Verfasst: 15.05.21 16:52
This fulfills a very particular niche. Do you love 4x games, but don’t have time to play them anymore? Are you too tired to actually strategize but still want to play a “strategy” game? Do you actually want to be able to finish a game in a few hours instead of starting a game of Civ that you might not come back to for a month? That’s exactly what this is for.

This was clearly pumped out by Sid over a weekend and given about a month to slap some art and bug fixes on it. You are basically playing a AAA flash game. This has nowhere near as much meat to it as other Firaxis games, but it is inoffensive.

Personally, I need that sometimes. You might not. But if you’re a parent that just doesn’t have the time and brainpower to play Alpha Centauri anymore, this will give you a little taste of that again.

Definitely wait until this goes on sale.
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232 Produkte im Account
1 Reviews
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9688 Std. insgesamt
Verfasst: 23.04.21 06:54
Sid Meier's Starships is pretty great way to spend an hour or two. The game isn't very difficult to pick up on and is a great introduction to turn based strategy. Check this game out if the idea of cloaking and sneaking up behind your enemies is exciting, or if you just enjoy adding as much armor as you can and blasting your foes with cannons!

I would definitely rate this game at a 2/5 for difficulty, and that is the only down side to it.
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15 Produkte im Account
2 Reviews
Empfohlen
652 Std. insgesamt
Verfasst: 23.03.21 15:59
Game is okay... Has a lot of potential and would benefit a lot from more designs and tweaks to certain mechanics.
Otherwise, it's a pretty short term game
Would recommend on mobile, it is worth more like a 3-4$ game than a 10$ game (unless you get it on sale)
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184 Produkte im Account
11 Reviews
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684 Std. insgesamt
Verfasst: 09.02.21 02:22
I rather enjoyed the simplicity of the game...... it may not be for someone who enjoys really complicated in depth gameplay, but i have to say, I liked it. I also found that it had a charm that was all its own. I enjoy complicated games also, but i found the gameplay of Starships, refreshing. :)
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272 Produkte im Account
29 Reviews
Nicht Empfohlen
482 Std. insgesamt
Verfasst: 03.02.21 08:37
I am a really big fan of sid meier's games. Since I played S.M.Pirates and ALL the Civilization games (starting with the original tabletop game as a kid). So it grieves me to have to say S.M.Starships is a waste of money on the PC. It is a tablet game at best, and even on a tablet it would be found lacking. It is an easy game, and might be a good tabletop board game. Something when you are bored maybe. Unfortunately the game is lacking, well, everything. It is a short game. It has little content. Not a lot of variations. A gameplay that is straight forward because there aren't a lot of ways to even play the game beyond the basics. Changing the difficulty of the game does little more than change how fast you take damage from opponents. Likewise with selecting the number of opponents. I played it honestly expecting to find more and never finding it. If you are looking for anything resembling most other Sid Meier projects, you will be let down.

Still this long library of releases can not end with one lame game. I have high hopes for something better in the near future. Don't let us down!
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852 Produkte im Account
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225 Std. insgesamt
Verfasst: 12.01.21 02:59
A really basic Civ-like. Four hours was enough for several games. If you're busy and want to be able to play a full game of civ with multiple factions without spending 10+ hours, this is for you.
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17 Produkte im Account
5 Reviews
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4039 Std. insgesamt
Verfasst: 03.01.21 08:40
For a Sid Meier game, this is kind of beer and pretzels fare, if the Civ games are a meal. This is more of a space ship combat game where you build an empire, instead of a build an empire game with some space ship combat, if you catch my meaning. If you go into this thinking you are playing an interplanetary version of Beyond Earth or Alpha Centauri, you'll be disappointed. However, if you accept this for what it is (a fleet battle game where strategy is an asset to a better win, not a requirement to win), then you'll enjoy this just fine.
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338 Produkte im Account
50 Reviews
Empfohlen
569 Std. insgesamt
Verfasst: 20.12.20 14:18
This is a very light and easy-going 4X strategy game, and a great 'in' for a genre for peeps who have otherwise been too daunted to pickup similar offerings by Firaxis or Paradox. The games are short-ish (one long play-session or 2 regular ones) and involve travelling around a galaxy with a small fleet of ships, completing missions, and recruiting planets to your federation to bring them under your control.

It's pretty engaging, but with limited replayability as the game becomes straightforward and easy, even on higher difficulties, once you've figured out the optimal configuration of ships.

The UI is very bad, however, with zero graphics options and no UI scaling - meaning that text will be almost unreadably small on larger resolutions. The interface is entirely geared towards touchscreens, and doesn't have much in the way of polish - leaving you to the mercy of your google-fu if you want to find out what does what.

