Dishonored 2: Das Vermächtnis der Maske
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Über das Spiel

Systemanforderungen
- CPU: Intel Core i5-2400/AMD FX-8320 oder besser
- GFX: NVIDIA GTX 660 2GB/AMD Radeon HD 7970 3 GB oder besser
- RAM: 8 GB RAM
- Software: Windows 7/8/10 (64-Bit-Versionen)
- HD: 60 GB verfügbarer Speicherplatz
- LANG: Deutsch, Englisch, Französisch, Italienisch, Spanisch
- CPU: Intel Core i7-4770/AMD FX-8350 oder besser
- GFX: NVIDIA GTX 1060 6GB/AMD Radeon RX 480 8 GB oder besser
- RAM: 16 GB RAM
- Software: Windows 10 (64-Bit-Versionen)
- HD: 60 GB verfügbarer Speicherplatz
- LANG: Deutsch, Englisch, Französisch, Italienisch, Spanisch
Steam Nutzer-Reviews
Empfohlen
1864 Std. insgesamt
Verfasst: 12.12.21 00:29
Clever und eloquent
Selten hat mich ein Spiel so sehr zum Experimentieren motiviert wie Dishonored 2. Elegant tänzelte ich über die Dächer von Karnaca, kundschaftete die schmalen Gassen der mediterranen Hafenstadt aus und überlegte, wie ich denn am elegantesten die nächste Gegnergruppe hochnehmen könnte. Dank den Parcour-Fähigkeiten der Protagonisten sind wir sehr mobil unterwegs und es offenbaren sich mannigfaltige Wege, die alle zielführend sein können. Kernbestandteil ist in dieser Hinsicht - neben dem etwa bei einer turbulenten Flucht sehr gut zur Geltung kommendem Bewegungsgefühl - die Teleportationsmechanik, mit der wir mühelos durch die Level wuschen. Oder wir ziehen Gegner nach einem Upgrade dieser Mechanik stattdessen durch die Lüfte in unsere meuchelbereite Hände. Oder erschaffen mit einer weiteren Fähigkeit einen Doppelgänger, um Gegner abzulenken. Oder wir verketten das Schicksal dieses Doppelgängers mit ausgewählten Gegnern, töten unser Abbild und sind damit auch die Gegner los. Oder, oder, oder. Die beschriebenen Fähigkeiten sind noch lange nicht erschöpfend und beziehen sich auch nur auf Emily Kaldwin. Kurz nach Spielbeginn entscheiden wir, ob wir die Kaiserin oder ihren Schutzherrn Corvo Attano spielen möchten. Und genau - der bringt nochmal ein komplett neues Fähigkeitenset mit, das ich noch nicht getestet habe, sich aber mindestens genauso verlockend anhört. Ich habe den Großteil des Spiels versucht, Gegner heimlich aus den Schatten zu bearbeiten. Das Spiel bietet allerdings auch zahlreiche offensive Möglichkeiten. Da zudem die nicht in einem Durchgang vollständig freischaltbaren Upgrades der magischen Hilfen oftmals mehr machen als nur Zahlenwerte hochzutreiben, sondern stattdessen neue Möglichkeiten eröffnende Ergänzungen liefern, ist der Wiederspielwert sehr hoch. Neben der Magie arbeiten wir natürlich auch mit hartem Stahl. Pistole und Armbrust fühlen sich eher zweckmäßig an, der Säbelkampf hat dafür eine gute Wucht. Außerdem gibt es Minen, Granaten und das gesamte Arsenal lässt sich bei Schwarzmarkthändlern verbessern. Sammelbare Artefakte gewähren passive Perks, die per Crafting auch kombiniert werden können, um gegen das Risiko der Verderbnis, also zusätzlichen negativen Eigenschaften, Platz in den Artefaktslots zu sparen. https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=2626653673 Hilfe, ich komme gar nicht dazu! Ein paar Level in Dishonored 2 gehören zur allerhöchsten Güteklasse, die Videospiele zu bieten haben. Es wird mit verschiedenen, simultan ablaufenden Zeitlinien gespielt, mechanische Abläufe in einem Haus verändern dessen komplettes Inneres und Staub verhüllt plötzlich in einem gesamten Distrikt die Umgebung. Generell lässt sich festhalten, dass das Leveldesign in fast jeder Situation neben der offensichtlichen, direkten Lösung mehrere, oft etliche verstecktere Wege zum Ziel anbietet. Es kann sich wahnsinnig befriedigend anfühlen, diese zu finden. In Kombination mit den magischen Skills wollte ich oft gerne am liebsten mehrere Wege gehen - einfach um die Möglichkeiten auszukosten. Darüber hinaus bietet das Spiel eine