• Sublevel Zero: Screenshot zum Titel.
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  • Auslieferung:
  • Plattform: PC Release: 08.10.2015 Steam DB
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Preise Update 29.04.22

Über das Spiel

Systemanforderungen

Noch haben wir keine Systemanforderungen für dieses Spiel eintragen können oder es sind noch keine bekannt.

Steam Nutzer-Reviews

223 Produkte im Account
12 Reviews
Empfohlen
938 Std. insgesamt
Verfasst: 16.10.15 09:33
A week after release:
Great gameplay, sweet graphics, atmospheric soundschemes, killer soundtrack. One of the best Indie titles in a while. Not only for Descent-fans. The game feels good right from the start and the developers seem to take feedback seriously. Only things are:
You can't turn mouse smoothing/accelleration completely off. No big deal, but personally I'd like to tweak around a little more when it comes to controls.
No multiplayer yet. I don't know why. This would be fun in Co-Op and multiplayer. I'm sure this will come sooner or later.

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153 Produkte im Account
8 Reviews
Empfohlen
1535 Std. insgesamt
Verfasst: 25.02.16 01:04
Ein sehr gutes Indie 6DoF Spiel, welches einen sehr schöneen Pixelartstyle mit sehr schöner leuchtender Grafik hat. Das Level-Design ist gut gewählt, wobei der Level Aufbau zwar von run zu run sich ändert, aber die Elemente des Levels die selben bleiben. Die Gegner sind zum Teil auch sehr anspruchsvoll. Das Crafting funktioniert sehr gut und ist einfach zu lernen. Es gibt eine sehr ordentliche Schiffteile und Waffenvariation.
Insgesamt ein sehr schönes Spiel, welches schon einen gewissen skill vom Spieler verlangt.
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126 Produkte im Account
11 Reviews
Empfohlen
39 Std. insgesamt
Verfasst: 09.10.15 17:50
Cooler Space shooter macht super viel spaß für zwsichendurch und mega cooles design !
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119 Produkte im Account
5 Reviews
Empfohlen
180 Std. insgesamt
Verfasst: 10.03.16 21:49
Das Spiel ist super, kommt sofort Descent Feeling auf.

Hinsichtlich der Optik hätte ich mir vielleicht einen Texture Pack oder so etwas gewünscht, teils passt die Optik super gut aber teils finde ich sie auch etwas gewöhnungbedürftig wenn es arg pixelig wird. GUI genauso, wenn ich schon standardmäßig ein pixeliges Fadenkreuz ausliefere, gebe ich dem Spieler doch wenigstens zwei oder drei zum wählen, das wäre ja nun das geringste Problem gewesen. Kommt vielleicht noch bzw vllt modded da noch wer was zurecht.

Das ist aber echt Meckern auf hohem Niveau, Gameplay, Crafting usw ist echt genial, und an die Optik kann man sich gewöhnen bzw ignoriert man sie nach 10 Minuten eh weg.
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444 Produkte im Account
188 Reviews
Empfohlen
43 Std. insgesamt
Verfasst: 15.10.15 12:31
Was bietet euch Sublevel Zero?

- Generiete Level / Unendliche Level
- Crafting möglichkeiten
- Spannende Kämpfe
- Gutes Space Ship Feeling
- Gut Balancierte Waffen
- Relativ gute KI
- Harte Gegner
- Leichter Einstieg aber schwer zu Meistern
- Loot von Gegnern und Truhen
- Verschiedene Freischaltbare Schiffe
- Perma Death

Was bietet es nicht ?

- Abwechslungsreiche Texturen
- Tiefgreifende Geschichte ( Die ist ehr nebensächlich. )
- Wer nicht aus eigene Fehler lernt, wird hier frustiert sein. ( Perma Death ala Dark Souls bloß komplett löschung.)

Lohnt es sich? Ich würde ja sagen, ein gelungener Shooter Mix für zwischendurch.


