- Whether you choose magick or technology, the Arcanum world adapts and responds to your character's development
- Classless, point-based attribute system allows for limitless creativity in guiding your character's development
- 8 basic stats, such as Strength and Charisma
- More than a dozen derived stats, from Poison Resistance to Character Speed
- 16 Primary skills, including Gambling and Healing
- 80 Spells with 16 Colleges of Magick
- 56 technological degrees within 8 disciplines
Arcanum: Of Steamworks and Magick Obscura
Sammlung
Du musst angemeldet sein
Über das Spiel
Systemanforderungen
- CPU: 1.0 GHz
- GFX: DirectX 7 Compatible 3D Card
- RAM: 256 MB RAM
- Software: Windows XP / Vista / 7 / 8
- HD: 1200 MB verfügbarer Speicherplatz
- SFX: DirectX Compatible
- DX: Version 7.0
- LANG: Englisch
- CPU: 1.4 GHz
- GFX: DirectX 9 Compatible 3D Card
- RAM: 512 MB RAM
- Software: Windows XP / Vista / 7 / 8
- HD: 1200 MB verfügbarer Speicherplatz
- SFX: DirectX Compatible
- DX: Version 9.0
- LANG: Englisch
Steam Nutzer-Reviews
Empfohlen
52 Std. insgesamt
Verfasst: 09.05.20 17:11
Magie und Technik
Arcanum war in den frühen 2000er ein einzigartiges Spiel, das dem Spieler viele Entscheidungen selbst überlassen hat, z.B. welchen Weg er einschlägt, wenn es um die Frage nach Technik oder Magie geht. Ich habe damals unzählige Stunden in dem Rollenspiel verbracht; das Spiel ist extrem textlastig. Ich habe sicher alle Möglichkeiten ausprobiert, gut und böse, Elf oder Mensch; egal was. Jeder Spieldurchgang hatte ein anderes Spielerlebnis. Der Soundtrack ist heute aber kaum noch zu ertragen, es ist ein fürchterliches Geigengefidele.Arcanum als Steamumsetzung
Zunächst einmal muss man festhalten, dass es sich hierbei nicht um ein HD Remake oder so handelt. Es ist das ganz normale alte Spiel. Allerdings mit ein paar Problemchen. Das Spiel ist nur auf englisch verfügbar. Zum Glück gibt es einen deutsch Patch. Natürlich empfehle ich Arcanum. Ich finde, man muss es zumindest einmal gespielt haben. Leider konnte ich nicht die Muße und Zeit finden, es als Steamumsetzung nochmal zu spielen.
Weiterlesen
Empfohlen
4067 Std. insgesamt
Verfasst: 18.04.22 06:36
Weiterlesen
Empfohlen
40 Std. insgesamt
Verfasst: 01.04.22 21:16
Mechanics and Magicians
Check out our full review on the 2 Headed Hero channel! And here's a guide that can walk you through necessary and helpful GAME FIXES for modern systems! The struggles between the forces of magick and tech, the juxtaposition of steam and sword, and the morally gray choices presented to the player at every turn help make Arcanum a memorable cult classic that should be enjoyed by all fans of good reading and great worldbuilding. It’s flawed and messy at times, but also beautiful, funny, engaging, and enraging at others. A lot of the same team behind Fallout 1/2 helped bring Arcanum to life. While Fallout endeared its fans with cutesy cartoon characters, nuclear annihilation, and 50s retrofuturism, Arcanum shifts its focus to gentlemanly language, flintlock pistols, and locomotives. Fallout's through-lines of player agency and enormous roleplaying potential are even stronger in this steampunk pseudo-sequel. A massive game, a forgotten classic, a must-play for fans of oldschool RPGs that still holds up today.
