Open menu
Entdeckt: Entwickler Du hast den Zellenblock Entwickler entdeckt.

EntwicklerGesamt: 1424

Vile Monarch
Vile Monarch Aufrufe: 440 Spiele: 1 We are Vile Monarch, a hard rock game studio.
Virtual Basement
Virtual Basement Aufrufe: 416 Spiele: 1 Virtual Basement LLC is an independent game studio with employees from the United States, Australia, and Portugal.
Virtuos
Virtuos Aufrufe: 726 Spiele: 1
VIS-Games
VIS-Games Aufrufe: 176 Spiele: 1
Visceral Games
Visceral Games Aufrufe: 1528 Spiele: 5 Bislang hieß das wichtigste interne Entwicklerstudio von Electronic Arts am Firmensitz bei San Francisco schlicht "Redwood Shores". Nun trägt es den neuen Namen Visceral Games, bekommt ein eigenes Logo und etwas mehr Eigenständigkeit.
Visionary Realms
Visionary Realms Aufrufe: 169 Spiele: 0
Visual Concepts
Visual Concepts Aufrufe: 898 Spiele: 4
Visual Imagination Software
Visual Imagination Software Aufrufe: 1241 Spiele: 2
Visual Path
Visual Path Aufrufe: 347 Spiele: 1 We are new in this business, but we struggle to become one of the best indie companies out there. It will be an interesting journey, but we are ready for it... We provide our players with quality over quantity. One great game is better than ten average games.
Vitamin G Studios
Vitamin G Studios Aufrufe: 946 Spiele: 1 Vitamin G is an outlet for Artech Studios to experiment with different ideas, follow and explore ways to improve process and flex our creativity. Publishers need great, wild, and crazy ideas, but unfortunately these ideas often come with all the risk of inexperience. We are here to eliminate the risk by providing the same level of experimentation, but with 28 years of experience. We know a great idea when we see one and we know how to play with it, refine it and create something a publisher can reliably market and sell.
Vivec Entertainment
Vivec Entertainment Aufrufe: 596 Spiele: 1 Founded in 2009 in Istanbul/Turkey Provided 3d animation/stills to all kinds of companies. Is a one man operation Works with freelancers on all aspects of development If you want to know more please check the blog & About me section
Vivid Helix
Vivid Helix Aufrufe: 233 Spiele: 1
Vogelsap
Vogelsap Aufrufe: 379 Spiele: 1 Vogelsap is a Dutch game development studio consisting of twelve people that focus on being students and professional game developers at the same time. We create entertainment games that we want people to play because of their novelty factor. We're based in Hilversum, The Netherlands. Vogelsap means Bird Juice in Dutch.
Vogster Entertainment
Vogster Entertainment Aufrufe: 1301 Spiele: 1
Void Studios
Void Studios Aufrufe: 79 Spiele: 1 The VOID STUDIOS founded in February 2015 and located in Sao Paulo, came up with the objective of developing high level games, storyline and gameplay
Voidpoint, LLC
Voidpoint, LLC Aufrufe: 45 Spiele: 1
Volatile Games
Volatile Games Aufrufe: 1011 Spiele: 1
Volition
Volition Aufrufe: 1891 Spiele: 6 Volition, Inc. is a wholly owned subsidiary of THQ Inc. Publisher of Summoner and Red Faction for the PC/Mac and Playstation 2 and The Punisher for Playstation 2, Xbox, and PC.
Volnaiskra
Volnaiskra Aufrufe: 293 Spiele: 1 Volnaiskra was founded by Dave Bleja, a digital creative professional turned game designer. Dave has worked as an animator, illustrator, UX designer and exhibition designer for film festivals, NGOs, and one of the largest museums in Australia.
Vostok Games
Vostok Games Aufrufe: 662 Spiele: 2 Neu gegründetes Entwickler Studio der ehemaligen S.T.A.L.K.E.R. Entwickler.
« 1 2 3 ... 67 68 69 70 71 72 »

Was sind Entwickler?

Nicht umsonst wird in der Computerspiele-Fachpresse heute oft der Begriff der Spieleindustrie verwendet. Tatsächlich ist der Tätigkeitsbereich der professionellen Spieleentwicklung mittlerweile geprägt von vielen Merkmalen der Industrialisierung, wie der Produktherstellung für den Massenmarkt, einer starken Prozessorientierung und einem hohen Spezialisierungsgrad der beteiligten Personen und Arbeitseinheiten. Nur in Nischenbereichen und in technischen Innovationsbereichen ist es heute noch üblich, dass Einzelpersonen den Gesamtprozess der Spieleentwicklung überhaupt abdecken können.

Man unterscheidet heute typischerweise folgende Aufgabenbereiche, abhängig von der Größe des Entwicklerstudios können einzelne Personen auch zwei oder mehrere dieser Aufgabenbereiche gleichzeitig abdecken. So werden der Posten des Produzenten und Game Designers oftmals von einer Person übernommen, die die Entwicklung des Spieles überwacht und koordiniert.