• Dungeon Hero: Screens aus Dungeon Hero.
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Spielesammlung

Spiel wurde eingestellt
8,19€
Marktplatz
  • Auslieferung:
  • Plattform: PC
  • Release: 10.10.2009
Zum Shop
Preise Update 15.03.21

Über das Spiel

Es dreht sich alles um die unterirdische Welt, in der die Goblins leben. Menschen tauchen nur ab und an mal auf, um irgendwelche „Heldentaten“ zu begehen oder Schätze zu suchen. Eines Tages wagen sich die Goblins zu weit in die Tiefen ihres unterirdischen Lebensraums vor und öffnen eine Tür, die nie hätte geöffnet werden dürfen und lassen so etwas Böses in ihre Welt hinein. Nun wird ein Held gebraucht.

Features:
  • Es wird kein Questlog geben. Man muß während des Spieles selbst auf alles achten und gegebenenfalls sich eigenen Notizen machen.
  • Ein Levelsystem gibt es nur für Kampffähigkeiten.
  • Es wird vorgegebenen Speicherpunkte geben. Ein Speichern überall ist nicht möglich.
  • Für getötete Monster erhält man Lebensenergie zurück.

Systemanforderungen

  • CPU: CPU with SSE2 instruction set
  • GFX: DirectX 9, Shader Model 2.0 (GeForce 6, Radeon 9500, Intel GMA 900)
  • RAM: 1 GB RAM
  • Software: Windows XP, 32/64 bit versions are supported
  • HD: 380 MB verfügbarer Speicherplatz
  • DX: Version 9.0c
  • LANG: Englisch
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Steam Nutzer-Reviews

1883 Produkte im Account
400 Reviews
Nicht Empfohlen
84 Std. insgesamt
Verfasst: 28.07.18 18:20
Dann lieber faul aufs Sofa schmeißen und Game of Thrones glotzen!

Ich habe ja nicht all zu viel erwartet, aber zumindest ein halbwegs taugliches Spiel, um meine Gelüste zu befriedigen. Ähh...streicht das Letzte. ^^

Nein, das Spiel macht nicht wirklich Spaß.

Man kann sich daran gewöhnen, dass die Grafik vom 5 Jahre alten Smartphone kommt, ist mir egal.
Sound ist mir auch egal.
Story, ist oft auch kaum vorhanden, also auch egal.
Das VR-kompatible Gameplay? Auch egal, kann ich mit leben.
Aber was nicht egal ist: es fehlt quasi der Hauptteil vom Spiel!

Man sucht sich einen der Helden aus und wacht wie immer im Gefängnis auf. Nicht abgeschlossen? Keine Wachen? Perfekt!
Man soll also 16 Level durchspielen und landet dann mit dem ganzen Loot wieder im Hauptbildschirm.
Aber: das in einem Rutsch, ohne Speichern!
Nach einer Stunde bin ich abgekackt und konnte für noch nicht erspielte Gummipunkte direkt dort weiterspielen, oder aber am letzten Levelstart neu beginnen, oder aber zurück in den Hauptbildschirm.
Nach dem dritten Feuerspuckerfallentot habe ich letzte Option gewählt.
Hatte vermutlich so Level 10 erreicht.
Aber habe ich Bock den gleichen Scheiß immer und wieder zu spielen? NEIN!
Zumal so wirklich toll waren die Level und Gegner nicht unbedingt.
Als VR Titel oder als Zeitvertreib auf einem Tablet mag das Spielkonzept evtl. aufgehen, aber ich frage mich, ob man das mit dem fehlenden Savegame nicht doch ein wenig übertrieben hat.
Zumindest ein automatisches Speichern beim Verlassen des Spiels und mit dem Wiedereinstieg hätte man mich noch ein wenig fesseln können, bis ich alles zu Genüge gesehen habe.

Alles in allem hat mich das Spiel dann doch enttäuscht und ich werde es nun löschen, da ich nicht wieder komplett von vorne anfangen will.

Wertung: 4 / 10
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143 Produkte im Account
12 Reviews
Nicht Empfohlen
233 Std. insgesamt
Verfasst: 03.06.20 21:04
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2843 Produkte im Account
33 Reviews
Nicht Empfohlen
76 Std. insgesamt
Verfasst: 28.09.15 18:28
I was playing this game having a great time with the music, environment, gameplay, etc. then I got killed and realized I had to buy gems with real cash to get more lives. Then I realized there is an in game store and no matter how much in game cash I make I will need real cash steam store gems for better gear, unlockable characters, having pets, etc. Everything based around this game is buying more gems. You can play the game without gems but you just get basic things and one life, and one character. They say you get gems for completing dungeons(not many) but I didnt get one gems in all the time I played so far. I would have given this game a great review but I am done with this game now. The developer does not seem to want to budge on this and its a shame. Stay away unless you want to pay more money after buying the game.
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819 Produkte im Account
2 Reviews
Nicht Empfohlen
23 Std. insgesamt
Verfasst: 08.07.15 12:39
Micro-Transactions.. Generic Might and Magic knock off..
Generic Skill point system that doesnt really do much for the character
cartoony enemies mixed in with lore worthy enemies
having to unlock everything with Premium in game money
Just no

Lemme edit in the fact that the dev responded hatefully a few days after I made this review then changing his response a few months later..
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4554 Produkte im Account
28 Reviews
Nicht Empfohlen
7 Std. insgesamt
Verfasst: 19.10.15 08:48
Bought game for $4.54.