Weiterlesen
Empfohlen
73 Std. insgesamt
Verfasst: 23.02.22 10:52
Weiterlesen
Empfohlen
2949 Std. insgesamt
Verfasst: 06.02.22 18:21
Weiterlesen
Empfohlen
3955 Std. insgesamt
Verfasst: 24.12.21 08:42
Weiterlesen
Nicht Empfohlen
913 Std. insgesamt
Verfasst: 11.12.21 08:06
Weiterlesen
Empfohlen
1881 Std. insgesamt
Verfasst: 24.11.21 03:30
Weiterlesen
Empfohlen
4462 Std. insgesamt
Verfasst: 29.10.21 21:35
Weiterlesen
Empfohlen
5 Std. insgesamt
Verfasst: 02.10.21 11:41
Weiterlesen
Empfohlen
2468 Std. insgesamt
Verfasst: 13.09.21 22:08
Weiterlesen
Empfohlen
1421 Std. insgesamt
Verfasst: 02.09.21 19:15
Weiterlesen
Empfohlen
3683 Std. insgesamt
Verfasst: 29.08.21 10:32
Weiterlesen
Empfohlen
2717 Std. insgesamt
Verfasst: 21.08.21 10:55
Weiterlesen
Empfohlen
9410 Std. insgesamt
Verfasst: 21.08.21 00:06
Weiterlesen
Empfohlen
726 Std. insgesamt
Verfasst: 24.06.21 23:32
Weiterlesen
Empfohlen
1498 Std. insgesamt
Verfasst: 05.06.21 04:37
Weiterlesen
Empfohlen
8213 Std. insgesamt
Verfasst: 16.05.21 22:47
Weiterlesen
Empfohlen
2128 Std. insgesamt
Verfasst: 11.05.21 04:00
Weiterlesen
Empfohlen
3091 Std. insgesamt
Verfasst: 03.04.21 23:21
Weiterlesen
Empfohlen
2644 Std. insgesamt
Verfasst: 29.03.21 07:34
Weiterlesen
Empfohlen
2543 Std. insgesamt
Verfasst: 08.03.21 03:13
Weiterlesen
Empfohlen
5234 Std. insgesamt
Verfasst: 12.02.21 19:51
Weiterlesen
Empfohlen
329 Std. insgesamt
Verfasst: 06.02.21 00:30
Weiterlesen
Empfohlen
1771 Std. insgesamt
Verfasst: 28.01.21 15:20
Weiterlesen
Empfohlen
3600 Std. insgesamt
Verfasst: 31.12.20 10:53
Weiterlesen
Empfohlen
4096 Std. insgesamt
Verfasst: 27.11.20 18:39
Weiterlesen
Empfohlen
3997 Std. insgesamt
Verfasst: 25.11.20 01:57
Weiterlesen
Empfohlen
10306 Std. insgesamt
Verfasst: 21.11.20 02:24
Weiterlesen
Empfohlen
76 Std. insgesamt
Verfasst: 27.10.20 07:15
Weiterlesen
Empfohlen
4414 Std. insgesamt
Verfasst: 26.09.20 07:40
Weiterlesen
Empfohlen
2727 Std. insgesamt
Verfasst: 07.09.20 17:47
Weiterlesen
Nicht Empfohlen
8 Std. insgesamt
Verfasst: 29.08.20 14:20
Weiterlesen
Empfohlen
920 Std. insgesamt
Verfasst: 10.08.20 21:00
Weiterlesen
Empfohlen
65 Std. insgesamt
Verfasst: 19.07.20 01:53
Weiterlesen
Empfohlen
1913 Std. insgesamt
Verfasst: 14.07.20 17:54
Arcanum: Of Steamworks and Magick Obscura Review | Arcade Theory
The title’s quite a mouthful, isn’t it? Let’s just call it Arcanum from now on. This is an old game for sure. So old, in fact, that on a modern setup, it won’t work straight out of the box. Be sure to install this patch to ensure your game doesn’t crash and burn on launch. Yet the fact that people even bother to go through such hoops to run this game is an indication of how good this game is. Indeed, Troika Games may be defunct now, but there is but one game the studio will forever be known for: Vampire: The Masquerade – Bloodlines. The setting that the game takes place in is unique not because of the overall worldbuilding but because of the industrial revolution the land of Arcanum is experiencing. Magick has always been the predominant force in the land’s history, the elves being the most magically-attuned race, churning out generations of the greatest mages. Technology has also existed in some form or another, with the dwarves being expert technologists, but has never been as powerful or as venerated as magick. In comes a man called