wirklich hohe Gegnervielfalt - Hexen sind im offenen Kampf sehr schwer zu besiegen, mechanische Gegner können nach hinten sehen und sind nicht heimlich ausschaltbar (ein [willkommener] Graus für meinen Stealth-Build auf hoher Schwierigkeit), lokale Banden lassen sich gegen andere Parteien aufhetzen und die Blutfliegen haben bei mir immer wieder für Schweißausbrüche gesorgt, wenn ich mich an deren Nestern vorbeiquetschen musste und kein entflammbares Material zur Bekämpfung dabei hatte. Die KI ist zudem meist sehr aufmerksam, wird glaubhaft misstrauisch und kesselt den Spieler in der Regel auch gut ein. Auf Entdeckungstour Selten hat mich ein Spiel so sehr zum Entdecken motiviert wie Dishonored 2. Elegant tänzelte ich über die Dächer von Karnaca, kaperte die Balkone der großen Herrenhäuser und fandete nach optionalen Hinweisen, versteckten Artefakten und den fabulös geschrieben und ins Deutsche übersetzten Hintergrundtexten. Das Spiel braucht dazu gar keine Open-World. Stattdessen sind die einzelnen Stadtgebiete und großen Gebäude einfach mit so vielen Details, versteckten Hinterhöfen, Wohnungen und kleinen Rätseln ausgestattet, dass man aus dem Erkunden manchmal gar nicht mehr herauskommt. Durch den Immersive-Sim-Ansatz sind die Gebiete natürlich auch entsprechend interaktiv. Diese Detailversessenheit kommt ebenso der optischen Qualität des Spiels zu Gute. Abgesehen vom genialen Zeitreisen-Level mag die Technik hinter dem Spiel niemanden mehr ins Staunen versetzen, aber die Stilsicherheit, mit der Entwickler Arkane diese mediterrane Steampunk-Welt umgesetzt hat, tut es sehr wohl. Die Panoramen, die immer wieder spektakulär den markanten, über Karnaca thronenden Felsen in Szene setzt. Staubige Innenräume, die mit ihrem eleganten Interieur und den illustren Gemälden von vergangenem Prunk zeugen. Das Stadtbild mit seinen pittoresken farbenfrohen Häusern unter der Decke der gar noch größeren Mammutbäumen oder den schmalen Gassen, gesäumt von Fischverarbeitern, die für einen stetigen Rinnsal an Blut sorgen, der sich seinen Weg über das weiße Pflaster Richtung Hafen schlängelt. Untermalt wird das Spiel von einem eher dezenten Soundtrack, der düstere Elemente mit der Wärme des Südens und dem mechanischen Fokus des Settings mischt. https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=2624200248 Einer meiner wenigen Kritikpunkte: Die Räumlichkeit des Sounds war nicht immer akkurat. So liesen sich Gegner teils schwer lokalisieren. Allzu viel mehr habe ich wirklich nicht zu kritisieren. Teils war das Spiel etwas bockig, wenn ich durch Fenster in Gebäude einsteigen wollte. Das ist recht spezifisch? Ja, sonst fällt mir nichts ein. Wichtig ist nur, sich wirklich ein bisschen in das Spiel reininvestieren zu wollen, damit es seinen Reiz entsprechend entfalten kann. Geschichten der Inseln In die Story muss man sich dagegen nicht ganz so sehr investieren, denn sie erzählt allgemein gehalten eine einigermaßen klassische Rachegeschichte. Die junge Kaiserin Emily wurde gestürzt und muss sich ihren Platz wieder zurückerkämpfen. Über den Verlauf mit Corvo als gewählter Protagonist kann ich noch nichts sagen - doch Emilys Selbstreflexion, interessante, gut geschriebene Wegbegleiter und die bereits erwähnten Hintergrundinformationen, die nicht nur äußerst stimmungsvoll geschrieben sind, sondern auch ein sehr spannendes Universum rund um technischen Fortschritt und verrufene Magie konstruieren, machen die Geschichte dann doch besonders. Außerdem müssen wir immer wieder ins Leveldesign verwobene Entscheidungen treffen, die wie unsere generelle Spielweise das Ende beeinflussen. Persönliches Rating: 91/100 FazitDishonored 2 erstickt mit seinem herausragenden Leveldesign und den magischen Fähigkeiten jegliche Routine im Keim und bietet eine Welt, die vor Details und Geheimnissen nur so strotzt. Ein elegantes Meisterwerk!
