Open menu
Entdeckt: Entwickler Du hast den Zellenblock Entwickler entdeckt.

EntwicklerGesamt: 1430

Aeonsoft
Aeonsoft Aufrufe: 1445 Spiele: 1
Aerosoft
Aerosoft Aufrufe: 989 Spiele: 2 Die Aerosoft GmbH wurde 1991 am Flughafen Paderborn/Lippstadt gegründet. Zu Beginn lagen die Schwerpunkte vor allem in der Entwicklung von Software zur Schulung von Piloten und dem Vertrieb von professionellen Verfahrenstrainern.
Ageod
Ageod Aufrufe: 1134 Spiele: 3
Aidem Media
Aidem Media Aufrufe: 831 Spiele: 1
Airtight Games
Airtight Games Aufrufe: 1766 Spiele: 4 Airtight Games was created by a group of gaming and entertainment vets in 2004 with the goal of creating strong, original intellectual properties with unique mechanics, gorgeous visuals, and entertaining hooks. We are located in Redmond, Washington, just outside of Seattle in a rat maze of an office that houses a fantastically creative, hard working crew of designers, artists, programmers and support staff. We are one of a vanishing breed of independent developers who have an absurd passion for making great games and work hand-in-hand with a small group of intrepid publishers to create them. We finished Dark Void in 2010 and moved on to a currently unannounced AAA title which we are incredibly excited about. We just announced Quantum Conundrum in August 2011, which is going to be totally awesome. And we are always thinking up new ideas which are percolating internally, looking for just the right publisher mojo and vision.
Akella
Akella Aufrufe: 1518 Spiele: 3
Alfa System
Alfa System Aufrufe: 1021 Spiele: 0
Alice & Smith
Alice & Smith Aufrufe: 110 Spiele: 1
Allgraf
Allgraf Aufrufe: 535 Spiele: 1 Allgraf is an independent studio based in UK that works on indie games and in the computer graphics area. Leaded by Adrian Banninga, an industry veteran specialized in the CG field who worked previously on important AAA titles. Allgraf has also a multinational team, with members from Italy, France, Spain, South Africa, Netherlands, Scotland, USA and Poland.
Almost Human Ltd.
Almost Human Ltd. Aufrufe: 769 Spiele: 2
Alzan Studios, LLC
Alzan Studios, LLC Aufrufe: 3 Spiele: 1 We focus on making the best experiences for our players.
AMA Studio
AMA Studio Aufrufe: 1088 Spiele: 1
Amanita Design
Amanita Design Aufrufe: 1318 Spiele: 2
Amazon Game Studios
Amazon Game Studios Aufrufe: 155 Spiele: 2 Amazon Game Studios ist ein Entwickler und Herausgeber von Videospielen in Amazon.
Amplitude Studios
Amplitude Studios Aufrufe: 824 Spiele: 3 Amplitude Studios is an independent gathering of experienced video game lovers (and developers).
Animation Arts
Animation Arts Aufrufe: 1591 Spiele: 5
Ankama Games
Ankama Games Aufrufe: 992 Spiele: 1
Antagonist
Antagonist Aufrufe: 484 Spiele: 1 Antagonist are a small independent game studio based in Oslo, Norway. Founded in early 2014, the team is made up of two very talented artists, two programmers and a composer/sound designer/writer. We are currently nearing the end of development of our first game, Through the Woods, which will be shipping in September this year.
Anvil Game Studios
Anvil Game Studios Aufrufe: 258 Spiele: 0 Anvil Game Studios is a game development company based in Malta with an international team of passionate individuals. We are currently independently developing and producing our debut title ‘Holdfast: Nations At War’ - A competitive multiplayer first and third person shooter set during the Napoleonic Era. Massive battles with over 150 players per server take place in the game.
Apeiron
Apeiron Aufrufe: 1378 Spiele: 1
« 1 2 3 4 5 6 ... 70 71 72 »

Was sind Entwickler?

Nicht umsonst wird in der Computerspiele-Fachpresse heute oft der Begriff der Spieleindustrie verwendet. Tatsächlich ist der Tätigkeitsbereich der professionellen Spieleentwicklung mittlerweile geprägt von vielen Merkmalen der Industrialisierung, wie der Produktherstellung für den Massenmarkt, einer starken Prozessorientierung und einem hohen Spezialisierungsgrad der beteiligten Personen und Arbeitseinheiten. Nur in Nischenbereichen und in technischen Innovationsbereichen ist es heute noch üblich, dass Einzelpersonen den Gesamtprozess der Spieleentwicklung überhaupt abdecken können.

Man unterscheidet heute typischerweise folgende Aufgabenbereiche, abhängig von der Größe des Entwicklerstudios können einzelne Personen auch zwei oder mehrere dieser Aufgabenbereiche gleichzeitig abdecken. So werden der Posten des Produzenten und Game Designers oftmals von einer Person übernommen, die die Entwicklung des Spieles überwacht und koordiniert.