https://www.youtube.com/watch?v=5MqvJvgd6GE
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118 Produkte im Account
8 Reviews
Empfohlen
1043 Std. insgesamt
Verfasst: 17.06.17 00:52
Schönes Spiel. Es macht Spaß immer mal wieder eine Runde zu drehen.
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820 Produkte im Account
78 Reviews
Empfohlen
497 Std. insgesamt
Verfasst: 08.10.15 19:31
Great VR the best ever :D a must have for DK2 :D
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66 Produkte im Account
2 Reviews
Nicht Empfohlen
16 Std. insgesamt
Verfasst: 25.11.17 19:20
Mir gefällt das Spiel so gar nicht, die Grafik und Effekte sehen einfach nur schlecht aus, und die Steuerung ist ebenfalls nicht flüssig. Die Musik ist auch recht eintönig, und ich habe irgendwie keine Lust mehr nach dem ersten Level weiter zu spielen ... ich kann nicht nachvollziehen, warum dieses Spiel so viele positive Bewertungen auf Steam bekommen hat?!
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110 Produkte im Account
20 Reviews
Empfohlen
147 Std. insgesamt
Verfasst: 15.12.18 21:02
Spiel macht Spaß.
Gerade erste Mission gespielt.
( Mit 16-Bit-Musik ? )
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302 Produkte im Account
493 Reviews
Nicht Empfohlen
23 Std. insgesamt
Verfasst: 11.05.20 14:25
Sublevel Zero Redux von Sigtrap ist ein eine Hommage an Spiele wie Descent mit einem aufregenden und flottem Gameplay.

Die Level in Sublevel Zero werden prozedural generiert und reichen von lavaspritzenden Höhlen bis hin zu utopischen Sci-Fi-Korridoren, die alle mit verschiedenen Gegnern übersät sind. Während wir durch die einzelnen Levels sausen, sammeln wir neue Power-Ups ein, sterben wir jedoch, müssen wir das gesamte Spiel von vorne beginnen. Gefundene und erstellte Craftings bleiben für zukünftige Spiele aber bestehen. Wir können also genreüblich Waffen und mehr für unseren Raumgleiter erstellen.
https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=2092863614
Sublevel Zero ist ein gutes Beispiel dafür, warum Cockpit-Shooter perfekt für VR gemacht sind, besonders wenn Sie eine HOTAS-Unterstützung, wie dieses Spiels hat, nutzen.
Ich habe es allerdings mit dem Steamcontroller gespielt. Leider habe ich in den zahlreichen Menüs keines gefunden, indem man das Drehen nach links und rechts umstellen kann, so muss man immer wieder Drücken, um sich ein paar Grad weiter zu drehen. Nicht sehr gut gelöst, für ein Actionspiel.
Anfänger und Motionsicknessgeplagte haben in einem Extramenü für VR diverse Einstellungen, um dagegen zu steuern.
Sehr vorbildlich und bei diesem Genre auch nicht wegzudenken.
https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=2092864261
Sublevel Zero Redux ist kein Shooter für jedermann, das sei gesagt. Für Fans von Descent ist das Spiel jedoch ein Blick wert, wenn auch der Grafikstil etwas gewöhnungsbedürftig ist, ich mag dieses Lowpoly ja nicht wirklich. Das ausgefeilte, straffe Gameplay verleiht Sublevel Zero aber schon einen gewissen fesselnden Touch.

Ich persönlich würde bei Interesse nur in einem Sale zugreifen. Fans des Genres haben hier aber auch sicherlich ihren Spaß.

Daumen leider nach unten hier und auf der Kuratorseite auch nur ein informativ. Die Steuerung hat mich genervt.

Mehr abstürzende Reviews:
https://store.steampowered.com/curator/32170554/

auch mit nem Drehwurm aus dem Cockpit gestiegen? Daumen hoch.
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45 Produkte im Account
5 Reviews
Nicht Empfohlen
213 Std. insgesamt
Verfasst: 10.04.20 05:25
Three hours in so far, and it's starting to feel very repetitive due to the permadeath and then restart. Unfortunately, randomizing the layouts of the game after each player death doesn't, in my book, make up for what feels to me like the lack of replayability due to the permadeath.
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391 Produkte im Account
145 Reviews
Nicht Empfohlen
146 Std. insgesamt
Verfasst: 20.02.20 16:40
Pretty much meh and pretty much style over substance. It plays surprisingly smooth with controller but it's basically a step back compared to Descent as far as gameplay is concerned. Descent had exploration, enemies had character and there was a decent balance of weaponry. In Sublevel zero levels consist mostly of a linear chain of corridors dumped with enemies in them which are barely recognizable due to their minecraft blocky appearance. I beat the game almost twice and still don't recognize a single enemy. My biggest complaint is the lack of exploration. The rogue lite elements like procedural level generation and weapon diversity were underwhelming. There is nothing that stands out in this game other than its presentation, music and artstyle.
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438 Produkte im Account
34 Reviews
Empfohlen
283 Std. insgesamt
Verfasst: 28.05.20 16:08
So basically this is rogulelike descent.

If you know what descent it, then you get it, if you don't then think of another six axis shooter like everspace.