Wenn du meine Review hilfreich findest, freue ich mich über eine Bewertung.
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Dishonored 2
With people and even the developers saying that the game is heavily inspired by the old Thief games, it's hard to miss this point with the second game in the series. And like the old Thief games, the second game in the series takes the core elements of the first game and improves on it in almost every way. There are of course some flaws, but the result is just fantastic. I'll never understand why both games don't have more sales on Steam and elsewhere. I'm only going to compare the two Dishonored games because someone will surely want to play the first before the second, I guess. Because the first one is still great and a bit different, but you can also go straight to the second one. +Gameplay: Two characters, more and slightly different powers, you can do basic builds as you have different bonecharms and crafting, better controls, better AI, better combat and more or less the same stealth mechanics. +Level Design: This is the best part of the game and reminds me so much of the old Thief games. Mission 3, 4 and 7 are some of the best I've played and the others are pretty good too. Different pathways and secrets everywhere, locked doors, a few riddles along the way. No random loot like in some other games. Well, most of it. +The graphics are obviously better than the old game, but the textures and the different character models compared to the old games are the biggest improvement here. +Soundtrack, sound effects and the voice acting is still great. Stephen Russell, the voice actor from the old Thief games, is still doing Corvo. Rosario Dawson, Sam Rockwell, Erica Luttrell, Pedro Pascal and others. Well done! +Gameworld, Lore: First of all, it's completely different from the first game. You are in a beautiful town south of Dunwall with a Mediterranean flair. Personally I like it much better. It's livelier (ok, there's no plague), but still. You can really feel the city, while taking one of the many different routes around the town. Again like in the good old Thief games. Wonderful immersion. Parts of written lore or through audiograms, various conversations between NPCs, different factions and so on. All this contributes to this great atmosphere. +No random DLCs or DLCs that add some useless achievements or completely different gameplay. Just the core game. Plain and simple. There is a standalone DLC called Death of the Outsider, but thankfully it's not implemented in the base game. -Story: It's really the only cheap thing I can think of. They took the story of the first game literally, adjusted it a bit and threw it in your face again. Well, games like Assassin's Creed are excatly like that and there are about 40 of these by now and it still kind of works. But for me, that's the one point where the game let me down a bit. Still a good story if you haven't played the first one, but I really wish something else was added. Seriously, that one mission is exactly the same as in the first game and the ending .... Yikes! Conclusion: Whether you want to play the first game or not, Dishonored 2 is a no-brainer and you can buy it without hesitation. Even more so when you look at that full price these days. You get around 25-50 hours of quality playtime for that sum. You really can't ask for more than that. Personal Score 9.5/10
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Empfohlen
1139 Std. insgesamt
Verfasst: 03.04.22 17:49
- Dark Vision is your bread and butter. The upgrade that shows enemy routes let's you easily position yourself to choke enemies or place stun mines.
- Far Reach is your second bread and butter. Upgrade that lets you grab objects also applies to grabbing runes/bone charms from a distance.
- Link is a great skill for disabling multiple enemies. Linking enemies and simply choking one of them will disable all linked enemies.
- Mesmerise is great too, especially upgraded and when enemies are stacked together.
- Killing any non-human enemy does not count as a kill (Clean Hands), but if they see you, it does count (Shadow). Pretty much whenever you see the Combat tutorial pop-up, that's Shadow achievement lost and time to load.
- Enemies discovering bodies does not count as you being spotted (Shadow).
- If you're unsure, check Stats in the Options menu to see if anyone has spotted you or you accidentally killed someone.
- You cannot select missions and replay after completing them, so make sure at the end of the mission you check Stats. You might have to restart. To avoid this, save often and not just quick save.
- The game is hardest at the beginning with no skills, and gets progressively easier once you get more runes/bone charms.
- Craft bone charms and get the stack same stat upgrade ASAP once you have faster choke and faster movement while in stealth bone charms. Stacking 4x of these is pretty overpowered, in my opinion, especially since most negative affects don't apply to you.