Wont work in full screen, cant click anything or use keyboard.

Windowed mode works fine, can also do full screen windowed.

Overlays all still represent what is available on mobile (tap here, swipe here)

Point and click generic gameplay, with an emphasis on being grindy.

Refunded.
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1725 Produkte im Account
58 Reviews
Empfohlen
379 Std. insgesamt
Verfasst: 13.02.16 16:41
Dungeon Hero is a simple, casual, first-person perspective, action, dungeon crawler. It plays like a gridder movement-wise, but unlike a gridder, you do not choose a party of characters whose skills complement eachother, instead you play as a solo adventurer and you click on the screen to swing whatever weapon you have equipped.

Thankfully, there are no longer any monetary purchases to unlock content. All content is unlocked via gems which are only obtained by completing dungeons. There are a number of different adventurers to unlock as well as cute little pets which will actually help out in battle. You can also unlock the various dungeon skins for the randomized dungeons with gems as well.

The game includes a 16 level, well-crafted dungeon filled with puzzles, monsters and treasures, but it will probably only take a few hours to complete. After that you are free to run it again, but there are also randomized dungeons to play through. While not crafted as in depth as the main dungeon, they do at least offer some variety and exploration.

While playing you gain any number of dropped weapons and armor, and no matter what character you take, you are free to equip anything you want. The problem with this is that every character roughly plays exactly the same way making little need to unlock other adventurer types. As you progress through the dungeons you find higher and higher leveled equipment. When you start new dungeons you find equipment based off of your current level or equipment stats. This means you have little need to upgrade your weapons and armor outside of the dungeon, which is available to you, but mostly uneeded. It also means the dungeons never really get challenging. This really is just a casual game with little strategy or skill required. The only challenge in playing through is figuring out the puzzles which hinder your path to the end of the dungeons.

If that was all that was offered with this game, I would probably say there just wasn't enough content for the gem grinding required to unlock everything, but I think what saves this game and makes it a worthwile game to play is the ability to make your own dungeons and then upload them for other players to play through. As of right now, there is not a huge player-base creating dungeons, but there is still quite a list of player-made dungeons available. Obviously the quality of these dungeons is entirely dependent on the skill of the designer, so they can vary in how fun they are to play through.

All in all, this game makes for a fun, satisfying jaunt through a dungeon, but it probably isn't going to hold the interest of players looking for any real strategy or character building.
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863 Produkte im Account
29 Reviews
Nicht Empfohlen
252 Std. insgesamt
Verfasst: 08.07.15 21:29
Its simple but a great game..... as usual greed of the developers has taken control as there are in app purchases at this current time..... cannot recommend cause of the in app purchases.....
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260 Produkte im Account
53 Reviews
Nicht Empfohlen
330 Std. insgesamt
Verfasst: 04.11.15 02:22
It's a silly dungeon crawler made with mobile devices in mind. It has cute graphics and the game mechanics are just trivial. There is a ton of weapons and enemies, but it really doesn't make much difference which weapon you will use and which monster you're fighting, you just need to click and move forward and backwards to avoid getting hit.

Literally >everything< in the game has to be unlocked by spending 'gems'. Additional heroes, pets, weapon and stat upgrades, even dungeon graphics(!) etc. You can obtain those gems via microtransactions, or you can just play the game for a bit. For example, completing a random-generated small dungeon (takes about 10-15 minutes) earns you 5 gems. Unlocking most basic hero costs 10, unlocking a basic pet 5 gems. And it gets much more pricy along the way. But then, there's really not much difference between them, so it's mainly aesthetical matter. At the start you get only 10 gems, which you must immediately spend on unlocking your first hero. The amount of time needed to unlock everything without spending real money on microtransactions is ridiculous, I really doubt anyone over 12 years old will have the mental condition needed to mindlessly click for that much time.

While I understand this business model on mobile devices when game is free to play, it doesn't make much sense on PC, when you actually paid for the game. I got the game dirt cheap (under 0,5 euro), so it doesn't bother me, but people who paid the full price of 7euros have every right to be really, really angry about it.

I decided not to recommend this game. It basically doesn't meet standards of the genre and PC gaming, becomes repetitive and boring quite fast and has pesky unlocking system that feels more pay2win the further you get in the game. On the other hand though, it has somewhat nice infantile graphics. If you can get it >very< cheap and want something for just a couple of hours, get it. Otherwise, you will most likely end up feeling ripped off. Also, you may want to check the free2play version on mobile devices to help you make up your mind.
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Dungeon Hero
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ePrison sammelt noch Informationen über dieses Spiel
Release:10.10.2009 Genre:Rollenspiel Entwickler:Firefly Studios Publisher:Focus Home Interactive Engine:keine Infos Franchise:keine Infos
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AppId:133 Erstellt:24.07.16 21:00 (LidoKain) Bearbeitet: (nilius) Betrachtet:1581 GameApp v3.0 by nilius