- Nonlinear story
- 8 incredible endings of the game
- The vast expanses of the kingdom to explore
- Many interesting places and situations
- Beautiful comic illustrations
- Mini games
Swordbreaker: Origins
Sammlung
Du musst angemeldet sein
Demo auf Steam verfügbar!
Über das Spiel

Systemanforderungen
Steam Nutzer-Reviews
Empfohlen
642 Std. insgesamt
Verfasst: 15.06.22 15:28
Swordbreaker: Origins
Hierbei handelt es sich um ein Prequel zu Swordbreaker The Game. Wer das Original schon gut oder schlecht fand braucht hier eigentlich nicht mehr weiter lesen, denn Origins tritt in die Fußstapfen seines Vorgängers und macht eigentlich alles genau so. ???? Story & ???? Gameplay Dementsprechend wartet auch dieser Titel mit einer oft sehr abgefahrenen Fantasy Story auf. Eingeleitet wird diese in einer Art Intro, in welchem ein Verweis auf den Vorgänger erfolgt. Diese wird in mal längeren, mal kürzeren Textblöcken erzählt. Dabei kommt auch der Humor nicht zu kurz, wobei dies natürlich auch immer Geschmackssache ist. https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=2815821957 Der Witz kommt maßgeblich auch durch die vielen Anspielungen des Spieles zu stande. Neben typischen Figuren im Fantasy Bereich wie Elfen oder Vampiren gibt es auch Mythologische Figuren wie Baba Yaga und natürlich auch einige Gestalten die aus der moderneren Literatur oder aus Filmen stammen. https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=2815821953 Um all diese Figuren zu treffen muss man im Spiel unterschiedliche Wege einschlagen und dies geschieht Visual Novel typisch mittels Entscheidungen. Das Spiel stellt einem am Ende eines fast jeden Textblockes vor eine Wahl. Dabei führen manche Entscheidungen die Handlung weiter bzw. führen den Helden auf einen anderen Pfad oder, was sehr oft der Fall ist, die Entscheidung führt zum Tod des Helden. Wie schon im Vorgänger ist dies ein großer Kritikpunkt, denn einige Tode sind sehr lächerlich und absolut nicht vorhersehbar. Zudem heißt es nach dem 3ten Mal sterben Game Over, wodurch man das Spiel neu starten muss. Wenn man 3 verschiedene Endings erreicht hat steht einem aber mittlerweile ein God Mode zur Verfügung. Ist dieser aktiviert kann man nicht mehr Game Over gehen, wodurch man dann alle Szenen in Ruhe nach gehen kann. Da auch die Tode vertextet wurden ist dies sogar ganz interessant. Die vielen Entscheidungen und Abzweigungen, so gut ich sie auch finde, haben zudem noch einen Nachteil: Es kommt zu kleineren Unstimmigkeiten in der Story. So erkennen einen manche Charaktere nicht, obwohl man ihnen schon einmal begegnet ist. Gleichzeitig kommen manche Entscheidungen erst deutlich später in der Story zum tragen und das auch nur, wenn man ganz spezifische Entscheidungen getroffen hat, was wieder für viel Liebe zum Detail spricht. Mittels einer Map kann man im Hauptmenü auch sehen, wo man noch nicht war und wo man eventuell eine Todesszene ausgelassen hat. Dabei muss einen der Tod aber nicht zwingend durch die Story treffen. Es gibt im Spiel auch eine Hand voll Minispiele, die meisten haben einen Puzzle Charakter. Einige davon sind sehr leicht, andere recht fordernd und auch diese Minispiele können dem Helden den gar aus machen. ???? Grafik Die meisten Teile der Geschichte kommen dabei mit einem eigenen Bild daher, auch die Tode. Dadurch kann man über 620 Comic Bilder bewundern. Entweder im Laufe der Geschichte, dank ausblendbarer UI oder in einer extra Gallerie. https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=2815821946 ???? Sound Das Intro wurde auf englisch vertont und der Sprecher hat eine angenehme Stimme. Ansonsten gibt es ein paar Soundtracks, die meistens sehr gut zur jeweiligen Situation passend. Sonstige Soundeffekte oder Vertonungen gibt es jedoch nicht. ❤︎ Fazit Für mich ist Origins ein würdiger Nachfolger, welcher die Stärken des Vorgängers einfach in ein neues Gewand packt. Wie schon beschrieben ist diese VN aber definitiv nicht für jeden geeignet, denn man sollte mit der Spielmechanik des Sterbens und sogar Game Over gehens schon leben können. Außerdem sollte man natürlich etwas für popkulturelle Anspielungen übrig haben. Ich habe für den ersten Durchlauf etwa 2 Stunden benötigt und bestimmt noch einmal 3 Stunden für die anderen 2 Endings. Sprich ihr werdet sicher 3-6 Stunden benötigen um den God Mode frei zu spielen. Für wen das OK ist, der bekommt hier eine abgefahrene und optisch beeindruckende VN zu einem fairen Preis, welche einen lange beschäftigt, wenn man alles sehen will.Zitat:
Wenn euch die Review gefallen hat dann folgt doch unserem Reviewprogramm Lasst doch einen Daumen nach oben da, wenn euch die Review geholfen hat und wenn nicht dann schreibt mir gerne, was ich verbessern kann.
Das Spiel wurde der GGC für Reviewzwecke zur Verfügung gestellt.