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Introduction
Dishonored 2 is a stealth action set in a fictional world. It’s a direct sequel, so this review contains spoilers to the first game’s story. It's also possible to start with this one, since it gives you a short recap of past events at the start and expands on the most important ones during the course of the game.Pros & Cons
Pros: + New abilities that change the way you play + Superb level design, now with bigger levels + Deep and interesting lore Cons: - Very straightforward story - Lots of lengthy notes, breaking the flow of the game - No way to unlock the full arsenal of powers during one playthroughStory
It takes place 15 years after the previous game’s ending. The plague was beaten and the throne was restored to the right ruler, Emily Kaldwin. Corvo Attano was also reinstated as a Lord Protector. But something is rotten in the state of Dunwall, a new coup is underway. Once again, you find yourself playing as a character, who was accused of things they didn't do and lost their high place as a consequence. Now it's up to you to restore their good name and put an end to the real culprit. This time, however, you can choose between Emily and Corvo to play as, which will change the story slightly. Your character isn't mute anymore, hooray! They will more often than not comment on the current state of affair, which further establishes their character and sometimes even shades a light on their background. The story itself is more straightforward this time, but diverse locations and memorable characters make it interesting to follow. There are more story choices that you can make along the way, which will slightly affect the course of the game and will be mentioned in the ending.Gameplay
This is what should be called the right sequel. It does everything its predecessor did, but better and bigger. Just like in the previous game, you play as a skilled assassin armed with a large arsenal of gadgets and magical powers. While gameplay as Corvo is basically the same as in the previous game, it's expanded by the addition of new upgrades, that make the same powers stronger and more versatile. Playing as Emily you will find a whole new arsenal of powers. Two of which are just alternatives to Corvo's powers, but they work a bit differently, which makes it feel fresh and forces you to take different paths than you'd take as that character. As with the first game, each level is an open location, where you proceed to your goal however you want. Most missions take place in residential areas, with each building being populated with apartments, that you can explore freely. There are a lot of different paths through the levels available to you depending on your chosen powers or your story decisions. On your way, you will meet some new obstacles like blood fly infestations, which are similar to rats from the first game, and mechanical soldiers, which have eyes on their backs, making them nearly impossible to take out stealthily. Two of the levels even feature unique mechanics, that encourage exploration and experimentation. It makes the game memorable and makes you want to revisit those levels to try something different. Though I've enjoyed my time with Dishonored 2 there are some flaws that I've noticed. The game has a lot of notes and books describing the history and current state of this magical world. On one hand it makes the world more alive and immersive, on another hand, it breaks the flow of the game. Raiding one apartment may take you 2 minutes to loot everything valuable and 10 minutes to read through the notes you've just found. There's also a lack of Runes, which are used to upgrade powers. Even if you collect all of them, you won't be able to unlock your full arsenal of powers. On one hand it encourages multiple playthroughs, on the other you get used to using the same powers, so it's hard to make uses of new ones besides just trying them out.Graphics & Audio
Visually, the game makes a departure from a cartoonish look of the first one. Environments look more realistic and detailed, while character models still retain their distinct look. However, there's a downside to those highly detailed environments, it makes it harder to find useful items, because they just blend in with their surroundings. As for the sound design, it's gotten much better than in a previous game. Now it's much easier to understand where enemies are, depending on the sound of their footsteps. The amount of dialogue is much bigger, you won't get tired of guards chewing out same lines over and over. The soundtrack is fine too, there aren't any memorable tracks, except maybe the main menu theme, but the ambient music is great. It's creating the right atmosphere for a level and for actions on screen, while not pulling all your attention to it.Performance
Specs: Intel Core i5-7300HQ, 12GB RAM, NVIDIA GTX 1050 4GB. On low settings in 1080p resolution, performance is not very stable. Framerate ranges from 30 to 60 depending on the location.Conclusion
With its smooth, addictive gameplay and large levels filled with secrets and unique mechanics, it's hard not to recommend Dishonored 2 to everyone. It's an exemplary sequel to a great game, which has something to offer for gamers looking for both action and stealth.
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- ability to play all missions however you want (stealth, guns/swords/crossbows blazing or a mix of both)
- multiple choices/alternative ways to finish missions
- good level design
- some locations look really beautiful
- sometimes there aren't enough details in the distance
- intriguing story
- different endings based on your play-style
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Release:11.11.2016
Genre:
Actionspiel
Entwickler:
Arkane Studios
Vertrieb:
Bethesda Softworks
Engine:keine Infos
Kopierschutz:Steam
Franchise:
Dishonored
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Mehrspieler
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