If you're looking for an in-depth space strategy game then tuck into Stellaris; if you're looking for a light distraction - pick up this game when it's on 50% discount.
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133 Produkte im Account
32 Reviews
Empfohlen
925 Std. insgesamt
Verfasst: 13.12.20 22:53
Hear me out. This is not a good game. Certainly not Civ quality. But if you can pick it up for less than five dollars it is a charming novelty.
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81 Produkte im Account
5 Reviews
Empfohlen
2075 Std. insgesamt
Verfasst: 11.12.20 02:21
Funny little game.
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92 Produkte im Account
61 Reviews
Empfohlen
13 Std. insgesamt
Verfasst: 12.11.20 13:52
Interesting game
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56 Produkte im Account
2 Reviews
Empfohlen
8001 Std. insgesamt
Verfasst: 23.10.20 10:02
Its F****** sick, not super hard but wont take a week to finish. very satisfying. One of the games I keep going back to again and again over the years. 100% recommend to have in the library.
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72 Produkte im Account
1 Reviews
Empfohlen
3556 Std. insgesamt
Verfasst: 14.10.20 12:21
Appears simple but has some charming depth.
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59 Produkte im Account
2 Reviews
Empfohlen
2716 Std. insgesamt
Verfasst: 23.09.20 17:17
Sid Meier's Starships has received bad reviews from players expecting a detailed empire building game. Starships isn’t for them. Having played board games such as Starfire and Star Fleet Battles, I was looking for a tactical space game adjudicated by a computer with an AI, where I can design my own ships and fleets, and just enough strategy to provide battles without getting tedious. Starships checks all the boxes. Design your own fleet of ships with speed, directional shields, armor, near and far weapons, stealth, sensors, torpedos and fighters. Go battleships, carriers, destroyers or a mixed fleet. Battlespace consists of a planet surrounded by dynamic asteroid mazes and other effects. Battles are mission centric, with a variety of goals. Enemy AI is smart enough to pursue, evade, flank and dodge torpedos. The galaxy can be considered 4X light, with one planet per system and the five resources centrally managed. I particularly like to be able to play a small campaign in a one sitting.
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29 Produkte im Account
7 Reviews
Empfohlen
4401 Std. insgesamt
Verfasst: 19.09.20 21:53
its a nice turn based strategy game. Obviously it is Civ Lite, but it's fun and the combat is entertaining. 10/10
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517 Produkte im Account
13 Reviews
Empfohlen
606 Std. insgesamt
Verfasst: 18.08.20 07:44
A bit simplistic and unpolished / unbalanced. Got in a bundle so enjoying it, but wouldn't buy unless for max 5$
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593 Std. insgesamt
Verfasst: 03.07.20 04:15
The game shows a lot of promise. It isnt bad for the price. However the ships are cookie cutters witht he upgrades ect. I wish there was some form of multiplayer as well.
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1354 Std. insgesamt
Verfasst: 01.07.20 01:46
I won't get too in depth here but I mainly want to address some of the criticism that this game is getting. If you want my opinion, this game succeeds at its goal: A lightweight, more combat-focused strategy game in the Civ Beyond Earth universe where you can import your save to play as the same faction, with the same allegiances, vendettas and main Affinity as the one in your 4X game.

People who are too critical of this game come across a bit spoiled by $60 AAA titles. Yes, the lack of settings is a little annoying. Yes, it's very simplistic compared with other Sid Meier games. But it is a budget, side project type of game, developed as a companion to the Civ experience, and it is priced accordingly. I don't see a problem with games like this. It's the Bulletstorm of Firaxis Games. Some people will love it, some will hate it, but it really mostly depends on your expectations in the case of Starships.
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2155 Std. insgesamt
Verfasst: 29.05.20 19:02
Honestly takes more heat than it deserves. This is actually a pretty fun little game for the price point, you just need to treat it like a short term diversion instead of a massive game like many others in it's series.
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36569 Std. insgesamt
Verfasst: 25.05.20 01:40
A simple strategy game that I still go back to for relaxing.
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1269 Std. insgesamt
Verfasst: 23.05.20 02:31
They abandoned the game without finishing it. First time early access catfished me.
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220 Std. insgesamt
Verfasst: 07.05.20 12:35
i know 5 year olds who could master this sorry excuse for a Sid Meier game in under 24 hours, i expected more and was hoping for better. i own Civ 5 and B,E. i would rather play either one of them and wish i could get a refund for this.
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1807 Std. insgesamt
Verfasst: 12.04.20 05:17
Bought it recently. No bugs encountered with Mac OSX 10.11.6. Great game for short battle scenarios. Kind of a cross between Risk and Civilization. The only major problem I found with this game is it needs more cowbell. Like more content, ships, weapons, planets, missions or maybe some DLC or mods even.
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2914 Std. insgesamt
Verfasst: 31.03.20 20:40
Picked this game up on sale--one of my best Steam purchases ever! If you're looking for a Civ 4X-style game but with spaceships, this is not the game for you. (I recommend Endless Space 2 if that is the flavor you're craving.) BUT, if you're looking for fast-paced, hex-based tactical combat in space, this is definitely for you. I didn't even KNOW I was looking for that, but I was.