Gilbert Bates (a completely fictional character, I assure you), who kicks off the industrial age with the introduction of the steam engine to the human world. Unfortunately, magick and technology are not compatible with each other, as technology follows the rules of natural law while magick is a supernatural force with no constraints from the natural order. When the two forces meet, instability results. This brings us to the issue of coexistence between magicians and technologists. Since the invention of the steam engine, many cities in the kingdoms around Arcanum have become industrialized and thus utilize technology to its fullest extent. Spellcasters will find themselves unable to make use of their repertoire while within the cities (lore-wise, at least). In fact, should they get too close to a piece of machinery, they risk causing it to malfunction due to the abnormal nature of magick. It is less of an issue with weak magicians, but nevertheless, they must choose to either segregate themselves within the cities (e.g. ride the back of the train, avoiding the engine room) or distance themselves from cities altogether. Such is the course the elven races chose for themselves, living in their forested communities away from humanity. Translated into game mechanics, the antagonistic duality of magick and technology is clear. Your affinity toward either magick or technology depends on your aptitude, a score based on how many points you put either to magical spells or technological disciplines. If your technical aptitude is high, you gain bonuses toward using technology but will find the use of magic to be less potent or even nullified. Similar effects occur the other way around, with extremely high aptitudes having effects on the game world itself (you simply cannot ride a train if your magical aptitude is too high). This means you have to choose between one or the other. No gunslinging wizards. Should you choose technology, you get access to guns. What else could you really want in a fantasy world? Here, you have access to eight different technological disciplines:
Weiterlesen
Empfohlen
1463 Std. insgesamt
Verfasst: 12.07.20 02:26
Weiterlesen
Empfohlen
8274 Std. insgesamt
Verfasst: 05.07.20 22:05
Weiterlesen
Empfohlen
3019 Std. insgesamt
Verfasst: 26.06.20 20:56
Weiterlesen
Empfohlen
489 Std. insgesamt
Verfasst: 24.06.20 02:48
Weiterlesen
Empfohlen
707 Std. insgesamt
Verfasst: 19.06.20 13:25
Weiterlesen
Empfohlen
9839 Std. insgesamt
Verfasst: 10.06.20 09:50
Weiterlesen
Empfohlen
281 Std. insgesamt
Verfasst: 07.06.20 21:35
Weiterlesen
Empfohlen
14 Std. insgesamt
Verfasst: 23.05.20 16:26
Weiterlesen
Empfohlen
167 Std. insgesamt
Verfasst: 19.04.20 13:46
Weiterlesen
Empfohlen
20 Std. insgesamt
Verfasst: 14.04.20 22:02
Weiterlesen
Empfohlen
1996 Std. insgesamt
Verfasst: 10.04.20 22:23
Weiterlesen
Empfohlen
32839 Std. insgesamt
Verfasst: 10.02.20 21:19
Weiterlesen
Empfohlen
41057 Std. insgesamt
Verfasst: 06.02.20 03:22
Weiterlesen
Empfohlen
742 Std. insgesamt
Verfasst: 01.02.20 13:48
Weiterlesen
Empfohlen
114 Std. insgesamt
Verfasst: 09.11.19 08:23
Weiterlesen
Release:22.08.2001
Genre:
Rollenspiel
Entwickler:
Troika Games
Vertrieb:
Activision
Engine:keine Infos
Kopierschutz:keine Infos
Franchise:keine Infos
Einzelspieler
Mehrspieler
Koop
Kein Prisoner hat oder wartet auf das Spiel