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Entdeckt: Entwickler Du hast den Zellenblock Entwickler entdeckt.

EntwicklerGesamt: 1433

Asobo Studios
Asobo Studios Aufrufe: 1267 Spiele: 3 IT'S ALL ABOUT FUN, TALENT and COMMITMENT
Assemble Entertainment
Assemble Entertainment Aufrufe: 179 Spiele: 0
astragon Software
astragon Software Aufrufe: 2234 Spiele: 11 Die astragon Software GmbH wurde 2000 in Hagen gegründet und hat seit Oktober 2004 ihren Sitz in Mönchengladbach. Geschäftsführender Gesellschafter ist der Firmengründer Dirk Walner.
Astral Byte
Astral Byte Aufrufe: 609 Spiele: 1 Astral Byte was founded in New Zealand by a dedicated gamer who was tired of the current trend in new games. Companies are increasingly using things like restrictive DRM, exclusive release day DLC and missing features that were promised but never delivered. Instead, Astral Byte aspires to create games that are fun to play and not solely driven by profit margins. Additionally strive to support native Linux versions whenever possible.
Astronomic Games
Astronomic Games Aufrufe: 483 Spiele: 1 A home to Astronomic Games, an indie developer of fantasy and sci-fi role-playing games.
Astrum Nival
Astrum Nival Aufrufe: 1575 Spiele: 1 Astrum Nival, ehemals Nival Online ist eine russische Spieleschmiede.
Asylum Entertainment Inc.
Asylum Entertainment Inc. Aufrufe: 403 Spiele: 1
Atari
Atari Aufrufe: 828 Spiele: 1
Aterdux Entertainment
Aterdux Entertainment Aufrufe: 794 Spiele: 1
Atlus
Atlus Aufrufe: 944 Spiele: 4
Atomic Games
Atomic Games Aufrufe: 1382 Spiele: 2
Atomic Motion
Atomic Motion Aufrufe: 1310 Spiele: 1
Atomic Planet
Atomic Planet Aufrufe: 909 Spiele: 1
Atomicboy Software
Atomicboy Software Aufrufe: 1037 Spiele: 1
Atomicom
Atomicom Aufrufe: 243 Spiele: 1 Atomicom was founded by industry veterans and is fulfilling its potential as a cutting-edge, cross-platform indie developer with the announcement of a multiplayer online survival adventure, JCB Pioneer: Mars. The company's values are to engage players with rich original gameplay experiences, to create outstanding visuals and to build communities around every game it develops.
AtomicTorch Studio
AtomicTorch Studio Aufrufe: 52 Spiele: 1 Founded in 2013, AtomicTorch Studio is a small, tight knit team of independent game developers. Our dream is to make amazing games that are true to their old-school roots and that anyone can enjoy!
Aurea Section
Aurea Section Aufrufe: 1247 Spiele: 1 AureaSection is a small independent team developing games with a focus on solid core mechanics, practical design and sustainable development.
AurumDust
AurumDust Aufrufe: 225 Spiele: 1 Let’s get acquainted! It won’t take long, because the team behind Ash of Gods is very small. And even these few people see each other quite rarely because their work is mostly remote. But we’re tightly cemented by the common business which gives us a pleasing sense of solidarity and communion. Also, we share a common love for video games and wish to make the world a better place. Yes, it’s a cliché – but we really think that good games make the surrounding reality a little bit more of a pleasant place. Just like good movies, books, music, comics, art, graffiti, and other kinds of art are doing it. Most of us have known each other for long but we’ve all come together just so we can work on Ash of Gods.
Autumn Moon Entertainment
Autumn Moon Entertainment Aufrufe: 1910 Spiele: 3 Die 2004 gegründete Firma Autumn Moon Entertainment LLC entwickelt originelle Unterhaltungssoftware für PC, Konsolen und andere Medien. Hauptbetätigungsfeld von Autumn Moon ist die Schöpfung kurzweiliger Titel mit wunderschön gerenderten Grafiken und faszinierenden Geschichten.
Avalanche Software
Avalanche Software Aufrufe: 919 Spiele: 2
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Was sind Entwickler?

Nicht umsonst wird in der Computerspiele-Fachpresse heute oft der Begriff der Spieleindustrie verwendet. Tatsächlich ist der Tätigkeitsbereich der professionellen Spieleentwicklung mittlerweile geprägt von vielen Merkmalen der Industrialisierung, wie der Produktherstellung für den Massenmarkt, einer starken Prozessorientierung und einem hohen Spezialisierungsgrad der beteiligten Personen und Arbeitseinheiten. Nur in Nischenbereichen und in technischen Innovationsbereichen ist es heute noch üblich, dass Einzelpersonen den Gesamtprozess der Spieleentwicklung überhaupt abdecken können.

Man unterscheidet heute typischerweise folgende Aufgabenbereiche, abhängig von der Größe des Entwicklerstudios können einzelne Personen auch zwei oder mehrere dieser Aufgabenbereiche gleichzeitig abdecken. So werden der Posten des Produzenten und Game Designers oftmals von einer Person übernommen, die die Entwicklung des Spieles überwacht und koordiniert.