I really like this neon art aesthetic. There's fun weapons and loadouts you can slap together. I'd recommend this game to anyone. It's really fun.
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142 Produkte im Account
31 Reviews
Nicht Empfohlen
131 Std. insgesamt
Verfasst: 07.05.20 06:16
Update:

I wanted to take a minute to post an update. The developer responded to my review in less than 24 hours. I responded to the developers email in 25 minutes. It has now been four weeks since I sent the email and I have yet to receive so much as a confirmation of my email. The developer's response to my review seems to have been a PR move, which I do not appreciate.


Original Review:

I'd love to review the actual game, but it doesn't even work anymore and I was only two hours in. It was working for me at the end of February into the beginning of March. After a SteamVR update, the game is broken for me. I cannot play any build: latest, current, or legacy. I've tried verifying, a fresh install, I even did a complete steam reinstall. Game is still broken. Does not work in standard or VR. The game just hangs at the Unity splash screen.

The game was decent, nothing really special, so I'm not too upset, but I was disheartened by a lack of participation from the developer on the boards. I posted in March and over two months later, no response. I know this game is old, but if there is no support for it, I don't understand why it's sold. I'm quite far outside the two week return policy as well, so I'll have to take a hit on this one.
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374 Produkte im Account
7 Reviews
Empfohlen
238 Std. insgesamt
Verfasst: 08.07.20 14:06
Sublevel Zero Redux is an amazing 6dof roguelike fps. Plays very similar to descent but the roguelike mechanics make for great replayability. I definitely recommend it.
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261 Produkte im Account
34 Reviews
Empfohlen
658 Std. insgesamt
Verfasst: 30.06.20 04:10
Fun action, and item crafting is a nice touch too.
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631 Produkte im Account
99 Reviews
Empfohlen
24 Std. insgesamt
Verfasst: 17.06.20 03:06
Most of my play time with Sublevel Zero has been with the Humble Store (DRM-free + Steam key) release. So my Steam stats are a poor reflection of my experience with it. Played on Linux Mint with a NVS 3100M 256MB (notebook) GPU.

If Descent were given neon graphics and randomly generated stages it'd be Sublevel Zero Redux. The six degrees of movement, maze-like stages, and dystopian cyberpunk atmosphere are here in fine form. Other six degree FPSes have done this equally well, namely Forsaken and its recent remaster. The standout features of Sublevel Zero Redux are its moderately randomized stage layouts and RPG-like upgrades upon stage completion. The neon graphics of Sublevel Zero Redux not only give it a distinct look, but also scale well if you're running it on a low-end GPU. If six degree FPSes are your thing ya can't go wrong with Sublevel Zero Redux.
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550 Produkte im Account
7 Reviews
Empfohlen
637 Std. insgesamt
Verfasst: 26.07.20 08:37
This is the best 6DOF game I've played on Steam. The combat is well-balanced, the pacing is solid, and the weapon crafting is fun.

The only downside is that the incentives for replaying (new hulls, new crafting, seeing more baddies, possibly getting more logs) don't really make up for the sameiness of the procedurally-generated levels and spare visuals, so for me there wasn't much replayability. That's a damn shame, because the other 6DOF games I've tried all have inferior gameplay.
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204 Produkte im Account
45 Reviews
Empfohlen
486 Std. insgesamt
Verfasst: 25.07.20 20:18
I had it in my wishlist for awhile, and all I can say, I waited too long.
Combat is fun, navigating/exploring is fun, equipping yourself is fun - heck, even _collecting_ items is fun, since you gotta ct fast.
Don't wait for as long as I did, its a great game. You'll be replaying it over and over again.
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341 Produkte im Account
192 Reviews
Empfohlen
252 Std. insgesamt
Verfasst: 25.07.20 18:28
It's Descent and it's dope.
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637 Produkte im Account
437 Reviews
Empfohlen
108 Std. insgesamt
Verfasst: 03.11.20 00:16
Sublevel Zero Redux in VR is fantastic, as the premise of piloting any laser-wielding vehicle should be. However, after the novelty wears off, SZR shows itself to not be a particularly deep experience. One notable downside to gameplay is how cramped the caverns can often be and how that affects your freedom of movement. Still, the music is catchy and the combat is generally satisfying, so I'd reckon the game is worth checking out for any passing VR users with the stomach for prolonged 6DoF immersion.
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185 Produkte im Account
14 Reviews
Empfohlen
765 Std. insgesamt
Verfasst: 07.12.20 23:26
This heavily invokes the feelings of the Descent games: 6 Degrees of Freedom, Tight winding corridors, and a variety of enemies each with their own unique behaviour and design. If you have a HOSAS setup, this game really shines allowing you to adeptly maneuver throughout the cramped twisting levels. The procedurally generated levels makes replaying fairly fresh, although my biggest complaint is that the game often puts you in cramped and tight areas which greatly hamper your ability to use all 6DOF.