Loosely based on Civ: Beyond Earth, in that the playable factions are the same, plus you choose which affinity you are aligned with, which only really alters the benefits you start the game with. Gameplay is simple: you can spend Metals to upgrade production on your controlled star systems, or to build wonders (which give one-of-a-kind advantages in combat); you spend Science to increase how much starship improvements improve ship performance; you spend food to build cities on your planets (cities act as multipliers, basically you produce resources with the equation #ofImprovements X #ofCities); you spend Energy to build new starships or improvements on existing ones; and you spend credits (if you have any) to buy any of the other resources. Aside from all that marketplace building and buying, you move your fleet around, performing missions on unclaimed worlds (which consist of battles and/or specific missions) and combat on enemy-claimed worlds. It takes maybe ten minutes to get the hang of how to play. Diplomacy exists, but basically consists of the AI declaring war on you once you expand too close to them, maybe suing for peace if they're not doing well, and probable surrendering to another opponent if you're about to kill them off.

The best part? It's quick. You can play an entire round of it from start to finish in maybe half an hour to an hour. Compared to other turn-based strategy games, which can take dozens or even hundreds of hours to complete a game, that's pretty awesome. I'm an adult now, and I don't have a lot of time for gaming like I did when I was younger. Games that aren't super time-consuming--and that I can save and step away from at any moment without feeling annoyed or that a spell has been broken--are gems for a gamer with my lifestyle.

Tl;dr: if you want something that's quick, fun, and tactical, rather than long, story-driven, and/or strategic, this game is a worthwhile buy.
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1090 Std. insgesamt
Verfasst: 16.03.20 11:37
To easy, small, boring, I have expected more from sid meier's. If you look for a strategy space game, Stellaris was better in my opinion.
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3660 Std. insgesamt
Verfasst: 03.03.20 00:24
Very fun turn based game. I won a game in 30 mins. Pop victory.
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159 Std. insgesamt
Verfasst: 22.02.20 20:21
There must be more to this Sid Meier game, but so far it seems pretty straight forward and a lot less complicated than what I expect from one of his games. Starships is a 2D space grid battle/ resource game. You start on a planet as one type of character in one of the three teams. After that, you visit other planets on your turn and complete missions to ultimately get the planet to join your side. Once on your side, you get resources from that planet every turn and have the ability to use resources to upgrade defenses or ships, build cities for more resources, build wonders (gives you bonuses), etc. Basic. Most is done with a couple clicks. By the time you get several planets you start to roll in the dough. And you can upgrade your spaceship fleet to make them unstoppable. You use the same fleet every fight, so they need to be powerful. Battles go to grid based/turn based combat with the weapons and powers you bring to the fight.

It took me about two hours to get through the first game. Other than at the start I never had trouble with any other team or planet. It was like getting knights early in Civ. You roll over the other teams.

Would I recommend this? Sure. But only for a very casual, quick game. I'm unlikely to play it again any time. Not when you have other, better Sid Meier games.
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6644 Std. insgesamt
Verfasst: 24.01.20 22:12
Nice casual 4x. It is a bit shallow, but replay-ability is there. Overall not a AAA title obviously but I seem to always circle back to this for a few games between other games.
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6243 Std. insgesamt
Verfasst: 23.01.20 07:03
fun game. very fast paced compared to other Sid Meier games.
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1345 Std. insgesamt
Verfasst: 10.01.20 07:11
Great game to pass the time. Highly recommend.
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2601 Std. insgesamt
Verfasst: 01.01.20 07:13
A simple game but pleasurable.

Nothing too taxing or complex. Suitable for a 20 minute game at lunchtime, for example, or a bigger game for the evening, though no game lasts more than a couple of hours.
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3717 Std. insgesamt
Verfasst: 29.12.19 14:02
Simple, but fun.
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58768 Std. insgesamt
Verfasst: 26.12.19 10:17
Simple but good
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Nicht Empfohlen
550 Std. insgesamt
Verfasst: 24.12.19 23:14
(*** of 5) This was a close decision not to recommend it. The layout of the game looks quite neat, but unfortunately it's rather shallow. It's a typical development game in space, but battle finishes so quickly you don't really get into developing. Still, if you want a short game with a quick build-up and some strategic turn-based battle, it might still be worthwile.
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33 Produkte im Account
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29857 Std. insgesamt
Verfasst: 17.12.19 13:45
I think Starships is a great game with gliches that were evedently not worth fixing. But is enjoyable till that time.
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Logo for Sid Meier's Starships
Rating auf Steam Ausgeglichen
51.43% 881 832
Release:12.03.2015 Genre: Rundenstrategie Entwickler: Firaxis Games Vertrieb: 2K Games Engine:keine Infos Kopierschutz:keine Infos Franchise:keine Infos
Einzelspieler Mehrspieler Koop
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Kein Prisoner hat oder wartet auf das Spiel
31 Steam-Errungenschaften
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