Weiterlesen
Empfohlen
141 Std. insgesamt
Verfasst: 24.07.22 12:04
Weiterlesen
Nicht Empfohlen
42 Std. insgesamt
Verfasst: 22.05.22 15:47
Weiterlesen
Empfohlen
957 Std. insgesamt
Verfasst: 20.05.22 21:28
Weiterlesen
Empfohlen
530 Std. insgesamt
Verfasst: 19.05.22 19:16
More interesting reviews on Fenol Baron Approves Curator Page
The prequel does almost everything good that the original game did, only in greater quantities. That seems to me to be a very good compromise. If you are unfamiliar with the game series, this is an interactive parody fantasy adventure filled to the very top with pop culture references, heroic deeds, and the often not-so-heroic deaths of the protagonist. There are routes here that claim to be fantasy seriousness, but on most of the routes you will encounter characters that you would not expect to see in the Middle Ages at all. There are a huge number of routes here, they are also involved in many different conditions for completing certain tasks, I offhand counted 7 large storylines that differ from each other, with completely different endings. And if we are used to the traditional Hero-Coward-Killer, then it will be quite difficult to even find the rest (especially for the Sect line), let alone pass easily. Again, for those who like to get achievements, this is a paradise here; some of them will take hours to figure out the essence. If we talk about strange things, then these few puzzles are present in the game. Of course, the great thing is that after the first solution they can be skipped, but their very quality lags far behind the rest of the game, and the pace of the story is knocked down. In the game, the hero has a limited number of lives, and the character dies a lot and often, after which you have to start all over again. For me, this was not a problem at all; this is generally the main feature of games of this genre, creating the illusion of some kind of price that you pay for your mistakes. And if this price is not there, then what is the point, this is not a visual novel. I will not say that each of the 217 possible deaths can be easily predicted by the player, but most of them are quite logical and natural. I liked the visual style of the first part more, there it really choked with its gloom, here everything is a little lighter and more positive. We again set off with the Swordbreaker on a difficult journey, which can end exactly the way the player wants. Having taken the first step, be sure that the road will definitely lead you somewhere, adventures are calling!
Weiterlesen
Empfohlen
1516 Std. insgesamt
Verfasst: 17.05.22 19:14
General Thoughts
????️ Swordbreaker: Origins has its own solid story line despite being a parody. It is full of the most bizarre events and meetings, but many of them bring long quests that can earn you some interesting rewards. The kingdom is full of adventures for any kind of playthrough and you never know where the protagonist will end next. However, even the goofiest ones can turn into a serious confrontation, so choose wisely. Speaking of writing, it feels somewhat dry at times, but not overly simplistic. It gives enough descriptions and features lots of fun action (trust me, even stones and trees want your head here), and English translation is up to par. ????️ Characters. Oh boy, those are aplenty. Swordbreaker (whose real name is Daniel) is the main guy, of course, but he meets SO many people along his journey: from mythical and dangerous creatures to proud warriors and tricky magicians. Some are completely original, while others come from different realms. Most meetings are very brief, while others can… cause some curious consequences. There are also several women who may or may not fall in love with our dashing hero in woolen pants and reward you with mildly spicy CGs. ????️ Multiple endings that are partially affected by the new reputation system. If you start killing everyone around you, the world WILL know about it. You heroic or cowardly feats are also recorded, of course. ????️ Jokes. Generally good and creative, but some are based on famous Russian movies (such as Kidnapping, Caucasian Style) and fairy tales so might not be obvious for foreign players. There are many references to popular media too; do not be surprised if you meet hobbits, aliens, yeti and other nice fellas that ‘definitely do not want to kill you’. ????️ Artwork - 620 pictures plus extras, CARL! ????️ No saves, but you have 3 lives. As soon as you die three times, though, it is game over. Which means that yes, you have to start your adventure from the very beginning. Considering the number of possible events and deaths, you are in for a long ride, buddy. ????️ Mini-games and puzzles. Some are simple and others will challenge your brain quite a bit. I think it is a nice addition to the usual gameplay. In addition to them, there are achievements. You will need to travel and battle a lot to collect them all. https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=2809208482Extra Notes
First, I encountered one event that had some inconsistences. [spoiler]If you visit goblins’ city before the human one. Daniel will be on a quest to ask goblins for help even if you have never taken it. And after killing yeti, our protagonist will go straight to the army guy – again, even though you have NEVER seen or talked to him before.[/spoiler]. Second, I would say that the first Swordbreaker’s art was more consistent. Some pictures in the prequel look a bit like doodles (if we talk about backgrounds in particular), while others are more complex and detailed. My guess here is that they were drawn by at least three or four different artists – that would explain noticeable contrast of styles. Not a bad thing, in my opinion, as it makes the game look more eclectic. https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=2809202802The Conclusion
Swordbreaker: Origins is not one of those epic quests usually seasoned with constant drama and pompous speeches. It is a self-aware story with some spicy scenes and lots, lots of brutal deaths. For a fantasy parody, it offers great replayability with an abundance of possible events and endings. And while the writing is simple at times, it is also very entertaining and makes you want to discover all the secrets hidden behind seemingly innocent choices. If you have already played the first Swordbreaker, you will really like this one too as it shows you more of Daniel’s life before his grand adventure for epic loot. If you have not, definitely give both games a try. They are worth it if not for all I have mentioned above, then for the sheer amount of beautiful artwork. P.S. And remember – violence is the best way to deal with drunken hobbits.More reviews on our Curator Page
Weiterlesen
Empfohlen
249 Std. insgesamt
Verfasst: 17.05.22 13:39
Weiterlesen
Empfohlen
126 Std. insgesamt
Verfasst: 16.05.22 20:48
Weiterlesen
Release:13.05.2022
Genre:
Adventure
Entwickler:
DuCats Games Studio
Vertrieb:
DuCats Games Studio
Engine:keine Infos
Kopierschutz:keine Infos
Franchise:keine Infos
Einzelspieler
Mehrspieler
Koop
Kein Prisoner hat oder wartet auf das Spiel