If you were a fan of the Descent series in the 90's this is a must get. Even if you never played the original descent series, but enjoy 6DOF like in many space sims, this will be a fun, fast game for you to easily pickup, enjoy, and return to without feeling like you need to commit to it every day for hours on end.
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462 Produkte im Account
21 Reviews
Nicht Empfohlen
1576 Std. insgesamt
Verfasst: 11.02.21 02:30
I don't really see or understand what permadeath brings to this game. A shame as it is a very good 6DOF shooter with solid procedural generation game play and even fun crafting.

Very much seems like a developer who learned the right things from Descent and the wrong things from FTL.
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571 Produkte im Account
38 Reviews
Nicht Empfohlen
480 Std. insgesamt
Verfasst: 02.04.16 00:53
EDIT: This review is from the original release, NOT Redux... I will update whenever I get to that version (blame the backlog)

While the initial thrill of playing another 6DoF title was awesome, it unfortunately fell short in the long run. The random level generation basically left you with few alternate paths to follow and most of them went to the same place, making the game feel linear. The enemies were varied with many different styles of attack, but it can be tough to tell them apart at a distance where it matters for combat. And even the crafting system is too vast for the length of the game due to how often you will use it and sometimes the odds of getting the materials to make anything at all.

I could not in all honesty call this game bad. It isn’t. It just suffers from really not being enough on way too many fronts, and as such falling short of greatness on all of them. The result being a game that isn’t terrible but isn’t really good either. Rather it is a game that gets too repetitive before you finish it.

And yet, it is also a game that genuinely leaves me hopeful for the developer behind it, as I could clearly see a lot of good ideas while it could keep my attention. In short, I can not recommend this game, but if the developer would make a sequel and refine the ideas here, they may have something truly great on their hands next time.
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642 Produkte im Account
39 Reviews
Nicht Empfohlen
215 Std. insgesamt
Verfasst: 21.12.21 01:58
Unintuitive UI, no ammo pickups at all, no way to craft them. 3 hours playing and I've run out of bullets every single run by the second level and had to resort to ramming my ship into things to do any damage. Garbage,
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73 Produkte im Account
28 Reviews
Nicht Empfohlen
14 Std. insgesamt
Verfasst: 30.11.21 11:43
My biggest issue with this game was the flashing lights from the weapons. I don't have epilepsy or anything, but I found it extremely irritating to the point where it put me off playing the game (even after turning down the lighting settings). As far as I know, there was no option to switch off the cockpit graphics and just have a crosshair on the screen a la Forsaken.

There was also some tutorial text that got cut off by the edge of the screen (re: equipping or dropping weapons from the inventory), as well as the fact that the inventory menu doesn't pause the game (meaning that the ship will rotate when you press A and weapons will switch when you press the D-Pad) and a few other minor annoyances.

If these things were fixed then the game has a lot of potential. The core gameplay is fine, the visuals and soundtrack are cool and I like the idea of a roguelike version of Forsaken. It was just a lot of little things that conspired to ultimately ruin the experience for me.
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743 Produkte im Account
36 Reviews
Empfohlen
788 Std. insgesamt
Verfasst: 06.12.21 05:49
Do you like Rogue-likes, do you like Descent?
If so then play this game.
If you like Descent and don't like Rogue-likes.
You might still like this. It's not anywhere near as punishing as your average RL on the starter difficulty.
Have you never played Descent?
Well, it's like a flight sim or space sim, but you're more like a helicopter kind of? Up, down, left, right. You can stop and stuff. It's wild and let's you do some cool things. Like an old school FPS but you can fly.
Do you dislike Rogue-lies and Descent?
Please leave.
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1334 Produkte im Account
276 Reviews
Nicht Empfohlen
51 Std. insgesamt
Verfasst: 02.01.22 22:15
Everything is so limp and wimpy in this game, fighting enemies often involves just casually strafing in a circle and firing too many bullets into each enemy while the enemies obligingly sit there and take it. It doesn't take long at all to start recognizing all the rooms, too.
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Logo for Sublevel Zero
Rating auf Steam Sehr positiv
88.18% 388 52
Release:08.10.2015 Genre: Actionspiel Entwickler: Sigtrap Games Publisher: Mastertronic Engine:keine Infos Kopierschutz:keine Infos Franchise:keine Infos
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Mehrspieler
Koop

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AppId:3050 Erstellt:24.07.16 21:00 Bearbeitet: (nilius) Betrachtet:925 GameApp v3.0 by nilius
api version: v1 | author: nilius